/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F3037a6410f22822719e920aea5ce7128.jpg)
Улюбленець публіки в музеї Mercedes-Benz родстер 500 K святкує ювілей
Ексклюзивний Mercedes-Benz 500 K дебютував на Міжнародному автосалоні (IAMA) у Берліні рівно 90 років тому – з 8 по 18 березня 1934 року. Нині 500 K Special Roadster – суперзірка в музеї Mercedes-Benz.
Розкішний автомобіль був представлений як ефектний "автобанний кур’єр" Special Roadster з вбудованим радіатором і був доданий до модельного ряду в жовтні 1934 року, як восьмий і найдорожчий варіант кузова. На той час його ціна становила 28 000 рейхсмарок. За таку непомірну суму можна було спокійно придбати окремий будинок у престижному місці.
Світові знаменитості у сфері культури, розваг, бізнесу та політики купували 500 K для зміцнення свого статусу та репутації. Це як нині придбати Bentley чи Rolls-Royce.
Читайте також Mercedes визнає, що надто поспішив з планами по електрифікації
Величезні зусилля, докладені для створення Special Roadster, вражають і сьогодні, починаючи з дизайну. Кузов із великими елегантно вигнутими крилами та довгим капотом був розроблений стилістом Фрідріхом Гейгером. Це додало автомобілю відтінок «ревучих двадцятих», які досі славляться своєю пишністю.
![]()
Інтер'єр нагадує елегантну вітальню. Шкіра на оббивці сидінь і дверних панелей тонкої ручної роботи, все узгоджено за кольором. Руки водія лягають на кермо кольору слонової кістки. Погляд приваблює приладова дошка з покажчиками, які могли походити з годинникарської майстерні.
![]()
Багато клієнтів мали індивідуальні побажання, тому транспортні засоби були виготовлені як єдині екземпляри під керівництвом Германа Аренса у відділі конструювання спеціальних транспортних засобів на заводі в Зіндельфінгені – місці, куди зверталися за найкращими кузовами того часу. Емблема «Sindelfingen bodywork» на боці Special Roadster є свідченням якості.
Читайте також Як виглядає найшвидший Mercedes в історії: фото
Наддувний двигун M 29 500 K є легендарним. Він видає 74 кВт (100 к.с.) і 118 кВт (160 к.с.) з активованим нагнітачем. Повітродувка з двома лопатями, розташована перед карбюратором, активується переміщенням педалі акселератора за межі тиску, досягнутого при повному положенні дросельної заслінки (ефект кікдауну). Це викликає характерний рев нагнітача та одразу помітне підвищення продуктивності.
![]()
Підвіска 500 K запозичена від Mercedes-Benz 380 (W 22). Вона повністю відповідає потужності двигуна. Завдяки передній осі з трапецієподібними тягами та задній поворотній осі, запатентована конструкція Daimler-Benz була не тільки надзвичайно прогресивною на той час, але й швидко стала загальною рисою автомобільної техніки, яка діє й сьогодні та використовується в усьому світі. Конструкція заднього моста дозволяла розвивати високі швидкості з чудовою безпекою водіння.
![]()
500 K був рідкістю вже в 1930-х роках. З 1934 по 1936 рік було випущено лише 342 екземпляри всіх варіантів кузова. Відразу за ним пішов 540 K, двигун якого мав більший робочий об’єм. Сьогодні обидві версії серії W 29 продаються за найвищими цінами на аукціонах.
Читайте також Рідкісні самоскиди Mercedes-Benz приїхали в деокуповані громади Харківщини
Особливий родстер був настільки бажаним, що кузовні майстерні, починаючи з 1950-х років, перетворювали седани або кабріолети на "Спеціальні родстери" в надії підвищити їх вартість. Хоча, звісно, лише оригінальні автомобілі від Зіндельфінгена (Sindelfingen) мають найвищі ціни. Експерти Mercedes-Benz Classic можуть безсумнівно встановити справжність.
Фото: media.mercedes-benz.com

