Історики, педагоги та медіаексперти видали посібник для шкільних вчителів «Історія як пропаганда»
Історики, педагоги та медіаексперти видали посібник для шкільних вчителів «Історія як пропаганда»

Історики, педагоги та медіаексперти видали посібник для шкільних вчителів «Історія як пропаганда»

Посібник «Історія як пропаганда» розповідає про те, як політична пропаганда використовує історію

Історики, педагоги та медіаексперти в межах проєкту «Інструментарій для критичного викладання історії» (2023–2024) та ініціативи «Радянське минуле: (пере)осмислення історії» видали посібник «Історія як пропаганда». Про це йдеться у повідомленні Радянське минуле. Переосмислення історії у фейсбук. 

Там розповіли, що посібник «Історія як пропаганда» розповідає про те, як політична пропаганда використовує історію. 

Він призначений передусім для шкільних вчителів, а його матеріали дозволяють планувати та проводити уроки з учнівством 10–12 класів на тему пропаганди у межах окремого спеціального курсу, а також доповнювати вже наявні курси про українську історію XX–XXI століть.

«Кафедра історії Національного університету «Києво-Могилянська академія» долучилася до підготовки цього важливого видання. Керівником проєкту виступив наш випускник, історик, доктор філософії, викладач Київської школи економіки Андрій Ферт. А його авторами стали професорка кафедри Наталя Шліхта, Андрій Ферт, а також наша випускниця Марина Кафтан»,йдеться у повідомленні кафедри історії НаУКМА у фейсбук. 

Зазначається, що автори посібника — історики, педагоги, медіаексперти — не ставили собі за мету розвінчувати певні міфи, натомість прагнули показати, за яких умов і чому історичні міфи взагалі змогли з’явитися та набути поширення. 

Посібник складається із трьох блоків.

  • Перший присвячений загальнотеоретичним проблемам використання історії пропагандою.
  • У другому блоці йдеться про те, як історія у Радянському Союзі стала інструментом пропаганди у творенні міфів про так звану російсько-­українську єдність.
  • Третій блок показує особливості роботи з історичними міфами у сучасній Україні.

Кожен із цих блоків містить окремі тематичні розділи, на основі яких можна планувати заняття з учнями. 

Кожен розділ починається з есею, що дає загальне уявлення про контекст того чи іншого аспекту використання історії пропагандою.

Матеріали кожного розділу містять систему перехресних покликань, що дозволяє швидко знайти додаткову інформацію в інших розділах посібника.

Розділи підручника також мають приклади завдань для учнів, які вчителі можуть використовувати на уроках історії України, всесвітньої історії, громадянської освіти, а також мистецтва, іноземних мов та літератури. Завдання містять обов’язковий методичний коментар, що пояснює алгоритм їхнього виконання.

Матеріали посібника спрямовані на роботу з першоджерелами, історіографією та медіатекстами, що стосуються використання історії пропагандою. 

Автори підручника застерігають, що пропагандистські тексти, зображення чи речі є маніпулятивними й без належного ознайомлення із контекстом, наведеним у кожному розділі, не рекомендуються до використання.

Читайте також: 

  • «НАС. Інфо»: фабрика фейків і пропаганди
  • «Терміново! Крах уже близько!». Як Ukrlife.tv поширює «опозиційні» погляди в Україні
  • «Понад 50% працівниць у будинках розпусти в Німеччині — українки». Огляд російської дезінформації за 16–22 вересня 2024 року
ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
пропаганда
Источник материала
loader
loader