Україна торік зберегла позиції м’ясопродукції на міжнародному ринку за рахунок курятини - ІАЕ
Україна торік зберегла позиції м’ясопродукції на міжнародному ринку за рахунок курятини - ІАЕ

Україна торік зберегла позиції м’ясопродукції на міжнародному ринку за рахунок курятини - ІАЕ

Україна 2023 року зменшила виручку від експорту м’яса та субпродуктів на 4% – до 892 млн дол. США, однак зберегла позиції на міжнародному ринку за рахунок курятини.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки».

«Основною тенденцією 2023 року знову стало збереження позицій м’ясопродукції українського виробництва на міжнародному ринку за рахунок курятини. Торік обсяги експорту м’яса птиці збільшились на 3% – до 425 тис. т. Однак вартість його реалізації скоротилась на 6%, становивши 800 млн дол. США», - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що минулого року продовжилась географічна диверсифікація збуту м’яса та субпродуктів українського виробництва. Нині вітчизняна м’ясопродукція експортується до Євросоюзу, країн Перської затоки, Далекого Сходу та СНД. При цьому частка країн ЄС у вартісному виразі збільшилась порівняно з 2022 роком і склала майже 46%.

В ІАЕ зауважили, що торік сталися зміни в рейтингу ключових країн-імпортерів українського м’яса, внаслідок яких з цього списку зникли африканські країни.

Нідерланди, які протягом 2017–2019 років очолювали топ-10, а 2022 року повернули собі лідерство у рейтингу, продовжують посилювати свої позиції. 2023 року ця країна закупила в Україні близько третини (29,4%) вітчизняного експорту м’ясопродукції на суму 262 млн дол. США.

Саудівська Аравія, хоча й зменшила вартісні обсяги закупівель цього виду агропродукції, із часткою у 15,6% зберегла за собою друге місце. Ця близькосхідна країна закуповує в Україні виключно м’ясо птиці. Торік обсяги поставок українського м’яса на її ринок склали 69 тис. т вартістю 139 млн дол. США.

Значними є також частки Словаччини (11,7%), Китаю (5,6%), Туреччини (3,4%), ОАЕ (3,4%), Азербайджану (3,4%) та Молдови (3,1%).

Загалом ці країни принесли понад 3/4 доходів від продажів Україною м’яса на глобальному ринку.

«У 2023 році Україна змогла наростити кількісні обсяги експорту м’яса і субпродуктів, хоча це не призвело до збільшення виручки. М’ясна продукція стала ще однією товарною групою, зниження цін на яку (- 3,5%, згідно з Індексом ФАО) за минулий рік стримувало зростання доходів наших профільних компаній. У 2024 році м’ясо птиці залишиться визначальним продуктом у структурі поставок м’яса вітчизняного виробництва на зовнішні ринки, яке за відносно стабільних умов доповнюватиметься замороженою яловичиною», - підсумував заступник директора ННЦ «ІАЕ» Микола Пугачов.

Теги по теме
Экономика Рынок
Источник материала
loader
loader