Споживчі витрати на мобільні застосунки у 2023 році зросли на 3%, до 171 млрд доларів, в App Store, Google Play та інших магазинах Android-застосунків. Про це йдеться у щорічному звіті про стан мобільності «State of Mobility» від компанії data.ai, повідомили TechCrunch та Bloomberg.
Зростання забезпечили програми, а не мобільні ігри, зокрема і застосунок «TiкToк».
У 2023 році споживчі витрати на неігрові програми зросли загалом на 11%, до 64 млрд доларів. Справжнім рекордсменом став «TiкToк»: витрати у китайському застосунку для коротких відео перевищили 10 млрд. доларів.
За оцінкою аналітиків, торік понад 1500 застосунків та ігор заробили 10 млн доларів та більше. Доходи 219 з них перевищили 100 млн доларів, а у 13 — 1 млрд доларів.
При цьому загальна кількість завантажень застосунків залишилася на рівні 257 млрд, що на 1% більше, ніж у 2022-му році.
У Data.ai прогнозують, що у 2024-му споживча монетизація у соціальних застосунках зросте на 150%, до 1,3 млрд доларів.
«Соціальні програми та творча економіка започаткували нові шляхи монетизації, окрім реклами. TikTok заклав основу для цього за допомогою свого механізму підказокдля творців контенту. У 2024 році пряма споживча монетизація в соціальних додатках через покупки в програмах має зрости на 150% до 1,3 мільярда доларів США, оскільки конкуренція зростає», — прокоментувала директорка із корпоративного маркетингу та аналітики data.ai Лексі Сідоу.
Досягнення генеративного штучного інтелекту також сприяли споживчим витратам. Ринок застосунків genAI зріс у сім разів. На ринку набули популярності чатботи з ШІ та генератори мистецтва з ШІ. Найактивніше користувачі витрачали на ChatGPT, Ask AI та Open Chat.
На хвилі популярності штучного інтелекту розробники понад 4 тисяч застосунків додали до описів слово «чатбот», більш ніж 3500 — «GPT». Загалом у 2023 році з’явилося 2500 нових застосунків із «чатботом» в описі.
Аналітики Data.ai також повідомили, що кількість годин, витрачених на мобільні пристрої, досягла максимуму в 5,1 трильйона, що на 6% більше, ніж у 2022-му році.
На 10 найпопулярніших ринках середня щоденна кількість годин, проведених користувачами за мобільними пристроями зросла на 6% з 2022 року до понад 5 годин. Допомогли збільшити витрачений час користувачам насамперед «Ютуб», «ВотсАпп», «Фейсбук», «Тікток», «Інстаграм», «Нетфлікс» та інші.
Нагадаємо, за даними дослідницької компанії Gradus Research, у 2023 році українські громадяни переважно проводили в інтернеті понад чотири години на день, а найактивніші користувачі — понад вісім годин.
Фото: data.ai, Bloomberg, Unsplash
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.