Європейська комісія націлила Meta на офіційне розслідування, щоб оцінити, чи достатньо вона робить для модерування політичного контенту, незаконного контенту та дезінформації у Facebook та Instagram. Розслідування відбувається на тлі сплеску проросійської пропаганди в Інтернеті напередодні виборів до ЄС на початку червня.
У прес-релізі у вівторок Європейська комісія стверджує, що Meta, можливо, порушила свої зобов’язання відповідно до Закону про цифрові послуги (DSA) , набору правил ЄС, спрямованих на захист користувачів шляхом сприяння безпечнішому онлайн-середовищу. Потенційні порушення, які розслідуються, охоплюють підхід Meta до боротьби з кампаніями дезінформації та «скоординованою неавтентичною поведінкою» в ЄС, а також відсутність ефективних сторонніх інструментів для моніторингу виборів і громадянського дискурсу в режимі реального часу — з особливим занепокоєнням тим, що Meta заперечує CrowdTangle без адекватна заміна.
Занепокоєння з приводу моніторингу виборів виникло після заклику до політичних лідерів ЄС «терміново та енергійно» протистояти спробам Росії втрутитися в демократичні процеси в блоці. За словами міністра з європейських справ Франції Жана-Ноеля Барро, майже кожна країна ЄС є мішенню російської пропаганди напередодні виборів до Європарламенту, які розпочнуться 6 червня.
Одночасно з оголошенням про розслідування Урсула фон дер Ляєн, президент Європейської комісії, сказала:
Ця Комісія створила засоби захисту європейських громадян від цілеспрямованої дезінформації та маніпуляцій з боку третіх країн. Якщо ми підозрюємо порушення правил, ми діємо. Це справедливо в усі часи, але особливо в часи демократичних виборів. Великі цифрові платформи повинні виконувати свої зобов’язання, щоб вкладати в це достатньо ресурсів, і сьогоднішнє рішення свідчить про те, що ми серйозно ставимося до відповідності. Захист наших демократій є спільною боротьбою з нашими державами-членами.
Розслідування також оцінить, як Meta модерує оманливу рекламу, політику, яка зменшує видимість політичного контенту в Instagram і Facebook, і достатність механізмів, які дозволяють користувачам позначати незаконний контент.
«Якщо ми не можемо бути впевнені, що можемо довіряти вмісту, який ми бачимо в Інтернеті, існує ризик того, що ми взагалі нічому не повіримо», — сказала керівник антимонопольного законодавства ЄС Маргрете Вестагер. «Оманлива реклама становить ризик для наших онлайн-дебатів і, зрештою, для наших прав як споживачів, так і громадян».
Європейська комісія не визначила собі термін для розслідування. Якщо буде встановлено, що Meta порушує DSA і не зможе усунути проблеми, їй можуть накласти штраф у розмірі до 6 відсотків її річного обороту.