Знизити смертність на дорогах України – реальноРеклама
Знизити смертність на дорогах України – реальноРеклама

Знизити смертність на дорогах України – реальноРеклама


Власну думку висловила Поліна Павлюк – керівник Асоціації пішоходів України.

Серед європейських країн Україна давно знаходиться в топі за смертністю людей на дорогах. Щороку ми втрачаємо на дорогах у середньому від 3000 до 3500 своїх громадян, ще близько 30000 – отримують травми та ушкодження здоров’я. Тобто щороку в містах із кількістю населення, як Нетішин або Обухів, кожен мешканець є жертвою ДТП.

І хоча в Україні затверджуються державні програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху, говорити про їх дієвість важко. Наведемо офіційну статистику кількості дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП), а також жертв ДТП. Візьмемо, наприклад, період до повномасштабного вторгнення рф в Україну, з 2018 по 2020 роки:

2018 рік – 24294
2019 рік – 26052
2020 рік – 26140

2018 рік – 3350
2019 рік – 3454
2020 рік – 3541

2018 рік – 30884
2019 рік – 32736
2020 рік – 31974.

Як бачимо, прослідковується негативна динаміка. Найчастішими причинами скоєння ДТП за наведений період були:
– перевищення безпечної швидкості;
– порушення правил маневрування;
– порушення правил проїзду перехресть;
– недодержання дистанції;
– керування транспортним засобом у нетверезому стані.

За вчинення вказаних вище правопорушень водіям загрожує штраф у розмірі від 340 до 1700 гривень залежно від порушення, у деяких випадках – також можливе позбавлення права керування транспортними засобами на строк від 6 місяців до 1 року. Керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння для водія тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 17000 гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на строк 1 рік.

Якщо взяти той факт, що лише за 2020 рік через перевищення безпечної швидкості сталося 6201 ДТП, в яких 772 людини загинуло та 7885 людей – були травмовані, то стає очевидним, що встановлені санкції явно не відповідають тим ризикам, які несуть за собою ці правопорушення, і, найголовніше, вони не є стримуючим фактором для водіїв.

Оскільки саме водії спричиняють найбільшу кількість ДТП унаслідок порушення ними Правил дорожнього руху (далі – ПДР), то цілком логічним було би перш за все посилити покарання для водіїв за порушення ПДР. Не зайвим було би також забезпечити наших пішоходів світлоповертальними елементами, аби вони почували себе більш захищено під час руху проїзною частиною. Замість цього, наприкінці 2020 року своєю постановою Кабінет Міністрів України на пішоходів, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, було покладено обов’язок використовувати світлоповертальні елементи або бути в одязі, який має їх, у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості (п. 4.4 ПДР).

Тоді у нашому зверненні від імені до Кабінету Міністрів України ми висловилися категорично проти обтяження пішоходів таким обов’язком: держава не має права вимагати від кожного з нас виконувати певний обов’язок лише тому, що сама не спроможна забезпечити пішоходам безпеку на дорогах, тротуарах тощо, а тим паче – за кошти самих пішоходів. За які кошти забезпечуватимуться світлоповертальними елементами діти дитячих будинків, загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, – до сих пір відкрите питання. Оскільки при встановленні зазначеного обов’язку було порушено принцип правової визначеності, а сам обв’язок став способом  віктимізації жертв водіїв на дорогах і тротуарах, то у зверненні ми наполягали на тому, щоб положення щодо носіння світлоповертальних елементів для пішоходів носило виключно рекомендаційний характер.

З початком повномасштабної війни, розуміючи, що восени обстріли спричинятимуть  проблеми з освітленням вулично-дорожньої мережі, наша організація звернулася в асоціації пішоходів європейських країн. Завдяки небайдужим колегам нам вдалося забезпечити понад 6000 школярів світлоповертальними елементами. Відверто кажучи, було соромно перед іноземними колегами констатувати той факт, що наша влада не подбала про забезпечення світлоповертальними елементами принаймні дітей. На фоні витрат на бруківку під час війни малоймовірною видається неможливість придбання для населення світлоповертальних елементів.

Після обстрілів об’єктів енергетичної інфраструктури російською федерацією минулого року від імені Асоціації пішоходів України ми звернулися до Департаменту патрульної поліції та запропонували забезпечити наскрізне регулювання на дорогах України. Також ми виступили за системне патрулювання пішохідних зон патрульними поліцейськими на автомобілях з увімкненими фарами.

Прикро, що навіть в умовах воєнного стану, в той час, коли ми особливо маємо берегти життя кожного українця, ситуація на дорогах залишається вкрай небезпечною. За офіційними даними Департаменту патрульної поліції України тільки за 10 місяців поточного року в Україні внаслідок ДТП загинуло 2 492 людини, травмовані – 24 774.

Все в руках самих учасників дорожнього руху, але багато залежить і від місцевої та регіональної влади, парламенту. Ми переконані, починати потрібно саме з внесення змін у законодавство: чітко прописані норми та відповідальність, співмірна з правопорушенням у сфері безпеки дорожнього руху, – перші кроки, що є необхідними для врегулювання ситуації на дорогах.  Нічого не потрібно вигадувати. Є досвід країн, які успішно знизили показники кількості ДТП. На вузьких перехрестях європейських країн з ювелірною точністю безперешкодно рухаються великі тролейбуси, автобуси, велосипедисти, пішоходи, але немає такого хаосу і такої кількості смертей на дорогах. Пішоходи так само залишаються найуразливішими серед учасників дорожнього руху. В Україні пішоходу неможливо почувати себе безпечно навіть на тротуарах і зупинках громадського транспорту. Вже дійшло до такого безладу, коли на дорогах збивають регулювальників, поліцейських, працівників блокпостів. Звучить дико, але в 21 столітті українська влада не спроможна «перемогти» ожеледицю та бурулі. Саме тому 21 листопада цього року на Європейській площі в м. Києві нашою організацією було започатковано щорічну традицію з вшанування пам’яті жертв ДТП в Україні. Перформанс балерини, яка уособлює собою крихке життя пішохода, було символічно приурочено до Всесвітнього дня пам’яті жертв ДТП.

Цією подією ми також започаткували кампанію, яка спрямована на підготовку цивільного населення до наслідків війни, які ми вже відчуваємо. Мається на увазі збільшення кількості пішоходів з інвалідністю. Наші герої, які повернуться з перемогою додому, вони мають повне право почувати себе безпечно на дорогах і тротуарах, а зараз, поки вони на фронті, вони мають право бути спокійними за своїх рідних і близьких. І це абсолютно можливо. Тому ми запрошуємо всіх чиновників, які так чи інакше відповідальні за безпеку учасників дорожнього руху в Україні, сісти за стіл переговорів і напрацювати справді ефективну державну програму, яка буде враховувати обстановку сьогодення та буде спрямована на реальне вирішення проблем травматизму та смертності наших громадян на дорогах.

В свою чергу, водіїв ми закликаємо не просто дотримуватися ПДР, а проявляти людяність, незважаючи на війну та будь-які інші обставини. Давайте зберігати людське обличчя і покажемо всьому світу, що українцями є люди з великої літери.



Теги по теме
парламент
Источник материала
loader
loader