Як обрати підрядника з маркетингу малому бізнесу?
Як обрати підрядника з маркетингу малому бізнесу?

Як обрати підрядника з маркетингу малому бізнесу?

Власник малого бізнесу, який намагається самостійно займатися просуванням бренду в інтернеті, втрачає цінний час, і замість того щоб покращувати свій продукт та розробляти нові рішення, витрачає сили на рекламу та аналітику. Натомість рішення найняти маркетолога в штат не завжди є доречним. Один спеціаліст не може осягнути величезний спектр робіт, маркетинг у такому випадку не буде ефективним. 

Для кращого ефекту знадобиться команда фахівців, і оптимальним способом заручитися такою підтримкою буде пошук підрядника — компанію, яка працюватиме на вас на аутсорсингу. Процес вибору можна розділити на три етапи —  підготовка, переговори та інтеграція. 

Підготовка

Насамперед подумайте про свої цілі. До моменту переговорів із претендентами на співпрацю ви повинні чітко усвідомлювати, що саме хочете отримати в результаті та в які терміни. Визначте свою точку А, котра може складатися з кількох компонентів.

Поставте собі ряд питань:

  • Чи хочу я зосередитися на лідогенерації?

  • Чи хочу просувати присутність мого бренду в інтернеті?

  • Чи прагну залучити більше цільової аудиторії?

  • Чи хочу збільшити продажі?

  • Чи хочу отримати більшу видимість через онлайн-платформи?

Ці питання допоможуть визначити ваші маркетингові цілі та ключові показники ефективності (KPI). Для кожного пункту визначте теперішній показник та бажаний.

При виборі єдиної агенції цифрового маркетингу для довготривалої співпраці важливо враховувати кілька факторів.

Портфоліо робіт

Перегляньте інформацію про виконані проекти на сайті агенції. Можливо, там ви знайдете тематичні дослідження, кейси та відгуки. Бажано, щоб агентство мало досвід роботи у вашій галузі. Портфоліо має демонструвати можливості в різних сферах цифрового маркетингу — SEO, контекстна реклама, SMM і ін.

Вартість послуг

Порівняйте прайс із цінами на ринку. Вас має насторожувати дуже низька вартість. Якщо ціни вищі за середні, дізнайтеся, чим це обумовлено. Можливо, агенція використовує дорогі сервіси для своєї роботи або у команді працюють відомі експерти. Переконайтеся, що агенція пропонує пакети послуг, які вписуються у ваш бюджет і відповідають потребам вашого бізнесу.

Репутація

Перегляд відгуків та рекомендацій від інших клієнтів, зокрема на спеціально створених для цього сайтах та форумах, допоможе вам визначити, що у роботі агенції не задовольняло попередніх замовників. 

Обслуговування клієнтів

Ввічливість і позитивне ставлення є ключовими якостями, адже йдеться про довгострокові ділові відносини. Спілкуючись з менеджером агенції, її керівником та ключовими спеціалістами, зверніть увагу на їхні soft skills.

Законність

Перевірте наявність зареєстрованого фізичної чи юридичної особи. Не соромтеся запитувати про дотримання податкового законодавства, просити переглянути угоду про нерозголошення інформації.

«‎Не бійтесь спитати деталі послуги, що входить, як часто, який план. Маркетинг — не магія, а системний набір робіт. Для прикладу для одного підрядника нормальна оптимізація це 10-15 годин на місяць, а інший витратить годину, причому різниця в послугах може бути близько 10%. Red flags: маніпуляція незрозумілими вам термінами, гарантовані обіцянки, не слухання деталей, відсутність фіксацій та деталей послуги текстом.

Особливо важко, коли вивід продукту на ринок, мало соціальних пруфів, відгуків — навіть правильно налаштована й з постійною оптимізацією реклама не даватиме одразу такі ж показники, як в колег хто декілька років на ринку»‎, — зазначає Микола Лукашук, CEO агенції Marketing Link.

Переговори та інтеграція

Коли ви провели моніторинг підрядників та вибрали агенцію, яка підходить вам за основними критеріями, проведіть розмову з її представником. Бажано, щоб це був проект-менеджер чи старший маркетолог — людина, яка буде відповідати за результати роботи. Проведіть невимушене, але інформативне інтерв'ю, задавши ряд питань.

Яка ваша доступність? 

Дізнайтеся, чи можна зв'язатися з компанією у будь-який момент в робочий час. Слід також уточнити, яким способом ви можете відправити питання чи повідомлення у вихідні дні та вечірні години.

Яким був ваш досвід роботи з попередніми компаніями? 

Запитати потенційну агенцію про їхній досвід — це чудовий спосіб отримати уявлення про те, як вони працюють та ставляться до роботи. 

Яку унікальну цінність ви можете надати нашій компанії? 

Варто впевнитись у тому, що послуги підрядника будуть адаптовані до потреб вашого бізнесу. Важливим є відкидання шаблонів. Можна наголосити на тому, що для вас є неактуальним універсальний підхід.

Як ви оцінюєте ефективність? 

Ознайомте підрядника із точкою А свого бізнесу, поділіться очікуваннями та попросіть реально оцінити перспективи. 

Шляхи створення контенту

Запитайте, як спеціалісти проводять дослідження та які платформи використовують для поширення контенту, у яких програмах працюють та які технології та методи застосовують.

Що входить у вартість?

Агенція повинна надати вам чітку розбивку витрат і пояснити, скільки коштуватиме кожна послуга або напрямок роботи, з чого слід почати, а що можна відкласти на потім.

На етапі адаптації спеціалістів до свого бізнесу вам потрібно забезпечити доступ до комерційних облікових записів, сайту, сервісів аналітики, раніше зібраних даних.

Визначте очікувані етапи проєкту та узгодьте зручний для всіх графік проведення зустрічей та відправки звітів. Домовтеся про спосіб комунікації та про те, яку платформу будете використовувати для онлайн-зв'язку. Зверніться у агенцію Marketing Link, щоб обговорити можливість співпраці, якщо ви шукаєте підрядника з маркетингу.

Источник материала
Поделиться сюжетом
Упоминаемые персоны