Його постать зачаровує, його габарити викликають повагу. Він – просто втілення таких понять, як впевненість, міць та розкіш. Адже це перше, що спадає на думку, коли розглядаєш цього потужного гіганта. Його Величність Jeep Grand Cherokee власною персоною!
TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Текст та фото: Микола Захаренков
Величність – це не тільки про розкіш. Здається, нам ще не доводилося керувати кросовером завдовжки 5,2 метра – а цим показником Jeep Grand Cherokee випереджає і Mazda CX-90, і Toyota Land Cruiser 300. BMW X7? Так, він теж коротший за Grand Cherokee. Навіть подовжена версія Range Rover поступається 7-місному Grand Cherokee кількома міліметрами! Тож він в усіх сенсах Великий вождь. І схоже, не тільки свого племені.
Звісно ж, це абсолютно новий Jeep Grand Cherokee. Чим він відрізняється від попередника? Ось вам декілька відмінностей, що одразу впадають в око. Нова, більш вузька сучасна оптика. Більш виразні слоти радіаторної решітки. Трошки суворіші риси обличчя. Новий Jeep Grand Cherokee виглядає абсолютно впевненим у собі, бо знає, чого вартий. Зустріньтесь особисто з Великим вождем на власному тест-драйві.
А далі вже починаються нюанси, оскільки зовнішній вигляд кросовера залежить як від комплектації, так і від кількості пасажирів, яку він бере на борт. Семимісна, тобто подовжена (L), версія має задню стійку, орієнтовану більш вертикально, та ширші задні двері, які відкриваються на кут 64 градуси. Та й колісна база у довгого Jeep Grand Cherokee відчутно більша, ніж у звичайного: 3092 мм замість 2964.
В залежності від комплектації у п’яти- та семимісної версії буде відрізнятися не лише база та довжина (4,9 та 5,2 м відповідно), але й форма заднього бічного спойлера і кришка багажника, яка або буде мати декоративну панель між ліхтарями (5-місна версія), або ні (7-місна).
Ба більше, навіть довгі версії виглядають по-різному в залежності від рівня оснащення. Наприклад, топова комплектація Summit Reserve на 7 місць відрізняється від комплектації Overland на 7 місць дизайном нижньої частини переднього бампера, чорним кольором даху, рейлінгів, радіаторної решітки, облицюванням вихлопної системи та дверей. А ще до семимісної Summit Reserve входять чудові чорні колісні диски на 21 дюйм. І все це вражає!
Ви, мабуть, вже зрозуміли: на матеріалі дизайнерських відмінностей різних Jeep Grand Cherokee можна створити окремий буклет. Але ми не будемо цього робити, бо, по-перше, цей буклет вже є – він чекає на вас у шоурумі моделі.
А по-друге, Jeep Grand Cherokee має багатого іншого, про що обов’язково варто розповісти в цій статті, оскільки цей славнозвісний всюдихід окрім двох варіантів колісної бази пропонує два типи двигунів, два варіанти підвіски (звичайна пружинна та пневматична) та аж три типи повного привода! А вибір тієї чи іншої системи 4х4 разом із комплектацією, своєю чергою, впливає ще й на показники геометричної прохідності.
Тут одразу треба зауважити: саме комбінація різних типів двигунів та підвіски робить Jeep Grand Cherokee унікальною пропозицією у своєму сегменті, адже конкуренти або не встановлюють пневматичну підвіску, або не мають атмосферних двигунів. Останні тепер справжня рідкість, і лише Jeep Grand Cherokee завдяки своєму американському походженню має змогу запропонувати таке диво поціновувачам класичних автомобільних рішень.
Так, це справжнє диво, і воно навіть має власне ім’я – Pentastar. Цей двигун V6 об’ємом 3,6 л був представлений на автосалоні у Нью-Йорку ще 2009 року, а наближений до сучасного вигляд набув у 2011-му. З того часу він неодноразово модернізувався та вдосконалювався, отримуючи нові поршневі кільця, форсунки, впускний колектор, пружини клапанів та багато іншого, і сьогодні вважається одним з найнадійніших двигунів у світі. Варто лише згадати, що цей мотор – семиразовий (!) переможець конкурсу Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems.
Наразі він розвиває потужність у 285 к.с. та крутний момент у 400 Нм, що дозволяє розігнати тестовий Grand Cherokee спорядженою масою у 2,3 тонни до сотні всього за 8,1 секунди. При таких чудових здібностях мотор ще й демонструє доволі помірний апетит: 11,1 л/100 км за паспортом у змішаному циклі. У місті, звісно, буде більше, але якщо їздити розсудливо, то ненабагато: можна вкластися у 12-13 літрів.
Якщо хочете, Jeep Grand Cherokee запропонує альтернативу цьому V6. Це турбований чотирициліндровий двигун об’ємом 2 літри з дуже схожими показниками: 271 к.с. та 397 Нм відповідно. Але споживає він трошки менше, ніж V6: 9,5 л за паспортом у змішаному циклі, хоча забезпечує таку саму динаміку: 8,1 с до 100 км/год. Втім, треба мати на увазі, що дволітровий мотор призначений лише для стартової комплектації Limited. Все, що вище, тільки Pentastar V6 3,6 л. Більше деталей та особливостей Jeep Grand Cherokee в шоурумі моделі.
Мабуть, це правильно. Адже якщо ви хоч раз спробуєте цю класику, натиснете на акселератор та почуєте неповторний голос атмосферного V6, осягнете можливість неймовірно точно дозувати крутний момент, не побоюючись раптового «передозування», то ви одразу ж закохаєтеся в цю легендарну «шістку» і ніякі альтернативи вам уже не будуть потрібні.
До того ж пару дволітровому турбомотору складає лише найпростіша повноприводна трансмісія під назвою Quadra-Trac I, що призначена для п’ятимісного кросовера в комплектації Limited. Звичайно ж, вона теж гарна, адже здатна забезпечити постійний повний привод.
Ба більше: перерозподіляючи крутний момент між колесами, Quadra-Trac I враховує не лише поточний режим системи Selec-Terrain або наявність пробуксовки коліс, але й такі нюанси, як температура навколишнього середовища чи працюючі склоочисники. Зауважте, вона зважає ще й на погоду! Це лише підкреслює довершеність будь-якої повноприводної трансмісії Jeep Grand Cherokee.
Але у досконалості немає меж. Наступний рівень – Quadra-Trac II – додає до зазначених чеснот ще й роздавальну коробку з електронним управлінням. Тобто з нею Jeep Grand Cherokee отримує понижувальний (2,72:1) ряд трансмісії, а разом з ним – можливість вдалих штурмів більш важкого бездоріжжя. Семимісний кросовер у комплектації Limited та п’яти- або семимісний у комплектації Overland мають саме Quadra-Trac II.
Але це ще не верхівка позашляхових здібностей Jeep Grand Cherokee! На ній по праву розташована трансмісія під назвою Quadra-Drive II. На додачу до всіх можливостей Quadra-Trac II вона отримує ще й диференціал збільшеного тертя з електронним керуванням (eLSD) на задній осі.
Годі й казати, що неможливого для Jeep Grand Cherokee з Quadra-Drive II на бездоріжжі майже немає. І йому дуже пасує величезний кліренс, який здатна запропонувати пневматична підвіска Quadra-Lift. Нею оснащуються всі Grand Cherokee починаючи з комплектації Overland.
Quadra-Lift у новому поколінні Grand Cherokee отримала декілька значних вдосконалень, що забезпечують плавну та комфортну їзду як по дорозі, так і по бездоріжжю, а також підвищують надійність.
По-перше, для швидкої зміни висоти автомобіля функція Quick Down Leveling (QDL) відтепер використовує зовнішній блок клапанів і резервуар вторинного повітря. Це дає змогу одночасно опускати обидві осі, на відміну від попередніх поколінь Jeep Grand Cherokee, де опускалася лише одна вісь. По-друге, замкнений контур системи повторно використовує чисте повітря, що збільшує довговічність компресора.
По-третє, напівактивні амортизатори з електричним керуванням безперервно пристосовуються до дорожніх умов та стилю водіння, створюючи оптимальний комфорт у будь-якій ситуації.
Звісно ж, пневматична підвіска вміє змінювати кліренс, і дуже суттєво. Наприклад, зі стандартних 214 мм новий Jeep Grand Cherokee може піднятися аж до 276 мм! Цього цілком вистачить для подолання броду завглибшки 610 мм.
Але ж є моменти, коли, навпаки, краще зменшити кліренс. Наприклад, для більш комфортної посадки та висадки пасажирів, коли в пригоді стає режим паркування, в якому кузов кросовера опускається на 46 мм вниз від стандартного значення. Або на високій швидкості задля кращої аеродинаміки: відповідний режим Aero притискає кузов Jeep Grand Cherokee ближче на 21 мм до дороги. Зауважимо, що керувати складною системою Quadra-Lift дуже просто – треба лише штовхнути відповідний перемикач на центральній консолі вгору або вниз.
Зверніть увагу: підвіска Quadra-Lift одночасно покращує геометричну прохідність кросовера. Приміром, кут в’їзду 5-місного Grand Cherokee з нею збільшується з 20,5° до 30,1°, кут з’їзду – з 26,6° до 30,2°.
Для 7-місної подовженої версії діапазон змін, звісно ж, трошки менший, але теж вражає: зі стандартних 20,6° кут в’їзду збільшується до 28,2° (для комплектації Summit) або до 30,1° (комплектація Overland). Кут з’їзду – з 21,5° до 23,6°.
Приємно тішити себе думкою, що твій кросовер, який з королівським комфортом везе по асфальту, може в разі потреби в будь-який момент перетворитися на потужний всюдихід. Дієвий повний привод – частина геному Jeep Grand Cherokee, який за 30 років своєї історії розійшовся по світу тиражем у 7 млн екземплярів.
Але той самий королівський комфорт, мабуть, все ж таки важливіший для більшості власників автівки ціною від 2,38 млн грн, тому приділимо і йому належну увагу. Тим паче що топова комплектація Summit Reserve, яка у нас на тесті, найкращим чином розкриває вміння Jeep Grand Cherokee догодити найвибагливішим сибаритам.
Відкриваючи двері найрозкішнішого Grand Cherokee, мимоволі очікуєш чогось екстраординарного, хоча реальність знову примудряється перевершити очікування.
Так, ми були готові до того, що нас зустріне безпрограшне поєднання дерева та шкіри, яке так цінує американський істеблішмент. Але від якості цих матеріалів, старанності та любові, з якою все це створено, все одно перехоплює подих.
Натуральне горіхове вощене дерево, яким оздоблено панель приладів, карти дверей та кермо, немов сяє чарівним внутрішнім світлом. Преміальна перфорована шкіра Palermo Black, що вкриває сидіння та частину дверей, неймовірно приємна на дотик. Шкіряне оздоблення керма виконане вручну майстрами екстра-класу, адже вміння робити таке бездоганне «діамантове» прострочення треба вдосконалювати роками. Руків’я селектора 8-ступеневої АКП зі справжнього алюмінію. Та й взагалі, поняття «справжній» – друге ім’я цього кросовера.
Звісно ж, навіть у стартовій комплектації Limited ви не зустрінете тканини – «ганчірці» тут не місце. Але у Limited шкіра буде синтетичною – натуральна з’являється лише в середньому оснащенні Overland. Водночас по-справжньому шкіряне кермо буде у будь-якому Grand Cherokee, а ось поєднання шкіри з деревом – прерогатива лише топової комплектації Summit Reserve.
Кількість кліматичних зон також визначається комплектацією та кількістю місць: дві у звичайному Limited (від 2 387 100 грн), три у семимісному Limited (від 2 554 000 грн) та Overland (від 3 002 900 грн), чотири у Summit Reserve (від 3 708 200 грн). Починаючи з Limited уже буде вентиляція передніх та задніх сидінь, але першу опцію можна отримати і для Limited з пакетом Luxury Tach Group II. Взагалі пропонується декілька опційних пакетів із доволі вдалим наповненням, один з яких – Advanced Protection Group IV – має що додати навіть до топової Summit Reserve. Це проєкційний дисплей та повноцінна система нічного бачення.
Ви, мабуть, уже зрозуміли: обирати свій Grand Cherokee, як і розкурювати сигару, варто не поспішаючи. Із насолодою вивчати зміст декількох сторінок з обладнанням, де точно знайдеться те, що треба саме вам. Навіть посилений акумулятор!
А ми лише перерахуємо дещо з того, що Jeep Grand Cherokee запропонує стандартно. Це світлодіодна оптика, активні жалюзі радіаторної решітки, надзвичайно багатий набір систем безпеки, адаптивний круїз-контроль, електропривод дверей багажника, підігрів сидінь першого та другого ряду, камера заднього огляду з динамічною розміткою (у Summit Reserve – кругового огляду з омивачем), система активного шумоподавлення, цифрова панель приладів на 10,25 дюйма та медіацентр Uconnect з екраном у 10,1 дюйма, Apple CarPlay та Android Auto.
Ми вже розповідали про Uconnect нового покоління в тесті Jeep Compass – ця медійна система приємно здивувала зручністю меню та бездоганно швидкою реакцією на натискання. Але ж Grand Cherokee, звичайно, є що до цього додати. Наприклад, на центральному екрані можна побачити те, що роблять діти на другому та третьому ряді сидінь – у тестовому кросовері знайшлася відеокамера, що за ними пильнує. Ми також виявили додатковий дисплей для переднього пасажира, що дозволяє, приміром, подивитися кіно. При цьому водій його не побачить, бо не треба йому відволікатися від водіння. Є тут ще один прихований дисплей – на нього при бажанні перетворюється внутрішнє дзеркало заднього виду, а джерелом зображення стає відеокамера позаду кросовера. Знову ж таки, дуже зручно, адже в цьому випадку задні пасажири зовсім не перекривають огляд водієві.
Ви ще з нами, ще не втомилися від переліку незліченних чеснот Jeep Grand Cherokee? Тоді додаємо декілька особистих вражень від водіння. Як це воно – керувати таким довжелезним кросовером? Легше, ніж здається! На шосе він як риба у воді, а вписувати чималеньке «тіло» у завулки столичного центру допомагає система кругового огляду та… неймовірна повага, якою користується цей автомобіль. Варто лише висунути ніс з другорядної дороги, і інші водії люб’язно пригальмовують, пропускаючи Grand Cherokee.
Автоматична коробка непомітно змінює передачі – або швидко виходячи на підвищені, коли ви рухаєтеся спокійно та економічно, або миттєво вмикаючи нижчі, коли треба швиденько розігнатися. Ну звісно ж, що час від часу треба, тим паче з таким унікальним двигуном! Незважаючи на це, споживання пального в місті не зашкалює: 13-14 л/100 км можна вважати цілком виправданими.
У салоні панує тиша: дорожнім шумам нема чого робити в королівстві розкоші. А роботу пневматичної підвіски можна сміливо назвати бездоганною: вона дозволяє досить динамічно проходити повороти і водночас якісно фільтрує асфальтові негаразди. Та які взагалі тут можуть бути негаразди? Тут усе гаразд, адже над цим працювали безліч талановитих інженерів, і не дарма.
Життя у Jeep Grand Cherokee здається легким та безтурботним, особливо під звуки преміальної аудіосистеми McIntosh з 19-ма динаміками та підсилювачем на 950 Вт. І якщо вам вдалося заробити саме на таке життя, то чому б собі його врешті-решт не влаштувати?