Щоденник ОМКФ. День 1. Бунт на канатній дорозі та звільнення від набридлої розкоші
Щоденник ОМКФ. День 1. Бунт на канатній дорозі та звільнення від набридлої розкоші

Щоденник ОМКФ. День 1. Бунт на канатній дорозі та звільнення від набридлої розкоші

У Києві розпочався 15-й Одеський міжнародний кінофестиваль.

 Про структуру фестивалю і його найпомітніші прем’єри читайте тут.

Після початку повномасштабного вторгнення через постійну небезпеку обстрілів ОМКФ вимушено перетворився на мандрівний фестиваль. Торік він проходив у Чернівцях. Цьогоріч відбувається в Києві. На насиченості програми це не позначилося. Поза конкурсом маємо добірку фільмів-призерів Канн і Берлінале, в Європейській конкурсній програмі — роботи режисерів Старого Світу — від Грузії та Норвегії до Іспанії та Швейцарії, а в Національному конкурсі заплановані прем’єри 10 повнометражних українських картин. Сеанси проходять в Будинку кінематографістів та в кінотеатрі «Оскар».

Пеший фестивальний день почався показом нового фільму німецького режисера Файта Гельмера «Гондола» (Німеччина — Грузія, Європейська конкурсна програма).

Гельмер знайомий київським глядачам — його перший повний метр «Тувалу» з Дені Лаваном у головній ролі став справжньою сенсацією на кінофестивалі «Молодість» у 1999 році. Цей режисер шукає натхнення в далеких країнах, прагне оповідати химерні історії. Цього разу дія розгортається в Грузії, довкола канатної дороги, що з’єднує село в горах із невеликим містечком у долині. У канатної дороги дві кабіни. Коли одна кабіна підіймається, інша опускається. Операторками кабін є молоді красуні Іва та Ніно. Вони зустрічаються кожні пів години, коли проїжджають одна повз одну. Зрештою, навіть у цій ідилії назріває трудовий конфлікт: дівчата обʼєднуються проти свого начальника. Як завжди у Гельмера — мінімум діалогів, дещиця гумору, чудові пейзажні зйомки та помірно неадекватні персонажі.

Зазвичай в ОМКФ нема конкретно визначеного фільму відкриття. Вчора таку роль відіграла стрічка з позаконрусної секції «Фестиваль фестивалів» — «Ув’язнена з Бордо» (режисерка Патриція Мазуї, Франція), вперше показана в «Двотижневику режисерів» у Канах.

Героїні — самотні жінки Альма (Ізабель Юппер) і Міна (Афсія Ерзі). Вони з різних соціальних поверхів: перша живе сама у розкішному особняку в Бордо, друга — мати двох дітей, що мешкає в соціальному житлі. Їхнє життя підпорядковане візитам до в’язниці, де перебувають їхні партнери. Чоловік першої, лікар-невролог, сів п’яним за кермо і вбив людину. Чоловік другої відбуває термін  за пограбування. Але одного разу Альма й Міна знайомляться в кімнаті для відвідувачів.  Дружба, що зав’язується між ними, рівним чином несподівана й непередбачувана.

Власне, фільм тримається на контрасті між втомленою французькою зіркою Юппер і Афсія Ерзі, яка, маючи беззаперечний драматичний талант, повна життєвої енергії та акторського драйву. І це, власне, майже ідеально відповідає логіці характерів — бо, зрештою, виявляється, що це не буржуазка Альма обдарувала ласкою бідну арабку, а бунтівна і незалежна Міна.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader