Національне агентство з питань запобігання корупції внесло китайську групу компаній Alibaba Group Holding Limited до переліку міжнародних спонсорів війни. Про це повідомлено на сайті НАЗК.
Наголошується, що Alibaba Group не лише продовжує працювати в РФ, але й надає свої платформи для продажу товарів з вивезеної з окупованих територій України міді. Крім того, Alibaba вдається до цензурування українського контенту на своїх платформах.
Так, на території Росії поширення набула платформа онлайн-комерції AliExpress, якою керує дочірня російська компанія з групи Alibaba ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)».
Власником ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)» є зареєстрована у Сінгапурі компанія Aliexpress Russia Holding Private Ltd.
Через півтора року після початку повномасштабного російського вторгення в Україну компанія продовжує ведення справ у Росії, надаючи міжнародний майданчик для продажів закордонних товарів. Прибуток ТОВ «Алибаба.КОМ (РУ)» за 2022 рік склав 16,3 млрд рублів, що становить близько 160 млн доларів.
Крім того, у квітні 2023 року стало відомо, що на платформах Alibaba продаються товари, вироблені з вивезеної з окупованих територій України міді.
Цей факт виявила агенція Reuters. З’ясувалося, що Alibaba продає товари китайської компанії Quzhou Nova. Остання в період з 8 жовтня 2022 року по 24 березня 2023 року закупила щонайменше 3220 тонн мідного сплаву на загальну суму 7,4 млн доларів у Дебальцевського заводу металургійного машинобудування, який контролюється росіянами. За даними митниці, відвантаження мідного сплаву з заводу здійснювалися через порт Новоросійськ.
НАЗК також акцентував на тому, що Alibaba вдається до цензурування українського контенту на своїх платформах, пов’язаного з російською війною.
Так, у березні 2022 року Alibaba заблокувала профіль українського стрімера, який мав на AliExpress понад 268 тисяч підписників, за допис про війну. Водночас проросійські дописи на платформі не видаляються.
«Всі наведені факти можуть свідчити про те, що компанія підтримує російську агресію не тільки фінансово, сплачуючи податки, але й ідеологічно», — заявили в НАЗК.
На сьогодні у переліку міжнародних спонсорів війни НАЗК — 34 компанії, включно з Alibaba Group.
Нагадаємо, у квітні НАЗК внесло китайську корпорацію Xiaomi до переліку міжнародних спонсорів війни, оскільки вона у 2022 році подвоїла свою частку російському ринку і нині є лідером продажу смартфонів у РФ.
Фото: НАЗК