Повернути економічно обґрунтовані ціни на залізничні вагони-зерновози можливо за тиждень. Що потрібно зробити
Повернути економічно обґрунтовані ціни на залізничні вагони-зерновози можливо за тиждень. Що потрібно зробити

Повернути економічно обґрунтовані ціни на залізничні вагони-зерновози можливо за тиждень. Що потрібно зробити

Юрій Щуклін

Вартість оренди зерновозів «Укрзалізниці» за останні 10 днів зросла до 4000 грн/доба. Щоб повернути економічно обґрунтовані ціни на залізничні вагони-зерновози, варто усунути спотворення через ототожнення попиту на перевезення вантажів з попитом на вагони.

Також варто зменшити участь в аукціонах з продажу оренди вагонів компаній-посередників, які не є власниками вантажів, але які змагаються між собою за право заробити на їх перевезенні та багатократно збільшують реальний попит і ціни. 

В Україні немає проблем із вагонами або візками. Є незадоволений попит на перевезення. До війни парк державних та комерційних вагонів-зерновозів (28 тисяч) забезпечував безперервний потік вантажів на причорноморські порти інтенсивністю до 2,4 тисячі вагонів на добу. Сьогодні порти Одещини та західні переходи можуть разом прийняти та вивантажити близько 1200 вагонів на добу. Цей обсяг перевезень можуть виконати вдвічі менше вагонів, 12-15 тисяч.

Сьогодні дефіцит вагонів створюється штучно. Тому що «Укрзалізниця» дозволяє вантажити на 400-500 вагонів більше, ніж спроможні вивантажити за добу приймаючі сторони. Через це сповільнюється рух на всій мережі, утворюються корки, а порожні вагони звільняються пізніше запланованих термінів. Тому вантажовласник зі своїми вагонами робить лише один рейс за місяць замість нормальних двох-трьох рейсів, й через це йому теж доводиться купувати оренду вагонів «Укрзалізниці». Тому що він не встигає вчасно перевезти вантажі власними вагонами та ризикує отримати штрафні санкції за невиконання контракту.

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.

Источник материала
loader
loader