8 июля, понедельник
С картинками
Текстовый вид
ru
Украинский
Русский
Розроблений у КНР циліндричний плавучий нафтовидобувний комплекс "Хайкуй-1" успішно встановлено у морі
Розроблений у КНР циліндричний плавучий нафтовидобувний комплекс "Хайкуй-1" успішно встановлено у морі

Розроблений у КНР циліндричний плавучий нафтовидобувний комплекс "Хайкуй-1" успішно встановлено у морі

Перший в Азії циліндричний плавучий комплекс для видобутку, зберігання та відвантаження нафти та газу "Хайкуй-1" успішно встановлено в морі. Про це повідомив власник комплексу Китайська національна нафтова шельфова корпорація (China National Offshore Oil Corporation, CNOOC).
Відповідну заяву поширила Інформаційна агенція Сіньхуа.

Це досягнення знаменує значний прорив Китаю в установці плавучих комплексів на глибоководних нафтогазових родовищах, заявили в CNOOC, яка є найбільшою в Китаї компанією з видобутку нафти і газу на шельфах.

"Хайкуй-1" є самостійною китайською розробкою. Комплекс встановлений у морській акваторії нафтового родовища Люхуа у гирлі річки Чжуцзян, розташованого на глибині понад 320 м та приблизно за 240 км на південний схід від міста Шеньчжень (провінція Гуандун, Південний Китай).

За інформацією CNOOC, "Хайкуй-1" важить 37 тис тонн та має висоту 30-поверхової будівлі. Комплекс поєднує функції з видобутку, зберігання та відвантаження сирої нафти, складається майже з 600 тис деталей, а розмір його головної палуби еквівалентний розміру 13 стандартних баскетбольних майданчиків. Максимальна місткість нафтосховища становить 60 тис тонн.

Як підкреслив Ван Хопін, заступник генерального менеджера проекту з розробки родовища Люхуа в Шеньчженьській філії CNOOC, це перший випадок, коли Китай здійснив монтаж у морі циліндричної морської установки.

"При розрахунковому терміні служби у 30 років, "Хайкуй-1" здатний безперервно працювати в морі протягом 15 років без необхідності заходу до порту",  зазначив Ван Хопін.

Як уточнив він, у порівнянні з традиційною конструкцією плавучої установки для видобутку, зберігання та відвантаження нафти та газу у формі корабля, циліндричний дизайн відрізняється такими перевагами, як зменшене використання сталі при будівництві, вища ефективність зберігання нафти, а також краща стійкість до суворих умов моря.

Це якісно підвищує економічну ефективність та знижує витрати на розробку та експлуатацію нафтових родовищ.

Проте, як зазначив Ван Хопін, через високий центр тяжкості та велику навітряну площу циліндрична конструкція схильна до обертання, що робить її встановлення у відкритому морі надзвичайно складним завданням.

За словами Ван Хопіна, для забезпечення стійкості "Хайкуй-1" у бурхливому морі на морському дні було встановлено 12 комплектів глибоководних анкерів, що всмоктують, самостійно спроектованих і вироблених Китаєм. Ці анкери з'єднані між собою 12 опорами. Довжина кожної опори становить 2570 м, а їхнє руйнівне навантаження досягає 2,3 тис тонн.

Така система анкерного кріплення діє як підводні палі, надійно закріплюючи "Хайкуй-1" у морі, пояснив представник CNOOC.

Источник материала
Поделиться сюжетом