/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Faff8582b93d565128378b4415baed75d.jpg)
Обстріляний, але їздить: як виглядає військовий пікап Mazda за прізвиськом "Франкенштейн"
Цей автомобіль повинен стати героєм фільму чи книги: світова історія, напевне, ще не знала такої живучості машини на війні.
Пікап Mazda BТ 50 з дворядною кабіною потрапив на службу в П’яту Слобожанську бригаду Нацгвардії України ще у травні 2022 року. Його пригнали волонтери, навіть не перефарбувавши у камуфляж. А гвардійцям було не до малярства – ворог валив на країну з величезною перевагою.
Відтоді й почався бойовий шлях цього пікапу, який не вдалося повторити ще жодному автомобілю на цій війні. Справжній шлях. Не вигаданий. Без прикрас.
Читайте також Оновлена Mazda2 отримала дизель і два варіанти дизайну
"Японець" захищав Балаклію. Йому тоді вже дали позивний Франкенштейн, – за те, що працював навіть після явної "смерті". На території розваленого заводу укриття не було, в підвал пікап не затягнеш. Отож, Франкенштейну прилетіло відразу, але він залишився на ходу. Йому й досі прилітає – від "Градів", "Гвоздик", "Піонів”, танків, мінометів та стрілецької зброї. А пікап і далі їздить.
Заправився – допоміг ЗСУ. Ви заправляєте на WOG своє авто брендовим пальним Mustang, а компанія донатить за кожен літр з власного прибутку 1 грн на рятувальні всюдиходи для захисників.
Рекламна інформація
![]()
Кондиціонеру тут "гаплик" вже давно, але одометр і стрілка спідометра живі. Фото: прес-служба Східного ТУ
Через деякий час гвардійці навіть перестали рахувати отвори в корпусі кузова – друшляк на колесах. Як пише прес-служба Національної гвардії України, ця Mazda "пережила навіть дистанційне мінування, коли касета з мінами “засіяла” площу навколо нього, а сапери підірвали їх, бо розмінувати не було можливості". Машину добряче посікло, але безповоротно з ладу не вивело.
Читайте також Mazda припиняє випуск СХ-9
Вже й не порахувати, скільки разів Франкенштейна витягували з-під завалів, цегли, каміння, плит, в польових умовах рихтували кувалдою, запаювали бак, ставили інший акумулятор, заправляли та знову заводили. Це вже був чисто фірмовий "тюнінг" 5-ї Слобожанської бригади.
![]()
Покалічений, але на ходу: пікап жив, живе і буде жити. Фото: прес-служба Східного ТУ
Ремонтувати кузов чи ставити іншу кришку капоту не було сенсу, оскільки через кілька годин чи днів, з’являться нові осколкові та кульові ураження. Тому акцент в обслуговуванні робився на лагодженні дрібних пошкоджень двигуна та рами. До речі, у "Мазди” вони напрочуд міцні, витривалі та стійкі до ушкоджень. Ну і мінялися колеса, звісно.
![]()
Цьому фронтовому повнопривідному трудязі варто вклонитися. Як і тому, хто біля цього авто. Фото: прес-служба Східного ТУ
До речі, японська журналістка, яка приїхала на позиції 5-ї Слобожанської бригади НГУ, не могла повірити в те, що ця купа брухту на ходу несе бойову службу та їздить, рятуючи людей. Ось тоді її покатали на Франкенштейні та наочно довели, що Mazda на цій війні показала себе справжнім самураєм.
![]()
Фари давно накрилися й сенсу їх міняти немає, а ось додатковий ліхтар у центрі час від часу лагодять. Фото: прес-служба Східного ТУ
Гвардійці вважають, що після війни місце цього бойового "коня" в музеї: пікап став справжнім символом звитяги Національної гвардії України. І він на ходу. Двигун та рама залишились єдиними "рідними" частинами автівки, не враховуючи, звісно, покаліченого кузова. У них ще великий ресурс міцності та ще не одна пригода попереду...
![]()
Журналістка з Японії не вірила, що це “корито” може їздити, але їй довели, що це справжній “бойовий кінь”. Фото: прес-служба Східного ТУ

