Українські медійники провели хакатон для дітей військовослужбовців
Українські медійники провели хакатон для дітей військовослужбовців

Українські медійники провели хакатон для дітей військовослужбовців

Журналісти українських медіа та представники громадських організацій провели дводенний хакатон для дітей військовослужбовців у літньому таборі Еko-Life ЗБРУЧ на Хмельниччині.

Упродовж творчого вікенду гості табору розповідали про особливості професій кореспондентів, редакторів, операторів та інших важливих членів команд українських медіа, ділилися особистим досвідом та професійними лайфхаками.

Найбільший інтерес у підлітків викликали інтерактиви від журналістів: майстер-класи, під час яких учасники мали можливість випробувати себе у ролі інтерв’юерів, участь у вікторині, дискусії та діалоги з журналістами.

Послухати розповіді представників медіа зібралося понад 40 креативних та обдарованих дітей наших військових з восьми громад Хмельницької області. Серед них — учасники та переможці шкільних олімпіад і конкурсів з гуманітарного напрямку, лідери шкільного самоврядування.

Журналістка «Громадського» Оксана Іваницька розповіла дітям військовослужбовців історію свого приходу в журналістику та акцентувала, які якості потрібні для того, аби стати професійним журналістом. Її виступ настільки надихнув дітей, що сесія запитань після нього тривала ледь не довше самого виступу.

«Мені важливо було розповісти підліткам свою історію, тому що в ній було багато нюансів саме щодо старту кар’єри в журналістиці і про те, наскільки важливо новачкам у професії не відступати, бути наполегливими та впевненими в собі. Якби колись, коли я тільки починала будувати кар’єру в журналістиці, мені хтось із старших колег розповів про це, то я б, мабуть, значно швидше розвивала свої компетенції», – зазначила Оксана Іваницька.

Екс-гендиректор агенції Укрінформ, журналіст Олександр Децик провів для дітей військовослужбовців майстер-клас з фактчекінгу та розповів, як правильно перевіряти інформацію, як відрізнити правдиву інформацію від фейків та пропаганди і які джерела інформації можна вважати достовірними. Крім того, Олександр став учасником блоку, що присвячений інтерв’ю. З його допомогою діти могли попрактикуватись ставити правильні запитання та захищатися від тиску з боку героїв журналістських матеріалів.

«Мені сподобалось те, як діти швидко адаптувались до несподіваних поворотів під час інтерв’ю. Ми заздалегідь змоделювали для них складну робочу ситуацію, з якої треба було вийти під тиском спікера. І вони з цим відмінно впорались», – прокоментував Олександр Децик.

Редактор відділу «Авто» журналу Фокус Тарас Брязгунов у сесії запитань-відповідей розказав дітям військовослужбовців про те, як працюють автомобільні журналісти, чим викликав ажіотаж серед аудиторії.

«Спочатку я думав розказати про жанри в журналістиці, але ми швидко зрозуміли, що це буде нудно і влаштували справжній «тест-драйв автожурналістики». Говорили про найдорожчі моделі авто, які мені доводилось тестувати, про те, чому в українських медіа так мало тест-драйвів мототранспорту, мене навіть питали про те, чи доводилось тестувати військову техніку. Кілька найактивніших дітей просто «завалили» мене запитаннями – було очевидно, що кілька майбутніх журналістів серед групи знайдеться обов’язково», – сказав Тарас Брязгунов.

Директор інформагентства Інтерфакс-Україна Єгор Болтрик розповів дітям військовослужбовців про види ЗМІ та особливості їх роботи. Зокрема зупинився на роботі інформаційних агенцій, конкуренції між ними та джерелах, з яких журналісти агенцій отримують інформацію для новинних стрічок.

«Я був приємно вражений якістю аудиторії. Це вже не діти – вони ставлять багато достатньо глибоких запитань, активно беруть участь у дискусії та намагаються з’ясувати, чи цікава їм професія журналіста», – підкреслив Єгор Болтрик.

Фотокореспондент Газети по-українськи Тарас Подолян був єдиним, хто представляв на вікенді напрямок фотожурналістики. Він розповів дітям про роботу фотокореспондентів, про підготовку фоторепортажів та про роль якісної фотографії у розкритті будь-якої теми журналістського репортажу. Окрему цікавість серед дітей викликала робота Тараса під час тест-драйвів автомобілів.

 «Нам вдалося захопити дітей фотожурналістикою без занудної теорії чи історії фотографії, лише на базі практичних прикладів. Кілька важливих секретів, звісно, довелося відкрити. Зокрема про те, як краще знімати портрети героїв репортажів», – прокоментував Тарас Подолян.

У заключній частині оглядач Детектор Медіа Юрко Космина прочитав підліткам деякі зі своїх сатиричних віршів.

Хакатон став заключною подією сезону 2024 року. Цього року в таборі Eko-Life ЗБРУЧ вже відбувались майстер-класи від представників ССО, прикордонників, поліцейських, кінологів, медиків, лікарів і кухарів. Тепер до цього переліку додалися і журналісти.

Про проєкт Еко-Life ЗБРУЧ:

У 2022 році на березі річки Збруч у Хмельницькій області було розчищено ділянку та побудовано «з нуля» базу відпочинку для дітей військовослужбовців. Проєкт забезпечує дітям відновлення та підтримку в умовах війни. А батьки, які виконують завдання на передовій, знають, що є кому подбати про дітей. На базі організовано активний відпочинок, творчі майстер-класи та освітні програми. За 2 роки масштаби проєкту виросли втричі. Еко-Life ЗБРУЧ — проєкт групи компаній VITAGRO.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
Дети
Источник материала
loader
loader