Щоденник Docudays. День 5. Жінки в чоловічому світі
Щоденник Docudays. День 5. Жінки в чоловічому світі

Щоденник Docudays. День 5. Жінки в чоловічому світі

У Києві триває 21 Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA.

Про початок фестивалю, програму й стрічки читайте туттуттут і тут.

Організаторам вдалося скласти масштабну програму, попри перепони й біди, спричинені війною: всього можна подивитися 62 картини з 34 країн світу. У програмі — 19 українських стрічок: 10 національних прем’єр і 9 світових. Також глядачі/ки побачать мистецькі інсталяції та відвідають актуальні дискусії. Docudays UA зібрав понад 150 учасників і учасниць, з яких 25 — гості з-за кордону. Гасло 21 Docudays UA — «10 років триденної війни, яка триває три сторіччя» — за тему рефлексії має історичну пам’ять.

Щодня ми розповідаємо про найцікавіші, на нашу думку, події фестивалю.

Фемінізм завжди був однією з найважливіших підвалин  Docudays UA. Гендерна рівність, взаємоповага, пробивання «скляної стелі», встановленої суспільством для жінок — це все теми багатьох фільмів.

Так, головна героїня «Все має жити» (режисери Тетяна Дородніцина, Андрій Литвиненко, Польща — Україна, програма Docu/Україна) самим своїм існуванням спростовує масу стереотипів. Анна Куркуріна — вчителька біології, важкоатлетка та відкрита лесбійка, що професійно зайнялася спортом у 40 років і стала триразовою чемпіонкою світу. З однаковим азартом вона тренує і чоловіків, і жінок. І ще ця кремезна й дуже міцна людина опікується долею поранених і покинутих тварин, має з ними особливий звʼязок. З початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну Анна користується своєю популярністю, щоб допомагати нашим меншим сестрам і братам, які страждають від війни так само, як і люди. Вона дотримується девізу: «Той, хто рятує одне життя, рятує весь світ».

«Все має жити»

Війна — це зловісна тінь, що висить над життями героїнь «Більше за травму» (режисерка Ведрана Прибачич, Хорватія, програма Docu/Світ). Це група жінок із Вуковара, які були захоплені в рабство, зазнавали тортур і зґвалтувань під час війни за незалежність Хорватії. Вони мовчали про пережите понад 20 років, перетворилися на вигнанок у власних громадах. Але ми бачимо не тільки їхнє нелегке життя, а й те, як вони потроху долають свій біль на сеансах групової терапії, стають дійсно більшими за свої травми — і це дійсно вражає.

Щоденник Docudays. День 5. Жінки в чоловічому світі - Фото 1

«Більше за травму»

«Маштат» (режисерка Соня Бен Слама, Ліван, Docu/Світ) — це  музики, що грають на весіллях у Тунісі. Фатма та її доньки Надже й Ваффе живуть у невеликому місті Махдії та заробляють собі на життя, вистукуючи на тамтамах запальні ритми і допомагаючи нареченим витримати виснажливий весільний вечір. Водночас розлучена Надже намагається знову вийти заміж, щоб звільнитися з-під настирливої опіки своїх братів, а Ваффе прагне розірвати шлюб із жорстоким чоловіком.  Соня Бен Слама отримала унікальний доступ до повсякдення ісламських жінок і створила яскраву й сумовиту драму про музику, тиранію і свободу.

«Маштат»

Колаж: Микола Шиманський, «Детектор медіа»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader