Чому затримали польоти
Причиною відкладення планів стала банальна бюрократія – пробні польоти під час Олімпійських ігор 2024 року зірвалися через затримки з сертифікацією двигунів, що живлять 18-роторний електричний літак вертикального зльоту (eVTOL) і посадки від німецької компанії.
Компанія Volocopter, з якою ми вперше зіткнулися ще в 2013 році, співпрацювала з регіональним урядом Парижа, транспортним оператором французької столиці RATP і оператором аеропорту ADP, щоб перевозити людей з плавучої платформи на Сені — поблизу залізничного вузла Аустерліц — до інших аеропортів, розкиданих по всьому місту, які були побудовані ADP. Але цього не сталося, і тепер є надія, що всі питання будуть вирішені вчасно до відкриття Собору Паризької Богоматері наприкінці року.
Тим часом за кілька миль від Парижа Volocopter здійснила випробувальний політ з екіпажем на першому замовленому комерційному аеродромі на аеродромі Сен-Сір-л'Еколь. Це стало результатом трирічної співпраці між німецькою компанією з повітряної мобільності і французьким оператором аеропортів Groupe ADP і свідчить про початок серії докомерційних випробувань, спрямованих на перевірку технологій.
Поточна програма передбачає тестування маневрів до і з аеропорту, наземного обслуговування, зв'язку з авіадиспетчерами та зарядки акумуляторів. Цей раунд випробувальних польотів має завершитися наприкінці цих вихідних у Версальському палаці.
Ми досягли нашої мети — здійснити польоти в Іль-де-Франс цього виняткового літа. Ми також досягли мети зі створення першої мережі вертипортів, відкривши аеропорт Сен-Сір-Л'Еколь, який завершує нашу мережу в Іль-де-Франс,
– каже заступник генерального директора Groupe ADP Едвард Аркрайт.
eVTOL від компанії Volocopter / Фото Volocopter
Наразі тестові польоти здійснюються без пасажирів, але як тільки літак буде сертифікований, його тестуватимуть на медичних рейсах.
"Інновації в галузі аеронавтики потребують часу, щоб усунути перешкоди, пов'язані з безпекою, але ми залишаємося переконаними, що нові безвуглецеві види повітряної мобільності на електромобілях запропонують корисні послуги, які виходять далеко за межі перевезення пасажирів", – додали розробники.
eVTOL від компанії Volocopter на урочистому відкритті аеродрому Вертіпорт Сен-Сір-л'Еколь / Фото Volocopter
- Двомісне повітряне таксі пройшло через кілька прототипів і понад 2 000 тестових польотів за останнє десятиліття.
- Композитний корпус увінчаний круглою рамою діаметром 9,3 метра, на якій розміщено 18 роторів, кожен з яких приводиться в рух окремим електродвигуном.
- Згідно з останніми доступними технічними характеристиками, максимальна швидкість літака становить 110 кілометрів на годину.
- Дальність польоту від бортових літій-іонних акумуляторів становить 35 кілометрів.
- Спочатку в салоні цього літака знаходитимуться пілот і пасажир, хоча в майбутньому очікується, що він зможе здійснювати повністю автономні польоти.
Політ eVTOL від компанії Volocopter: відео
В українських автосалонах доступно близько сотні нових кросоверів. Однак далеко не всі з них стають популярними. Водночас деякі моделі можна частіше за інших побачити на наших дорогах. Одна з них – SUZUKI Vitara 2024 року. Причин такої народної любові декілька: японський бренд, європейське виробництво, доступна ціна, надійність та перевіреність конструкції.