Суспільне мовлення України може винести кілька доречних уроків зі столітнього досвіду ВВС
Суспільне мовлення України може винести кілька доречних уроків зі столітнього досвіду ВВС

Суспільне мовлення України може винести кілька доречних уроків зі столітнього досвіду ВВС

У поляризованому суспільстві зблансованість та точність у висвітленні подій — це шанс для мовника заслужити більше довіри, однак навіть це не гарантія успіху.

BBC, заснована в 1922 році, є символом суспільного мовлення в усьому світі. Досвід ВВС полягає не лише в майстерності мовлення, але й у принципах, цінностях і здатності адаптуватися до мінливого медіа-ландшафту. Суспільне мовлення України може винести кілька доречних уроків зі столітнього досвіду ВВС

1. Підтримка неупередженості та незалежності

Сама суть BBC, як запевняють представники мовника, полягає в його відданості служінню суспільним інтересам. Високу довіру аудиторії до BBC її непохитною позицією щодо неупередженості та незалежності у висвітленні подій. Редакції та редакційні групи тримаються «на відстані витягнутої руки» від політичних і комерційних інтересів, гарантуючи, що контент залишається неупередженим і заслуговує довіри. Разом з тим, це мовник, якого не лише найбільше любить аудиторія, а й якого найбільше ненавидять. У Шотландії, наприклад, довелося переглянути портфель проектів після того, як невдоволені прихильники незалежності звинуватили BBC у підіграванню Лондону. Цікаво, що останнім часом на BBC з’явилася окрема команда фактчекерів -— BBC Verify, які допомагають журналістам перевіряти матеріали, які вони хочуть використати, на справжність.

У поляризованому суспільстві зблансованість та точність у висвітленні подій — це шанс для мовника заслужити більше довіри, однак навіть це не гарантія успіху. Прозорість у тому, що робить мовник для врахування інтересів різних аудиторії та надання їм можливості бути почутими — це гарний приклад BBC, який може застосувати Суспільне мовлення України

2. Розмаїття у програмній політиці

Різноманітність програм BBC — від яскравих новин, проникливих документальних фільмів, драми до дитячого контенту — гарантує, що вона резонує з широким демографічним загалом. Це широке звернення є навмисним і вкорінене в його мандаті задовольнити всі верстви суспільства.

На жаль, скопіювати це в ВВС не вийде. Бюджет ВВС – 4 млрд фунтів на рік, а Суспільного мовлення України — 37 млн доларів. Ми мусимо обирати пріоритети, але разом з тим в їхніх рамках забезпечувати певне різноманіття. Створення контенту, який відображає усю палітру українського суспільства з точки зору віку, етнічної приналежності, культури та інтересів, підвищить його охоплення та актуальність в очах медіаспоживача.

3. Інвестиції в оригінальний контент

Оригінальний контент ВВС часто встановлюв галузеві стандарти. Такі шоу, як «Доктор Хто» чи «Шерлок», не лише стали хітами в Британії, але й здобули міжнародне визнання.

Суспільне мовлення вже наростило м'язи у документальних фільмах і довело, що може виробляти продукт високого рівня і високої суспільної користі. Питання у фінансуванні — і, чесно кажучи, мені дивно, чому замість належного фінансування команди, яка виробляє не лише технічно якісний, але й ціннісно прийнятний контент, політики продовжуть віддавати гроші різним фірмам, які в результаті знімають серіали про поворознюків і ще бозна про що.

4. Цифрова еволюція

BBC досить рано і рішуче звернулося до цифрових технологій, і сьогодні всесвітньо відомі його платформи для відеоконтенту «BBC iPlayer» та для аудіоконтенту «BBC Sounds». Діджтал це вже не «альтернатива», а для багатьох саме основний спосіб споживання контенту.

Суспільне мовлення на початку цього шляху, і попри успіхи в «текстовому» діджиталі та соцмережах, ми маємо також амбітні плани і в діджиталізації поширення відеоконтенту. Поки не світитиму всіх ідей, але все буде.

5. Зворотний зв'язок аудиторії

Висока оцінка підзвітності BBC випливає з його активних механізмів зворотного зв'язку. Система скарг і зворотного зв’язку виступає барометром суспільних настроїв і перевіркою його діяльності. І, звісно, їм також приходять абслютно безглузді скарги, однак важливо серйозно ставитися до роботи з ними, адже це відображення думки суспільства.

Дмитро Хоркін, член правління Суспільного мовлення, відповідальний за платформи радіо, ТБ та диджитал, медіаменеджер та журналіст

Текст публікується з дозволу автора, оригінал публікації за посиланням.

Читайте також
Суспільне і ВВС. Ми різні, але у нас спільні цінності
Коли «Детектор медіа» тільки розпочинав роботу, найпопулярніші українські медіа ще дослухалися до темників. Але завдяки спільній боротьбі журналістів та суспільства це змінилося. Найпоказовіше: Україна пройшла шлях від державного телебачення до Суспільного.

Тепер наша команда прагне розширювати аудиторію та впливовість Суспільного мовлення заради ідей та ідеалів, які воно продовжує ілюструвати.

Запрошуємо приєднатися до нас у цьому завданні, ставши частиною Спільноти «Детектора медіа».
Долучитись
Теги по теме
Украина Великобритания
Источник материала
loader
loader