Meta звинувачують у порушенні антимонопольних правил ЄС щодо підписки з рекламою
Meta звинувачують у порушенні антимонопольних правил ЄС щодо підписки з рекламою

Meta звинувачують у порушенні антимонопольних правил ЄС щодо підписки з рекламою

Материнська компанія Facebook Meta регулятори ЄС звинуватили в недотриманні знакових антимонопольних правил блоку щодо нещодавно запровадженого сервісу соціальних мереж із підтримкою реклами.

Комісія назвала варіант підписки з рекламою моделлю «оплата або згода» — це означає, що користувачі повинні або заплатити за використання платформ Meta без реклами, або погодитися на обробку їхніх даних для персоналізованої реклами. Сервіс був представлений для Facebook і Instagram в Європі минулого року .

«На попередній погляд Комісії, цей бінарний вибір змушує користувачів погоджуватися на поєднання їхніх особистих даних і не надає їм менш персоналізовану, але еквівалентну версію соціальних мереж Meta», — йдеться в заяві регуляторів у понеділок.

Представник Meta повідомив CNBC у своїй заяві, що модель підписки з рекламою «дотримується вказівок вищого суду в Європі та DMA».

″Ми з нетерпінням чекаємо подальшого конструктивного діалогу з Європейською комісією для завершення цього розслідування”, - додав речник.

Meta представила нову модель у відповідь на постанову Європейського суду, вищого суду ЄС, минулого року про те, що компанія може запропонувати «альтернативну» версію свого сервісу, яка не покладається на збір даних для реклами.

Раніше Meta вказувала на це рішення як на причину введення пропозиції щодо підписки.

У своїй заяві в понеділок Комісія заявила, що рекламна пропозиція Meta не відповідає DMA з двох основних причин: одна полягає в тому, що вона не дозволяє користувачам вибрати послугу, яка використовує менше особистих даних, але все ще еквівалентна « персоналізована реклама».

Регулятори заявили, що користувачі все ще повинні мати право «отримувати доступ до еквівалентної послуги, яка використовує менше їхніх особистих даних, у цьому випадку для персоналізації реклами».

Інша причина, на яку посилається ЄС, полягає в тому, що сервіс із підтримкою реклами Meta не дозволяє користувачам реалізувати своє право «вільно давати згоду» на використання їхніх особистих даних для націлювання на них онлайн-реклами.

На кону значні штрафи

Закон ЄС про цифрові ринки (DMA) офіційно набув чинності в березні цього року. Закон має на меті придушити антиконкурентну практику великих цифрових компаній, а також змусити їх відкрити деякі свої послуги для конкурентів.

Компанії можуть зіткнутися з потенційно величезними штрафами відповідно до DMA і можуть сплатити до 10% свого світового річного доходу. За повторні порушення ця цифра може зрости до 20%.

У випадку з Meta, якщо в остаточних висновках Комісії виявиться, що вона порушує DMA, на неї можуть накласти штраф у розмірі 13,4 мільярда доларів, виходячи з річних прибутків компанії за 2023 рік.

Після отримання попередніх висновків ЄС Мета тепер має можливість захистити себе письмово.

Розслідування Комісії, яке було розпочато в березні разом з двома іншими розслідуваннями технологічних гігантів Apple і Alphabet, завершиться протягом 12 місяців після відкриття провадження.

Источник материала
Поделиться сюжетом