Еволюція продажу телевізійних прав на Євро: від мільйонів до мільярдів
Еволюція продажу телевізійних прав на Євро: від мільйонів до мільярдів

Еволюція продажу телевізійних прав на Євро: від мільйонів до мільярдів

За 44 роки УЄФА збільшила доходи з продажу телеправ майже в 1000 разів (!).

Оригінал публікації на сайті «Чемпіон» за посиланням

Від проведення Євро-2024 УЄФА розраховує отримати рекордні доходи у розмірі 2,4 мільярди євро. Основна частина з них — це права на телевізійні трансляції. 44 роки тому, на чемпіонаті Европи-1980 в Італії телеправа коштували 2,2 мільйони доларів. Причому, щоб їх продати, УЄФА довелося вносити зміни в регламент турніру, адже в попередньому Євро-1976 приймали участь тільки 4 команди і відбулися 4 матчі (два півфінали, гра за 3-є місце та фінал). На Євро-1980 вже були два групових турніри, матч за 3-місце (між командами, які зайняли другі місця в групах) та фінал. Всього 14 матчів. Якщо грубо, то права на телетрансляцію кожного матчу в середньому коштували 157 тисяч доларів.

Права на телетрансляцію чемпіонату Європи-1984 у Франції "подорожчали" до 3,2 мільйонів доларів (в середньому 213 тисяч доларів за матч). Кількість поєдинків збільшилася до 15 за рахунок півфіналів. Матч за 3-е місце було скасовано. Але якщо порівняти з телеправами на чемпіонат світу-1982 в Італії, то там цифра була вище на порядок і складала 20 мільйонів доларів. Але на мундіалі зіграли 52 матчі, тож в середньому за кожен матч платили 384 тисячі доларів.

На Євро-1988 в Німеччині формат турніру та вартість телеправ майже не змінилися. Якісний стрибок відбувся на Євро-1992 в Швеції, який сенсаційно виграла збірна Данії. За пакет телеправ з 15 матчів було сплачено 27,5 млн доларів. А це вже в середньому майже 1,8 мільйона доларів за гру! Левову частку прибутку забезпечили британські телеканали.

Євро-1996 в Англії принесло нові рекорди. В фінальному турнірі було проведено 31 матч, а телеправа реалізовані за 71 мільйон доларів (в середньому 2,3 мільйона за матч). На Євро-2000 у Бельгії і Нідерландах (31 матч) права вже коштували 96 мільйонів доларів, тобто в середньому по 3 мільйони за гру.

Наступний Євро приніс нові рекорди. Телеправа на чемпіонат Європи-2004 в Португалії, який сенсаційно виграла Греція, принесли організаторам 545 мільйонів євро (31 матч), а це вже в середньому 17,5 мільйонів за кожен поєдинок. За чутками, навіть керівництво УЄФА було здивоване такими фінансовими результатами.

Продаж прав на Євро-2008 в Австрії і Швейцарії дозволив УЄФА збагатитися на 1,3 мільярда євро. А це вже в середньому 41 мільйон євро за матч. А далі було Євро-2012 (31 матч) в Польщі та Україні, де ціна на телеправа трохи "просіла". Якщо, звісно, так можна сказати про 1 мільярд євро, який УЄФА отримала за цей турнір (в середньому по 32,2 мільйони за гру). На Євро-2016 (51 матч) у Франції вартість телеправ повернулася на позначку 8-річної давнини — 1,3 мільярди євро (в середньому 25,5 мільйона за поєдинок). На Євро-2020 (51 матч) УЄФА зібрало майже 2 мільярди, що в середньому склало 39 мільйонів євро за кожну гру.

Еволюція телеправ на Євро вражає. За 44 роки УЄФА збільшила доходи з продажу телеправ майже в 1000 разів (!). І, схоже, на цьому зупинятися не збирається.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
футбол УЕФА
Источник материала
Поделиться сюжетом