Марк Цукерберг ребрендингує новий одяг
Марк Цукерберг ребрендингує новий одяг

Марк Цукерберг ребрендингує новий одяг

Минулого тижня під час інтерв’ю підкасту в заповненій аудиторії в прямому ефірі генеральний директор Meta був у чорній сорочці з відкритими плечима, на якій було написано «pathei mathos», що грецькою означає «навчання через страждання». На святкуванні свого 40-річчя в травні він одягнув чорну футболку з девізом «Carthago delenda est», що в перекладі з латині означає «Карфаген має бути зруйнований». Він був одягнений у чорну сорочку з чорним текстом «Aut Zuck aut nihil» під час демонстрації продукту Meta Connect.

Фрази разом показують, як він обертається крізь стислу еволюцію античної політики. Спочатку стародавні греки, потім перші дні Риму як республіки і, нарешті, повна, безжальна слава Римської імперії.

Нам не потрібно довго зупинятися на першому девізі, оскільки він викликає лише допитливий гнів. Чи постраждав голова найбільшої у світі соціальної мережі, людина з гарвардською освітою, яка має 196 мільярдів доларів? Здається, він не мудрий Есхіл, батько трагедії, який ввів цю фразу в 5 столітті до нашої ери. Можливо, Цукерберг зазнав критики та стріл обурливої ​​преси, критикуючи Facebook за розпалювання етнічних чисток і бунту на Капітолії . Його нещодавні метавсесвітні амбіції вартістю 10 мільярдів доларів зазнали краху , і він разом із рештою технологічного світу звернувся до ШІ. Це, мабуть, ужалило. Але щодо варіантів бути чи не бути генеральним директором Meta, він залишився на цьому шляху.

Друга фраза «Carthago delenda est» походить від римського сенату. Катон Старший, римський сенатор та історик близько 200 року до нашої ери, повторював це в кінці кожної своєї промови. Після двох воєн з Римом Карфаген, розташований на території сучасного Тунісу, став для Катона заклятим ворогом міста. Хоча мало хто вважав це загрозою, він все ж наполягав на остаточному зіткненні. Він отримав свою війну; Рим розгромив Карфаген у 146 році до нашої ери.

Слоган означає пристрасть до мономанії. Цукерберг заблокований. Він повідомляє конкурентам та інвесторам, що зробить усе, щоб зрівняти свою конкуренцію – скопіювати формат історії Instagram оптом із Snapchat або Reels із TikTok ; купити найпопулярнішу у світі систему обміну текстовими повідомленнями WhatsApp за 19 мільярдів доларів; box Apple виходить з ринку пристроїв віртуальної та доповненої реальності. Він каже користувачам: він буде використовувати ваші персональні дані, як вважає за потрібне.

Те, що Цукерберг такий, добре відомо. Жорсткість — основна риса його публічної особистості. Те, що зараз відрізняється, так це пишність і легкість, з якою він її носить. Виглядає він круто, чесно кажу

Генеральний директор створив сорочку Carthage у співпраці з дизайнером Майком Амірі, таким же проривним і успішним американцем, як і сам Цукерберг. Його квадратний крій нагадував не стільки римську тогу, скільки тренувальний костюм бійця, чого прагне бути і сам керівник у своєму хобі тренування змішаних бойових мистецтв . Естетика вільної сорочки та ланцюжка орієнтована на молодь, хоча фрази античності, здавалося б, привабливі для старшого натовпу. У будь-якому випадку, він далекий від темно-синіх толстовок на блискавці та вузьких сірих сорочок його перших днів у Facebook, не стилю, який запам’ятався відсутністю вишуканості чи індивідуальності. Тоді здавалося, що Цукерберг зосередився на коді, а не на тілі. Тепер генеральний директор Meta займає місце під себе. Він заперечував, що найняв стиліста, зробивши ребрендинг повністю своїм.

Оновлення образу Цукерберга, хоч і складне, спрацювало. Громадськість помітила, що він не той андроїд, який давав свідчення перед Сенатом з мікробангами. Він відростив своє кучеряве волосся до довжини TikToker і почав регулярно носити ланцюжок, елемент свого стилю, який він A/B перевірив у моді менеджера по продуктам. Інтернет думає, що він майже крутий: його зображення, змінене так, щоб більше виглядати як мавп Дрейка з TikToker, стало вірусним на початку цього року. На тлі ультра-онлайн-манії безстильного Ілона Маска Цукерберг здається доступним.

Третій латинський девіз, який можна побачити на грудях Цукерберга, «Aut Zuck aut nihil» перекладається як «Або Цук, або нічого», гра на тему «Або Цезар, або нічого». Як повідомляє Reuters , вчені пов’язують із цією фразою двох Цезарів: римського диктатора Юлія Цезаря, який, можливо, сказав це, та кардинала Чезаре Борджіа, який сказав, що це сказав Юлій. «Цезар» може означати самих людей та їхні подвиги – безсердечне прагнення Борджіа до влади надихнуло Нікколо Макіавеллі на «Принца». Конотація гасла: менталітет перемоги будь-якою ціною, нетерпимість до інакомислення та абсолютна, непохитна влада. Цукерберг культивує атмосферу могутнього підйому над сутичкою, вічного, як імператори. Він сам по собі є архітектором цифрової цивілізації, такої ж міцної, як Рим.

Корпоративне управління Meta завжди вважало Цукерберга верховним лідером: він володіє лише 13% акцій Meta, але контролює понад 50% загальної кількості голосів. Завдяки цьому він володіє повним і незаперечним правом вето.

Структура презентації в середу містить схоже твердження, яке нагадує «L'État, c'est moi» французького короля Людовика XIV. Цукерберг залишався на сцені протягом усієї двогодинної демонстрації, і саме він один представив найновіший продукт Meta, який все ще розробляється, але явно близький до його інноваційного серця: Orion, передову пару окулярів доповненої реальності. Він Мета; Мета - це він.

Існує третій Цезар, не пов’язаний із девізом Цука, який, з усім тим, спадає на думку: Август, який заснував Римську імперію як таку, коли взяв ім’я Цезаря та став імператором у 27 році до нашої ери. Він завоював Єгипет, інші частини Північної Африки та більшу частину Європи. Цукерберг і його дружина Прісцилла Чан провели свій медовий місяць у Римі (Чан пожартував, що Цукерберг фотографував більше статуй Августа, ніж її), і назвали свою другу дочку Август. Цукерберг сказав New Yorker у 2018 році: «По суті, за допомогою дуже жорсткого підходу Август встановив двісті років світового миру».

Існують пішохідні причини для стилістичного ребрендингу Цукерберга. Останній апаратний продукт його компанії, незграбно названий Ray-Ban Meta Smart Glasses, став хітом. Meta також уклала партнерські відносини з такими великими будинками моди, як Balenciaga, Prada та Thom Browne, щоб ліцензувати одяг для цифрових аватарів. З ділових причин він не може виглядати немодно.

Низка перемог Цукерберга також привела акції Meta до історичного максимуму. Це вдалий час для генерального директора оголосити себе богом-імператором, втіленням імперії, без якого немає нічого. У 2018 році, коли Facebook зазнав критики за дозвіл фейкових новин і втручання у вибори, його компанія мала « військову кімнату » для боротьби з ненавистю та дезінформацією. Командний центр не зміг приборкати жорстокість користувачів Facebook, а потім був розформований . Рухайся швидко, ламай речі, як неодноразово казав сам Цукерберг. Нам було б добре остерігатися того, що генеральний директор Meta, який уже попереду, говорить нам, що наслідки для нього мало значення, доки перемога за ним, як би він не виглядав.

Источник материала
loader
loader