Вносити добрива за принципом «що вніс сусід» — завідомо провальна стратегія
Вносити добрива за принципом «що вніс сусід» — завідомо провальна стратегія

Вносити добрива за принципом «що вніс сусід» — завідомо провальна стратегія

З початку повномасштабної війни одним із найбільших викликів для агропродовольчого сектору стало забезпечення добривами. Як розвиватиметься ринок добрив в Україні найближчим часом та як аграріям оптимізувати живлення рослин — у розмові із засновником компанії Makosh Віктором Поліщуком.

Компанії Makosh 10 років. Назвіть кілька основних віх розвитку, моменти, з якими складно було справитися, і навпаки.

Віктор Поліщук: Чи не найскладніший, але водночас один із найцікавіших моментів — коли ми почали виробляти добрива під нашим брендом. Довго розробляли формули, обирали заводів-виробників, налагоджували логістику, оскільки завжди прагнемо до найкращого результату для наших клієнтів. 

Цікавим був процес відкриття відділу «Аудиту Ґрунту», адже перед нами було завдання — давати максимально розгорнутий та якісний аналіз, який буде інформативним і допомагатиме оптимізувати живлення. Ми обирали з найкращих європейських та американських лабораторій, шукали та навчали фахівців, які змогли відповідно до результату аудиту надавати розгорнуті рекомендації щодо оптимізації живлення. 

Як змінилася робота компанії з початком війни росії проти України?

Віктор Поліщук: Зараз у аграріїв є проблема з реалізацією зерна. Вони скорочують площі посівів, відповідно, купують значно менше добрив. Також багато сільгоспвиробників, зокрема наших клієнтів, залишилися на тимчасово окупованих територіях. Війна принесла зміни в агросектор, і їх відчуває кожен гравець цього ринку. 

Як змінився ринок добрив від початку повномасштабного вторгнення, адже у цьому сегменті домінували білоруські та російські продукти? 

Віктор Поліщук: Ми не працювали з російськими та білоруськими товарами, а імпортували добрива з ЄС, тому нашу компанію якісь глобальні зміни не торкнулися. Інші ж компанії в прискореному режимі шукали нових постачальників і створювали певну дестабілізацію на ринку. Наші ж клієнти змін не відчули — отримували все вчасно та найкращої якості.  

Скільки тонн добрив компанія імпортує на рік?

Віктор Поліщук: На сьогодні компанія імпортує понад 150 тис. тонн добрив на рік. Звісно, щороку ми підвищуємо для себе цю планку й не зупиняємося на досягнутому. 

Які продукти є топовими?

Віктор Поліщук: Наші топові продукти — це MAKOSH 18+ B, Zn, АМІАЧНА СЕЛІТРА PULAN, Селітра Anvistar, SALETROSAN 30, NPK MAKOSH Z CYNKIEM, MAKOSH UNIVERSAL Z BOREM. 

З яких країн надходять продукти, і як нині з логістикою?

Віктор Поліщук: Наразі ми працюємо з Польщею, Болгарією та Литвою. Звісно, логістика зараз значно ускладнена з багатьох причин, але нам вдалося налагодити цей процес. 

Чи плануєте відкривати власний завод? 

Віктор Поліщук: Ні, відкриття заводу в планах немає.

Хто ваш клієнт: малий, середній, великий виробник?

Віктор Поліщук: Ми працюємо з усіма аграріями незалежно від банку землі. Чи це маленький фермер-одноосібник, чи великий агрохолдинг зі 100 тис. га і більше — якість продукту від цього не зміниться. В асортименті у нас є мінеральні добрива у пакованні від 50 кг, а добрива для листового живлення — від 5 л та 25 кг відповідно, тому можемо закрити потреби усіх клієнтів.

Якщо говорити про новаторські підходи та послуги у вашій роботі, розкажіть детальніше, про що йдеться?

Віктор Поліщук: Ми займаємося виключно живленням рослин, адже впевнені, що стати фахівцем можливо лише в одній сфері. Послуга «Аудит Ґрунту» була створена для того, аби комплексно підійти до живлення рослин і сфокусуватися на тому, що дійсно необхідно для якісного врожаю. 

Чи можете поділитися кейсами з реальними цифрами, коли аграрій отримував більший врожай за менших витрат завдяки послузі «Аудит Ґрунту»? Про які кошти йдеться, на скільки менші витрати? 

Віктор Поліщук: Заощадити на добривах завдяки «Аудиту Ґрунту» можна і на 20, і на 50%. От, наприклад, наш аграрій з Ямпільщини зекономив понад 30% на площі 400 га. Навесні 2022 року перед посівом ярих він проводив «Аудит Ґрунту», щоб спланувати технологію вирощування та систему живлення під посів озимого ріпаку та пшениці. Результати дослідження показали, що у ґрунті високий вміст калію. На даній площі власник господарства уже вніс NPK-добрива, проте стало зрозуміло, що внесення калію не є обов'язковим. 

На осінь було прийнято рішення — сіяти з азотно-фосфорними добривами. Як результат аналізу ґрунту — аграрій скоригував систему живлення під майбутні посіви на дослідній площі та заощадив кошти на живленні. Адже азотно-фосфорні на 30% дешевші, ніж NPK добрива. 

У компанії діє сервісна підтримка «Агроном 24/7». У чому її основна цінність для клієнтів?

Віктор Поліщук: Багато аграріїв не мають спеціальної агрономічної освіти або агронома у господарстві, тому часто вносять добрива за принципом «що вніс сусід — буду вносити і я», а це завідомо провальна стратегія. 

Тому ми створили безкоштовну сервісну підтримку «Агроном 24/7», щоб усі аграрії могли отримати експертні відповіді на запитання щодо живлення, які їх хвилюють. Послуга була створена насамперед для вдосконалення рівня живлення рослин в Україні. Основну мету даної програми бачимо в підтримці українських фермерів на шляху до отримання стабільно високих урожаїв, підняття агровиробництва на новий рівень. Спільними силами з аграріями ми прагнемо будувати якісне живлення українських земель. 

На нашому сайті номери телефонів, за якими можна зателефонувати та отримати консультацію абсолютно безкоштовно щодо вирощування та живлення овочів, плодово-ягідних та польових культур. 

На вашу думку, як розвиватиметься ринок добрив в Україні найближчим часом?

Віктор Поліщук: Ринок добрив повністю залежить від ринку зерна. Якщо ринку зерна не буде, важко доведеться усім гравцям агроринку — постачальникам та виробникам добрив, засобів захисту рослин, продавцям техніки тощо. Аграрії вирощують зерно, аби отримати прибуток і, відповідно, розвиватися завдяки цьому прибутку, вкладати отримані кошти. 


Алла Стрижеус, AgroPortal.ua

Источник материала
Поделиться сюжетом