TikTok дискримінував жінок та просував ксенофобські стереотипи перед євровиборами – звіт
TikTok дискримінував жінок та просував ксенофобські стереотипи перед євровиборами – звіт

TikTok дискримінував жінок та просував ксенофобські стереотипи перед євровиборами – звіт

TikTok, колись відомий своїми танцювальними челенджами та вірусними трендами, тепер стає важливою платформою для політичної агітації. Близько 47% молоді віком від 18 до 24 років у Фінляндії використовують TikTok, і приблизно третина кандидатів у Європарламент активно використовували цей додаток у своїх кампаніях.

Дослідження фінських аналітиків показало, що упродовж виборчої кампанії у видачі пошуку в TikTok множилися токсичні висловлювання на адресу жінок-політиків, мігрантів та представників етнічних меншин.

Таких висновків дійшли фінські аналітики алгоритмів CheckFirst і служба перевірки фактів Faktabaari в рамках спільного проєкту CrossOver.

Повний звіт «Як додаток сформував політичний дискурс під час європейських виборів у Фінляндії 2024» доступний для завантаження.

Як йдеться на сайті моніторингового проєкту CrossOver Finland, відсутність модерації в TikTok призвела до того, що у видачі за запитом про жінок-політиків з'явилися об'єктивістські та сексистські формулювання, а також неприємна інформація як про жінок, так і про чоловіків-політиків.

«Рекомендації щодо пошуку містять багато різких висловлювань щодо жінок-політиків та етнічних меншин. Наприклад, пошук жінок-політиків, таких як колишній прем’єр-міністр Санна Марін, показав неприйнятний, сексуалізований вміст, тоді як пошук лідерів партій, таких як Green Pekka Haavisto, призвів до пропозицій, пов’язаних з викраденням дітей», — пояснює провідний автор і дослідник Алексі Кнуутіла.

На пошукові пропозиції частково впливають запити інших користувачів, це означає, що вони можуть ненавмисно транслювати стереотипи та хибні твердження.

За даними звіту, деякі з цих пропозицій не були випадковими, а були пов'язані з пошуковими запитами та відеороликами, знятими про цих людей, і багато з них були негативними або по-своєму проблемними.

Найчастіше пошукові пропозиції мали обвинувальний зміст або містили критику. Так, на запит про Маурі Пелтокангаса, депутата від ультраправої партії «Істинні фіни», виходило слово «зрадник». А про представника лівоцентристської «Зеленої ліги» Пеккі Хаавісто – «викрадення дітей».

Зазначається, що все це потенційно створює упереджене ставлення до них з боку громадськості, що особливо загрожує напередодні виборів.

Загалом, результати пошуку TikTok містили образливі висловлювання на адресу жінок та груп, що дискримінуються, включаючи євреїв та ЛГБТ-спільноту, йдеться у звіті.

У видачі з пошуку про жінок були такі результати, як «на кухню» та «закрий свій рот». Серед інших фраз, що пропонуються для автозаповнення, були «цигани крадуть» і «біженці, пішли геть».

Ці пропозиції посилюють вербальне насильство, йдеться у доповіді. Також зазначається, що TikTok не докладає зусиль для боротьби з ксенофобією на своїй платформі.

Також видавалися спірні пропозиції, пов'язані із COVID-19. Як приклад, можна навести фрази «Вакцини шкодять» та «Страх щеплень». І хоча вони зазвичай ведуть до відеороликів, в яких експерти розвінчують міфи, пов'язані з вакцинами, контент про передбачувану небезпеку вакцин, все ж таки прослизав у видачі.

У звіті йдеться, що наявність таких відеороликів говорить про те, що заходи TikTok щодо боротьби з дезінформацією потребують подальшого аудиту і що платформі варто модерувати свої пошукові пропозиції.

Гійом Кустер, генеральний директор CheckFirst, зазначив, що пошуковими рекомендаціями TikTok дуже легко маніпулювати.

«Рекомендації частково базуються на хештегах, і навіть рідко використовувані хештеги стають пошуковими пропозиціями. Це означає, що на результати пошуку можна легко вплинути, автоматизувавши відео з певними хештегами», – пояснив Кустер.

У звіті також виявлено, що зусилля TikTok щодо забезпечення безпеки виборів шляхом позначення офіційних відео, пов’язаних з виборами, були реалізовані лише частково: лише дві третини найпопулярнішого виборчого контенту отримали такі мітки.

«TikTok має очистити свої рекомендації, видаливши токсичну мову про жінок і меншини. Google зробив кращу роботу з модерування пошукових пропозицій, і TikTok має наслідувати цей приклад», — каже Мікко Сало.

Нагадаємо, уряд Косова заборонив TikTok у державних установах. 

Фото: crossover.social.

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
выборы Соцсети
Источник материала
loader
loader