/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F6502330fa4faf1d730333ea6a7dec563.jpg)
Колекція кінопостерів від IQOS та Одеського міжнародного кінофестивалю: надихнулися ідеями українського монументального мистецтва
На відкритті ювілейного 15 Одеського МКФ IQOS разом з організаторами презентували колекцію незвичних кінопостерів — ілюстрації для них створили за мотивами ідей мозаїки, барельєфів, вітражів зі старих українських кінотеатрів.
Складно уявити кіно без великих екранів, зручних крісел та хрусткого попкорну. Можна, але навіщо. Кінотеатри в Україні з’явилися ще в кінці 19 століття та популярні й досі. Авжеж зараз вони стали більш технологічними. Проте старі кінотеатри — це ще й частина нашої історії. Фрагменти української культури можна побачити буквально на їхніх стінах.
Тож IQOS та ОМКФ знайшли мистецтво там, де часом його не шукаєш, і перенесли на постери. Колекцію готували спеціально до Одеського кінофестивалю, адже цього року велика частина програми присвячена історії розвитку українського кіно.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F4f94416e354db1fec6ff6252a5b58e43.png)
Зображення для кінопостерів створив ілюстратор Діма Котляр. Кожен постер — це унікальний малюнок за мотивами ідеї мозаїки, барельєфу чи вітражів, що прикрашають стіни старих кінотеатрів в різних містах України. Усього в колекції 5 кінопостерів і назвали їх відповідно до того міста, де знаходиться пам’ятна будівля.
Постер «Як у Києві» створили, надихаючись ідеєю мозаїки «Краків’яни і Гуралі» з колишнього київського кінотеатру «Краків». Зараз у будівлі розташувався культурний кластер «Краків». У 2019 році приміщення реставрували і мозаїку, на жаль, не зберегли. Тож пам’ять про неї закарбували ще й на папері.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F056b7c80d859edd9dd361c5be340b536.png)
Ілюстрація на постері «Як у Харкові», натхненна ідеєю харківської мозаїки, що з 1963 року прикрашає фасад ККЗ «Україна». Цю будівлю теж нещодавно реставрували і мозаїку зберегли. На ній зображені особливі символи Харкова — Держпром, парк, кінострічка, променисте сонце, та жінка з роялем.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2Fdcb08d546cb190ce00825837d513f33b.png)
Постер «Як в Одесі» — ілюстрація за мотивами ідеї барельєфу з Одеського театру музкомедії, який також ще і є домом ОМКФ. Цей барельєф з танцівницями прикрашає будівлю театру з 1971 року.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F72c8351fb1e08326278853fd1608fd5a.png)
Постер «Як в Ужгороді» натхненний концептом зображення з вітражів колишнього кінотеатру «Комсомолець», що в Ужгороді. Унікальні вітражі збереглися й до сьогодні, тож їх можна побачити наживо — вони прикрашають вікна у холі на другому поверсі будівлі.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2F464955aa36b88607b8ef0bdc309708e8.png)
На постері «Як у Маріуполі» зображення, яке Дмитро створив за мотивами ідеї великого мозаїчного панно з Кобзарем з маріупольського кінотеатру ім. Т. Г. Шевченка. Кінотеатр зруйновано, але зустрічалися фото, де стіна з мозаїкою була вціліла.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F65%2Fc16b3dedf36c4f40c80c35962840cfed.png)
Колекція постерів була висталена під час 15 ОМКФ в Будинку Кіно.

