В українських онлайн-медіа у матеріалах про військових ЗСУ лише у 3% згадують про жінок-військовослужбовиць. Про це свідчать результати аналізу 19 найпопулярніших онлайн-медіа, проведеного Інститутом масової інформації в травні 2024 року.
Дослідники ІМІ фіксують, що порівняно з 2021 роком показник присутності жінок-військовослужбовиць в матеріалах українських медіа зменшився на 2%.
Найчастіше про жінок-військовослужбовиць писали редакції Суспільного, «Української правди» та «Фокусу», поодинокі згадки зафіксовані на сайтах «Кореспондент», 24 каналу, ТСН, «Цензор.Нет», УНІАН, Gazeta.ua, NV.
У тематичному розрізі найчастіше про військовослужбовиць згадували в матеріалах, які стосувалися ДТП — 18% від загальної кількості зі згадками про військовослужбовиць.
Інші 18% випадків жінок згадували як другорядних героїнь у матеріалах, що стосувалися критики номеру «95 кварталу» про скандальну ситуацію із залицяннями начальника Рівненського ТЦК.
14% матеріалів стосувалися історій про роботу на фронті. В матеріалах про життєві історії та про отримання державних нагород — по 11% згадок.
У матеріалах про бойові дії військовослужбовиці фігурували найчастіше як пресофіцерки бригад, які коментували ситуацію на своїх напрямках.
До моніторингу ввійшли 19 онлайн-медіа, які, за даними Similarweb, мають найбільше заходів: «Цензор.Нет», ТСН, «РБК—Україна», «Українська правда», «24 канал», УНІАН, NV, «Кореспондент.net», «Фокус», Novyny.live, «Гордон», «Еспресо», «Телеграф», «Апостроф», Суспільне, Liga.net, «Главком», Zaxid.net, Gazeta.ua. Моніторинговий період тривав 6–12 травня 2024 року та охоплював згадки про чоловіків та жінок-військових. У моніторинговий період зафіксовано 889 згадок.
При цьому кількість жінок, які служать у Збройних силах України, збільшується з кожним місяцем, а з початком повномасштабного вторгнення Росії виконання жінками бойових завдань нарівні з чоловіками стало нормою.
Ілюстрація: ІМІ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.