19 мая, воскресенье
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Видавці: Війна не відбила в українців інтересу до книжок
Видавці: Війна не відбила в українців інтересу до книжок

Видавці: Війна не відбила в українців інтересу до книжок

Лідерами ж за попитом у 2023 році стали світові бестселери, книжки для відпочинку та дитяча література.

Українці знову повертаються до читання. Чоловіки протягом року прочитують у середньому до 25 книжок (торік ця цифра складала 20), жінки — 18 (торік 12). Такі результати «другої хвилі» дослідження українського книжкового ринку, яку провело видавництво «Книголав». Головним мотивом для придбання книги залишається чиясь рекомендація (47% опитаних) та реклама (40%).

За словами співзасновниці видавництва «Книголав» Світлани Павелецької, основу аудиторії опитуваних склали жінки та чоловіки віком 18—55 років, які живуть в Україні, Польщі, Німеччині та Чехії. А головною умовою для участі в опитуванні була купівля хоча б однієї книжки одного з провідних українських видавництв протягом року.

Як повідомила Павелецька у своєму блозі на NV, «Книголав» провів 200 глибинних інтерв’ю (минулого року вдвічі менше — 100) та 15 130 онлайн-опитувань (у 2022 році — 2500).

«Метою нашого дослідження було отримати відповіді на дев’ять головних запитань (ми їх називаємо гіпотезами) стосовно параметрів поведінки покупців книг, каналів та частоти придбання книжок, популярності видавництв, тематики літератури, що купується, та її формату (папір, онлайн), основних мотивів придбання та інше», — розповіла видавчиня.

На підставі даних, зібраних за три квартали 2023 року, зауважила вона, «Книголав» склав своєрідну дорожню карту — як для авторів, так і для видавників книг — та показав головні особливості поведінки споживачів на цьому ринку.

Як показали результати дослідження, книги про сучасну війну склали у виборі покупців лише 20% кошика. У цьому, вважають в «Книголаві», немає нічого дивного — ці твори лише пишуться, і згодом їх питома вага, безумовно, зростатиме. А ось те, що українці вдвічі більше купують книги про Другу світову війну (39% читачів),  говорить, на думку видавців, про намагання переосмислити історичний досвід.

Лідерами ж за попитом стали світові бестселери (84%) та книжки для відпочинку (так звана категорія «книга на вечір»). У купівлі їх зізнались 61% опитаних українців. Також користуються попитом дитячі книги, про їхнє придбання розповіли 25% читачів, що брали участь в опитуванні. При цьому книги для дітей є пріоритетною покупкою для 14% аудиторії (рік тому таких було лише 6%).

«Попри те, що це тренд радує мене, як видавця, він трохи сумний, бо люди не можуть купувати більш коштовні подарунки і книжки стають замінниками дорогих барбі. Головним чинником, що заважає подальшому зростанню об'ємів продажів, є висока вартість нових книг. 72% українців назвали саме високу ціну книги перешкодою для її придбання», — розповіла Світлана Павелецька.

Попит на книги в електронному форматі за рік зріс удвічі — 7% аудиторії віддає перевагу саме йому. Але це зумовлено, переважно, блекаутами й тим, що електронна книжка в таких умовах є самодостатнім способом проведення часу. Втім, 91% опитаних українців, за словами видавчині, все ж продовжують читати паперові книги. Таким чином, «класичний формат» залишається у тренді.

  • Читайте також:«Видавництво Старого Лева» визнали найкращим дитячим видавництвом Європи на Болонському фестивалі

  • Вийти з «бульбашки» та офігіти. Чи справді українці мало читають?

  • 30-й Львівський міжнародний BookForum готує для відвідувачів 150 заходів

Фото: unsplash

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
исследование
Источник материала
Поделиться сюжетом