Про це повідомляє Укрінформ.
«Ми кожного року збираємося проводити такі великі події задля того, аби привернути увагу всіх громадян до долей біженців і внутрішньо переміщених осіб, як і відзначається в цьому світі в цей день. І от сьогодні в цьому парку ми організували виставку з фотографіями тих біженців і внутрішньо переміщених осіб, які є для нас прикладом саме сили духу. Тому що ми всі в якийсь час можемо втратити ту силу, трішки засумувати, але от такі приклади життєстійкості вони дуже надихають», - сказала Голова Правління БФ "Рокада" Наталія Гуржій, відкриваючи виставку.
Вона висловила сподівання, що учасникам заходу буде цікаво почути історії людей, які втратили все, але зібралися з силою і «відновилися, як птах Фенікс, на новому місці, з новим бізнесом, з новими друзями, новим житлом, і, як для біженців, - з новою країною взагалі».
«Це історії про натхнення», - підкреслила Гуржій.
Представниця Агентства ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в Україні Кароліна Ліндхольм Біллінг наголосила, що Всесвітній день біженців відзначається щороку 20 червня «для того, щоб відзначити ту силу, сміливість і стійкість людей, які змушені залишити свої домівки через те, що вони зазнали переслідування, загрози їх життю через війни, через інші загрози, які з ними стаються, і які готові відбудовувати своє життя на новому місці або повертатися і відбудовувати свою домівку».
«Я закликаю вас сьогодні провести тут час, поспілкуватися з людьми, які пережили певний досвід», - звернулася до присутніх Кароліна Ліндхольм Біллінг.
Аудіовізувальна виставка, представлена в парку Шевченка, являє собою шість стендів із зображенням портретів ВПО і біженців, історії яких можна дізнатися, відсканувавши QR- коди, розміщені на стендах.
Це 6 унікальних життєвих історій внутрішньо переміщених осіб та біженців, які пройшли шлях від пошуку нового дому до успішної інтеграції в незнайомих містах. Вимушені переселенці з Сумщини, Луганська, Херсона, біженці з Таджикистану, Ірану, Саудівської Аравії у своїх аудіо історіях розказують про власний досвід пошуку себе, періоду адаптації та життєві перемоги. Вони діляться пережитими емоціями та тим, що дає сили триматися і досягати успіхів у складні часи.
На локації відбувалися творчі майстер-класи для дорослих і дітей, працюють зони для спортивних активностей, виставка хіджабів та іншого традиційного одягу різних народів. Окрім того присутні біженці та внутрішньо переміщені особи могли отримати безоплатні юридичні й психологічні консультації від фахівців БФ «Рокада».
Також присутні могли самі стати благодійниками, адже на міні-ярмарці збиралися кошти для дітей-біженців.
Ознайомитися з історіями героїв виставки можна також на офіційній сторінці фонду в YouTube.
Всесвітній день біженців відзначається щороку 20 червня. Цей день покликаний визнати силу і мужність людей, які були змушені втекти з рідної країни, щоб уникнути конфліктів чи переслідувань.
Благодійний фонд "Рокада" заснований у 2003 році. Цей фонд є виконавчим партнером Управління Верховного комісара ООН у справах біженців. Мета організації — надавати соціальну підтримку біженцям і шукачам притулку, мобілізувати спільноти біженців та сприяти їхній інтеграції в українське суспільство.
З початку повномасштабного вторгнення, спираючись на 20-річний досвід роботи з біженцями та підтримку міжнародних організацій, Фонд «Рокада» розгорнув мережу представництв у 15 регіонах країни. Сьогодні понад 400 фахівців щоденно надають безкоштовну соціальну, психологічну та юридичну допомогу постраждалому населенню та внутрішньо переміщеним особам у Волинській, Чернівецькій, Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській, Хмельницькій, Рівненській, Київській, Житомирській, Чернігівській, Сумській, Харківській, Запорізькій, Херсонській та Дніпропетровській областях.
Матеріал розміщено згідно з пунктом 3 статті 9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996 і Закону України №2849-IX від 31.03.2023 та на підставі рахунку. п.3 ст.9 Закону України №270/96-ВР від 03.07.1996: Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару, який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів, користувачів) щодо цих особи чи товару та який розповсюджується за грошову чи іншу винагороду, повинен ідентифікуватися як реклама з дотриманням вимог цього Закону з використанням слова «реклама».
Раніше Хрещатик писав, що у Києві презентували виставку, присвячену переселенцям і біженцям.