Болгарія посилила обмеження для реклами азартних ігор у медіа
Болгарія посилила обмеження для реклами азартних ігор у медіа

Болгарія посилила обмеження для реклами азартних ігор у медіа

Парламент Болгарії одноголосно схвалив закон про заборону реклами азартних ігор майже в усіх видах медіа – від телебачення та радіо до газет і веб-сайтів. Про це повідомляє болгарська служба Радіо Свобода.

За заборону в другому читанні проголосували всі 198 депутатів, присутні 30 квітня – в останній день роботи 49-ї сесії парламенту.

Закон, який набуде чинності за кілька тижнів після його публікації в офіційному реєстрі, передбачає повну заборону на рекламу азартних ігор, за винятком рекламних щитів, соціальних мереж і спортивних споруд, не призначених для дітей.

Документ встановлює мінімальну відстань для рекламних щитів у 300 метрів від шкіл і передбачає, що всі оголошення повинні містити велике попередження, яке займає принаймні 10 відсотків реклами, про те, що азартні ігри можуть призвести до залежності.

Обмеження реклами також не поширюється на державну лотерею на тій підставі, що вона зобов’язана розподіляти свій прибуток на спорт і покривати витрати на охорону здоров’я, на відміну від приватних операторів.

Законопроєкт минулого тижня запропонували Теменужка Петкова від правоцентристської партії ГЕРБ та її партнерської патії UDF, а також Йордан Цонев із партії етнічних турків MHF. Він швидко пройшов через бюджетний комітет і був ухвалений після першого читання в парламенті.

Наразі реклама азартних ігор заборонена, але є шпаринки, якими бізнес користується. Відповідно до закону, сума виграшу та імена переможців не можуть бути включені в рекламу, але відомі люди можуть бути представлені в рекламі разом з іншими повідомленнями.

Організації із захисту дітей, психологи, групи підтримки залежних від азартних ігор, медіа-експерти та громадяни роками наполягали на посиленні законодавства, тоді як великі мовники, медіагрупи, Асоціація мовників (ABBRO) та гральний бізнес рішуче виступали проти заборони.

Опоненти закону кажуть, що сильно залежать від доходів від реклами, а також висловлюють побоювання черз загрозу свободі слова. Вони наполягають, що існують інші способи обмежити рекламу, щоб захистити вразливі групи.

Телекомпанії та оператори азартних ігор також зазначають, що вони вже спланували свої бюджети, які врахували дохід від азартних ігор, пов’язаних з футбольним чемпіонатом Євро-2024 цього літа, і підписали рекламні контракти на турнір.

Болгарська асоціація азартних ігор також висловила свою опозицію, попереджаючи, що заборона може призвести до зростання неліцензованих сайтів азартних ігор, що послабить захист споживачів і позбавить уряд бюджетних надходжень від податків і зборів за азартні ігри.

Колишній прем’єр-міністр Ніколай Денков заявив, що заборона є прямою загрозою для телерадіомовників та інших медіа, які постраждали, оскільки це означає зникнення їхнього основного джерела доходу, а ЗМІ Болгарії стануть менш незалежними.

Хоча партія Денкова «Продовжуйте зміни/Демократична Болгарія» (PP-DB) підтримала законопроєкт у принципі, деякі з його членів кажуть, що до нього слід внести поправки, щоб включити обмеження щодо людей, які отримують соціальні виплати, і людей, яким загрожують стягнення.

Конфедерація роботодавців і промисловців Болгарії (CEIBG) 29 квітня заявила, що заборона матиме «тривалі негативні наслідки для держави, суспільства та бізнес-клімату в країні».

В організації стверджують, що заборона реклами азартних ігор призведе до втрати близько 100 тисяч робочих місць разом із втратами для туризму, спорту, культури та державного бюджету, а також вплине на іноземні інвестиції та посилить відтік капіталу.

Источник материала
Поделиться сюжетом