Аварія китайської "атомної" субмарини: що випустили з уваги західні ЗМІ
Аварія китайської "атомної" субмарини: що випустили з уваги західні ЗМІ

Аварія китайської "атомної" субмарини: що випустили з уваги західні ЗМІ

Американські фахівці зазначили, що виробництво атомних підводних човнів у Китаї зосереджено на північній корабельні в Хулудао, а не в Ухані. Отже, чутки про проблеми КНР у сфері створення АПЧ були перебільшені.

Наприкінці вересня західні джерела повідомили про аварію китайського атомного підводного човна на корабельні в Ухані. Західні ЗМІ, такі як Wall Street Journal та інші, зосередилися на тому, що інцидент міг сигналізувати про ядерні проблеми та невдачі в модернізації ВМС Китаю. Однак, на думку видання Defense One, це упущення важливих деталей вводить в оману.

У багатьох наступних повідомленнях також ішлося про те, що інцидент виявив побоювання з приводу безпеки нового класу атомного підводного човна ВМС НВАК і серйозну невдачу у військовій модернізації Китаю.

У своєму матеріалі оглядачі позначили кілька ключових аспектів, які демонструють, як нерозуміння контексту і поспішні висновки можуть створити спотворене сприйняття реальної ситуації. Водночас західні ЗМІ проґавили не тільки нюанси навколо класу субмарини, а й справді важливі висновки про те, як цей інцидент може сигналізувати про модернізацію флоту НВАК.

Аналіз повідомлень про аварію субмарини

Тип підводного човна. У початкових твердженнях йшлося про Type-041, що може наводити на думку про атомну субмарину (АПЛ). Однак більшість свідчень вказують на те, що це вдосконалена версія дизель-електричних підводних човнів Type 039C класу Yuan з повітронезалежною силовою установкою, а не з ядерним двигуном. Західні журналісти, мабуть, неправильно витлумачили або упустили цей факт, що додало плутанини у висвітлення події.

Необхідність ядерного сертифіката. Виробництво атомних підводних човнів у Китаї зосереджено на північній корабельні в Хулудао, а не в Ухані. Оглядачі зазначили, що без ядерного сертифіката ця корабельня не може самостійно виробляти атомні підводні човни. Отже, чутки про ядерну природу інциденту на корабельні в Ухані здаються малоймовірними.

Спекуляції про ядерну аварію. Попри припущення про затоплення підводного човна з ядерним двигуном, на супутникових знімках, зроблених після інциденту, немає слідів, що вказують на ліквідацію наслідків радіаційного викиду. Це ще одне свідчення того, що версія про АПЧ могла бути перебільшеною.

10aa1170e-4327dac74686d8c915fcd899d6593b5c.webp (118 KB)

Знімок затонулої китайської субмарини
Фото: Planet Labs Inc.
2a8088056-258e9c994066b73fac1ea56d01c4fc52.webp (103 KB)
Знімок затонулої китайської субмарини
Фото: Planet Labs Inc.

Установки VLS і модернізація ВМС НВАК. Важливою деталлю, яка могла б дати уявлення про реальні напрямки модернізації китайського флоту, є наявність вертикальної пускової установки (VLS) на пошкодженому підводному човні. Цей елемент, імовірно вбудований у подовжений корпус субмарини, міг би дозволити запуск протикорабельних ракет великої дальності. Наявність VLS має більше стратегічне значення, ніж припущення про проблеми з ядерною безпекою.

Автори матеріалу також звернули увагу на китайські джерела, які повідомили, що в субмарині могли б розміщуватися протикорабельні ракети великої дальності YJ-18 або наземні ракети CJ-10.

Отже, напрошується такий висновок. Був це атомний підводний човен чи ні — під питанням, однак перспектива появи численних, малопомітних китайських субмарин, здатних завдати значно більшого залпу по кораблях або авіабазах умовного противника, підвищить потенціал Китаю та ускладнить плани союзників США з оборони.

Источник материала
loader
loader