Airbus і Toshiba об’єднують зусилля для створення надпровідного авіаційного двигуна на основі рідкого водню. Нова установка потужністю понад 2 МВт обіцяє стати легшою та ефективнішою, просуваючи розвиток екологічно чистої авіації.
Airbus і Toshiba підписали угоду про створення надпровідного авіаційного двигуна, який поєднуватиме легкість і компактність із потужністю понад 2 МВт. У новій установці застосують кріогенне охолодження на основі рідкого водню, який охолоджуватиме двигун і одночасно слугуватиме паливом для водневих осередків. Toshiba вже розробила прототип такого двигуна, а Airbus займеться його інтеграцією в авіаційні системи.
“Партнерство з Toshiba відкриває перед нами можливості, які виходять за межі сучасних технологій звичайних і частково надпровідних двигунів, – зазначив Гжегож Омбах, старший віце-президент Airbus. – Ми маємо намір створити технологію, здатну революціонізувати конструкцію майбутніх літаків, що працюють на водні”.
За температури нижче -253 °C рідкий водень охолоджує надпровідні обмотки і ротор двигуна, зменшуючи втрати від опору і підвищуючи питому потужність. За оцінками Airbus, така технологія дасть змогу зробити двигуни втричі легшими при збереженні їхньої потужності.