Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики
Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики

Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики

Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики.

Як повідомило Міністерство освіти та науки, про це свідчать результати II етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в школах в умовах воєнного стану, яке провела Державна служба якості освіти.

«На другому році дослідження очікували відстежити ймовірні зміни в результатах навчання українського учнівства. Втім з’ясувалося, що тести виконані майже так само, як торік, — на “середньому” рівні. Хоча є деякі тенденції й до зростання. Знову підтверджено прямий зв’язок між якістю викладання навчального предмета й успішністю учнів і учениць, а також те, що в умовах повномасштабної війни вчителі змогли забезпечити освітній процес на такому рівні, щоб діти не втратили мотивації та снаги до навчання», — зазначив голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.

Тестування з української мови та математики учнів 6 і 8 класів, яке проводиться вже другий рік поспіль, відбулося у травні 2024 року.

Загалом, як зазначили в МОН, більшість учнів, які взяли участь у тестуванні, показали результати середнього рівня. Цьогоріч зросла частка шестикласників, які виконали тести на достатньому рівні. Однією з причин цього в МОН називають очне навчання (частка дистанційного формату зменшилася з 39% до 24% відносно попереднього навчального року).

Шестикласники продемонстрували незначне поліпшення в результатах навчання і з математики, і з української мови. А от у восьмикласників є зниження середніх результатів у тестуванні, особливо з математики.

Як зазначається, зниження середніх результатів серед восьмикласників могло відбутися через вплив війни на психоемоційний стан і мотивацію підлітків.

У МОН переконані, що зміни у форматі навчання, зокрема повернення до очного навчання, позитивно вплинули на результати. Учні й учениці, які продовжували навчатися дистанційно чи в змішаному форматі, продемонстрували зниження показників.

Водночас тестування, як і минулого року, показало регіональні диспропорції в результатах за типом населеного пункту.

Учні міських шкіл мають вищі результати, аніж їхні однолітки із сіл. Учнівство з Києва демонструє стабільно високі результати, тоді як результати у східних і північних регіонах мають тенденцію до зниження.

Як зазначають в МОН, це свідчить про необхідність стратегічних рішень для освіти в більш вразливих регіонах. Одним із таких рішень є політика «Школа офлайн», інфраструктурний компонент якої передбачає будівництво і ремонт укриттів у прифронтових і прикордонних з Росією областях, закупівлю автобусів. А отже, поступове повернення учнів до очного навчання.

Третій, фінальний, етап загальнодержавного моніторингового дослідження планується провести у травні 2025 року.

Дослідження проведено завдяки підтримці Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та фінансуванню Глобального партнерства в галузі освіти (GPE), а також Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку (BMZ) через Німецький банк розвитку (KFW).

До репрезентативної вибірки ввійшло 225 закладів загальної середньої освіти — 164 з міської та 61 із сільської місцевостей. Для аналізу враховано результати тестів 4579 шестикласників і 4463 восьмикласників з математики та 4448 шестикласників і 4415 восьмикласників з української мови й літератури.

Ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням.

Як повідомляв Укрінформ,17 жовтня в Україні пройде Національний тест з медіаграмотності.

Фото ілюстративне

Источник материала
Упоминаемые персоны
loader
loader