Ситуація на фронті, мобілізація та корупція: дослідники виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у фейсбуці
Ситуація на фронті, мобілізація та корупція: дослідники виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у фейсбуці

Ситуація на фронті, мобілізація та корупція: дослідники виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у фейсбуці

Українські аналітики проаналізували 600 російських рекламних повідомлень у фейсбуці, які поширювалися з березня по листопад 2023 року.

Дослідники проаналізували 600 російських рекламних повідомлень у фейсбуці з березня по листопад 2023 року та виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу з метою дестабілізації ситуації в Україні.

Про це повідомили під час пресконференції у «Медіацентрі Україна — Укрінформ» аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков, заступник директорки ЦЕДЕМ, головний експерт з медійного права та модерації контенту в соціальних мережах Ігор Розкладай, медіаекспертка, авторка антифейкового проєкту «НотаЄнота» Альона Романюк, дослідник у Digital Forensic Research Lab (DFRLab) Роман Осадчук і заступник керівника Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Микола Балабан.

За словами Сергія Жукова, ключовими є чотири-п’ять тем, які стосуються ситуації на фронті, дискредитації Заходу і міжнародної співпраці України, мобілізації та корупції. Росіяни також просували повідомлення про те, що «українське суспільство рухається не туди».

«З огляду на ці теми ми бачимо, що автори цього контенту мали на меті деморалізувати українців, підштовхнути їх до бездіяльності у протистоянні ворогу, тобто не мобілізуватися, не донатити і не довіряти владі. Повідомлення направлені на провокування штучних розколів у суспільстві і внутрішніх конфліктів по лініях цивільні-військові, влада-громадяни і громадяни різних груп один з одним», — зазначив аналітик.

Окрім цього, росіяни досі використовують дещо змінений наратив про так званих «українців трьох сортів», створений їхніми політтехнологами ще у 2004 році.

«Через фейсбук-сторінки запускають проплачену рекламу про те, що західняки воюють, а східняки відпочивають у Карпатах. На східні регіони запускають рекламу про те, що там воюють, а західні регіони тим часом собі прохолоджуються і жирують», — роповіла Альона Романюк.

Ігор Розкладай зі свого боку зауважив, що поширеними методами дезінформації у соцмережах є створення сторінок-клонів відомих людей, зокрема президента України, першої леді і головнокомандувача ЗСУ. Хоча ці облікові записи блокують, росіяни відразу створюють нові. Окрім цього, у фейсбуці також з'являються фейкові акаунти відомих військових і волонтерів, а також українських медіа. 

Нагадаємо, Європейський Союз розпочне розслідування щодо соцмереж Facebook та Instagram, оскільки побоюється, що корпорація Meta, яка володіє цими платформами, недостатньо протидіє дезінформації з боку Росії та інших країн. Чиновники ЄС особливо стурбовані тим, як соцмережі компанії Meta протидіють намаганням Росії вплинути на червневі вибори до Європарламенту.

  • Читайте також: Помилки, емоції, упередження, міфи. Все, що треба знати про модерацію фейсбуку в Україні

Фото: «Укрінформ»

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
Facebook
Источник материала
loader
loader