/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F2cdb295e6a3c4f3b9fc80f6c6869ee63.jpg)
Перше у світі автономне водне таксі з'явилося в Гельсінкі
Фінська Callboats стала першою компанією у світі, яка запропонувала автономні поїздки на водному таксі. Електричні човни з'єднають Гельсінкі з архіпелагом. Ці судна із сонячною батареєю оснащені камерами, датчиками та системами штучного інтелекту для автономної роботи, розвивають максимальну швидкість 17 км/год та можуть пропрацювати без підзарядки до дев'ятої години. Автономні водні перевезення покликані різко знизити ціни та вирішити проблему нестачі капітанів.
Протягом року Callboats тестувала електричні послуги під керуванням капітана. Вони були доступні через програму для смартфона. Тепер компанія переходить до автономної роботи за підтримки віддалених капітанів, які обробляють складні сценарії для кількох човнів одночасно.
За словами генерального директора Callboats Пітера Остберга, до 60–70% витрат на транспортування архіпелагу посідає оплата капітанів. Завдяки автономії одна людина могла б керувати п'ятьма водними таксі, що призведе до збільшення прибутку в короткі сезони та зниження цін для споживачів.
Згідно з чинними правилами, перші самоврядні човни, як і раніше, повинні постійно мати на борту хоча б одного члена екіпажу. Але човни однаково мають бути здатні виконувати всю роботу самостійно. Автономію забезпечують 360-градусні камери та датчики для спостереження за навколишнім середовищем, відстеження та запобігання небезпекам, навігації по водних шляхах та автоматичного розкладання схожих на стоянках для посадки та висадки пасажирів.
Самі човни розраховані на 10 місць і оснащені чотирма електричними пристроями, що підрулюють, потужністю 10 кВт, що забезпечує максимальну швидкістю 17 км/год. Стандартна батарея ємністю 60 кВт · год дає близько дев'ятої години автономної роботи на більш повільній швидкості 11 км/год. На даху встановлена сонячна батарея потужністю 1,5 кВт, яка хорошого дня зарядить батарею на 8–10 кВт · год. Решта живлення здійснюється через трифазний зарядний пристрій потужністю 11 кВт.
Автономні човни здійснюватимуть поїздки між Гельсінкі та островами Котілуото, Вільялуото та Малкасаарі. Це невеликі маршрути, максимальна довжина яких становить близько трьох кілометрів за подорож туди і назад. Callboats стверджує, що перехід на автономію покращить доступ до цих островів і посилається на брак шкіперів, готових виконувати таку роботу, що повторюється.

