Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати

Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати

Найвідоміша та найтитулованіша українська диригентка Оксана Линів пояснила, чому Україні не вдасться «скасувати» виконання творів російського композитора Чайковського в усьому світі.

Але можна натомість повернутись до його етнічного походження та «українізувати» його та багатьох інших композиторів, твори яких вважаються світовою класикою.

Своїми думками Оксана Линів поділиласьв інтерв’ю Укрінформу.

«Справа в тому, що Чайковський залишається одним із найпопулярніших композиторів у світі. Незалежно від нас. І це не я вигадала. Це об'єктивний світовий рейтинг, який базується на підрахунках кількості відвідин концертів, прослуховувань записів і т.д. Я думаю, що для нас, для українців, буде набагато вигідніше, власне, говорити про українську складову в творчості Чайковського. Про його «українську частину», як про це наголошували, до речі, видатні українські композитори Лисенко та Людкевич», - розповіла вона.

Як приклад, диригентка навела картину відомого французького імпресіоніста Едгара Дега в музеї «Метрополітен» в Нью-Йорку. На ній зображена танцювальна пара, яка виконує танець гопак: «Раніше ця картина була підписана Dancers in Russian Costumes («Танцюристи в російських костюмах»). Зараз її переназвали на «Танцюристи в українських костюмах». Тобто картина французького автора висить в Америці, й українські представництва зараз добилися того, щоб її коректно назвали. Українське походження авторів уже вказується під полотнами Куїнджі, Рєпіна та Малевича».

На її думку, те ж саме треба робити і з творами Чайковського.

«Друга симфонія Чайковського була названа «Малоросійська». Це був такий час, ми не мали своєї державності, й такою назвою називали ту частину України, яка входила до російської імперії. Зараз ми повинні би були добиватися того, щоб її переназвали, і я абсолютно впевнена, європейські видавництва на це погодилися б. Цей твір має називатися «Українською симфонією» і він побудований на українських темах», - каже Линів.

Диригентка вважає, що світові потрібно розповідати також, що, зокрема, Стравінський та Прокоф'єв також зовсім не стовідсоткові росіяни, і що без українських коренів та українського впливу на цих геніїв не було б створено багатьох музичних шедеврів.

«У Стравінського обоє батьків були з України, і він народився в Росії тільки тому, що Федір Стравінський, видатний український бас, був солістом Маріїнського театру в Петербурзі, й Ігор Стравінський вже народився там. Проте щоліта він приїжджав до Устилугу на Волині. Усі знають балет «Весна священна». Перша тема фаготу, з якої починається твір, взята з української прадавньої веснянки. І Стравінський писав «Весну» в Устилузі, надихаючись українською природою, вивчаючи архаїчні звичаї», - розповіла Линів.

Оксана Линів — перша жінка на посаді музичного директора в історії Італії, зокрема в Teatro Comunale do Bologna, Болонья. Перша диригентка відомого Байройтського оперного фестивалю. Засновниця та художня керівниця фестивалю LvivMozArt, засновниця та головна диригентка Молодіжного симфонічного оркестру України/YsOU.

Як повідомляв Укрінформ, українська диригентка Оксана Линів візьме участьу постановці опери Чайковського «Євгеній Онєгін» у Дрездені у 2025 році.

Фото: ФБ

Источник материала
loader
loader