![Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати](https://thumbor.my.ua/L-ClfNbru5XBjxxvDOYlT02K3T8=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F367e318dde00aed1e0211c9b365c4ee1.jpg)
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Але можна натомість повернутись до його етнічного походження та «українізувати» його та багатьох інших композиторів, твори яких вважаються світовою класикою.
Своїми думками Оксана Линів поділиласьв інтерв’ю Укрінформу.
«Справа в тому, що Чайковський залишається одним із найпопулярніших композиторів у світі. Незалежно від нас. І це не я вигадала. Це об'єктивний світовий рейтинг, який базується на підрахунках кількості відвідин концертів, прослуховувань записів і т.д. Я думаю, що для нас, для українців, буде набагато вигідніше, власне, говорити про українську складову в творчості Чайковського. Про його «українську частину», як про це наголошували, до речі, видатні українські композитори Лисенко та Людкевич», - розповіла вона.
Як приклад, диригентка навела картину відомого французького імпресіоніста Едгара Дега в музеї «Метрополітен» в Нью-Йорку. На ній зображена танцювальна пара, яка виконує танець гопак: «Раніше ця картина була підписана Dancers in Russian Costumes («Танцюристи в російських костюмах»). Зараз її переназвали на «Танцюристи в українських костюмах». Тобто картина французького автора висить в Америці, й українські представництва зараз добилися того, щоб її коректно назвали. Українське походження авторів уже вказується під полотнами Куїнджі, Рєпіна та Малевича».
На її думку, те ж саме треба робити і з творами Чайковського.
«Друга симфонія Чайковського була названа «Малоросійська». Це був такий час, ми не мали своєї державності, й такою назвою називали ту частину України, яка входила до російської імперії. Зараз ми повинні би були добиватися того, щоб її переназвали, і я абсолютно впевнена, європейські видавництва на це погодилися б. Цей твір має називатися «Українською симфонією» і він побудований на українських темах», - каже Линів.
Диригентка вважає, що світові потрібно розповідати також, що, зокрема, Стравінський та Прокоф'єв також зовсім не стовідсоткові росіяни, і що без українських коренів та українського впливу на цих геніїв не було б створено багатьох музичних шедеврів.
«У Стравінського обоє батьків були з України, і він народився в Росії тільки тому, що Федір Стравінський, видатний український бас, був солістом Маріїнського театру в Петербурзі, й Ігор Стравінський вже народився там. Проте щоліта він приїжджав до Устилугу на Волині. Усі знають балет «Весна священна». Перша тема фаготу, з якої починається твір, взята з української прадавньої веснянки. І Стравінський писав «Весну» в Устилузі, надихаючись українською природою, вивчаючи архаїчні звичаї», - розповіла Линів.
Оксана Линів — перша жінка на посаді музичного директора в історії Італії, зокрема в Teatro Comunale do Bologna, Болонья. Перша диригентка відомого Байройтського оперного фестивалю. Засновниця та художня керівниця фестивалю LvivMozArt, засновниця та головна диригентка Молодіжного симфонічного оркестру України/YsOU.
Як повідомляв Укрінформ, українська диригентка Оксана Линів візьме участьу постановці опери Чайковського «Євгеній Онєгін» у Дрездені у 2025 році.
Фото: ФБ
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)