Навіщо китайська платформа онлайн-торгівлі Temu змінює бізнес-модель
Навіщо китайська платформа онлайн-торгівлі Temu змінює бізнес-модель

Навіщо китайська платформа онлайн-торгівлі Temu змінює бізнес-модель

Торговий онлайн-майданчик Temu, що конкурує з Shein і Amazon, зараз стикається з негативною реакцією постачальників у Китаї через свої агресивні зусилля щодо радикальної зміни своєї бізнес-моделі.

За словами кількох постачальників, з якими спілкувалося видання Financial Times, китайська платформа, що належить гіганту електронної комерції PDD Holdings вартістю $177 млрд, останніми тижнями намагалася залучити продавців Amazon, які зберігають товари на складах у США та ЄС.

Цей крок, мабуть, покликаний захистити бізнес Temu, якщо уряди закриють податкову лазівку, яка спонукала її до зростання, одночасно скоротивши строки доставки за рахунок зберігання товарів ближче до покупців. Цей зсув дозволить продавати більш габаритні та високоприбуткові товари, такі як меблі та побутова техніка.

Запущена у вересні 2022 року, Temu набула популярності, скопіювавши модель ритейлера швидкої моди Shein, який продає дешеві товари, що доставляють зі складів у Китаї, безпосередньо покупцям на Заході.

Перехід до найму постачальників із закордонними складами означає, що Temu переходить від «цілком керованої» до «напівкерованої» моделі, коли продавець на торговому майданчику бере на себе витрати на доставку, складування та доставку «останньої милі», які раніше покривала онлайн-платформа.

В інтерв'ю Financial Times кілька китайських постачальників висловили сумнів щодо доцільності цього кроку, який передбачає, що їм доведеться брати на себе більше ризиків при продажі на платформі.

Ще однією поширеною скаргою постачальників є тактика Temu, спрямована на те, щоб змусити торговців знизити ціни.

Temu досягла успіху, запропонувавши те, що постачальники описали як «легкий» спосіб переміщення нерозпроданих запасів, відправивши товари на склади в Китаї. «Ось чому це залучило так багато продавців, у тому числі тих, хто не має досвіду транскордонних операцій», – сказав продавець, який продає товари на всіх основних платформах електронної комерції.

Один торговець у Гуанчжоу отримував від 30 000 до 50 000 замовлень на день у перші місяці роботи Temu. Сьогодні їх кількість впала до 3000, і він пов'язує це із прагненням майданчика підписати контракти з багатьма іншими постачальниками у спробі нацькувати їх один на одного, щоб знизити ціни.

Декілька інших постачальників говорили про ненадійність прогнозування продажів на платформі Temu, яка може вирішувати, товари якого продавця найбільше рекламуються покупцям, залежно від того, який із них продає найдешевші продукти чи нещодавно приєднався до платформи.

Багато торговців заявили, що припинили співпрацю з Temu, оскільки компанія почала виписувати дедалі більше штрафів, починаючи від неякісного пакування та закінчуючи скаргами клієнтів на невідповідність товару його опису на сайті.

«Вони беруть із вас штраф, якщо є скарга клієнта, навіть якщо це не ваша вина. Якщо в партії є дефект одного товару, вони оштрафують на всю партію», – сказав один продавець.

Багато торговців заявили, що готові працювати з Temu за повністю керованою моделлю, враховуючи швидко зростаючі обсяги продажів. Аналітики Bernstein прогнозують, що цього року Temu принесе $54 млрд валового товарного доходу (загальну вартість товарів, проданих на платформі) порівняно з $17 млрд 2023 року.

Але ці люди додали, що цінова тактика компанії не дозволяє їм переходити на напівкеровану модель. Ми можемо взяти на себе всі ці витрати, а потім виявити, що наш продукт не продається, коли він потрапляє на склад у США.

Щоб подолати опір, Temu обіцяє просувати продавців, надаючи їхнім продуктам верхні слоти на своїй платформі, якщо вони підпишуться на напівкеровану модель.

Temu також надає субсидію у розмірі 3 доларів за замовлення на продаж певного одягу через напівкеровану систему. Навіть з урахуванням стимулів ця модель не є вигідною для дрібних торговців. «Більшість із нас продавали на Temu, тому що компанія займалася логістикою та складськими витратами. Багато хто з нас не може собі цього дозволити», – сказав один із них.

FT зазначає, що зміна бізнес-моделі відбувається на тлі підготовки до вжиття США та ЄС жорстких заходів щодо податкової лазівки, яка звільняє недорогі посилки від імпортних мит.

Так, Європейська комісія розробляє плани щодо скасування порогу в €150, нижче за який товари можна купити безмитно. Минулого року в ЄС було імпортовано 2,3 млрд товарів нижче за цей ліміт.

США дали зрозуміти, що планують змінити правило de minimis, яке дозволяє ввозити вантажі вартістю менше 800 доларів без сплати імпортних мит.

Адаптація також вирішить проблему «ефективності виконання» Temu, сказав Ху Цзяньлун, засновник консалтингової компанії Brands Factory у Шеньчжені. Зазвичай Temu потрібно від 9 до 12 днів, щоб доставити посилки з Китаю покупцям у США, в той час як Amazon може запропонувати доставку того ж дня або наступного дня, оскільки зберігає продукцію на складах на околицях великих міст.

Деякі з провідних китайських постачальників Amazon мають склади у США та інших важливих ринках. Вони були готові взяти на себе ці витрати, оскільки Amazon розглядався як надійна платформа для отримання прибутку, заявили кілька торговців.

У відповідь на зростаючий виклик з боку Temu та Shein компанія Amazon зайняла оборонну позицію. За останні місяці вона знизила комісію з виробників одягу з 15% до 8%, одночасно знизивши витрати на доставку та маркетинг для продавців. У червні Amazon також почала набирати китайських постачальників, щоб відтворити модель Shein і Temu щодо доставки товарів безпосередньо з Китаю на Захід, намагаючись кинути їм виклик за пропозицію низьких цін.

Источник материала
loader
loader