Хмарний бізнес Google, що включає інфраструктуру та підписки на ПЗ, за підсумками III кварталу показав зростання на 35% у річному обчисленні до $11,35 млрд — роком тому динаміка цього напряму була 29%. Google Cloud продемонструвала найшвидший розвиток серед конкурентів.
Amazon Web Services, яка залишається лідером ринку, показала зростання на 19% до $27,45 млрд — підрозділ вдвічі перевищує масштаби Google Cloud, але й зростає вдвічі повільніше. Дохід Microsoft від Azure та інших хмарних сервісів, що займає друге місце, зріс на 33% у порівнянні з минулим роком. Цього тижня про фінансові результати доповіли п’ять із шести технологічних компаній — «трильйонерів», винятком стала Nvidia. Майже одночасні звіти Amazon, Alphabet та Microsoft допомагають інвесторам оцінити, як розгортаються хмарні війни.
Alphabet традиційно залежить від цифрової реклами, але вже не дає приводу називати себе «неробою» — швидке зростання Google Cloud свідчить про диверсифікацію доходів компанії, кажуть аналітики. Минулого року напрямок вперше приніс прибуток, а за підсумками ІІІ кварталу 2024 року його операційна маржа становила 17%. Операційна маржа AWS за той же період становила 38%, і цей показник аналітики назвали колосальним. На початку року Amazon збільшила термін служби серверів з п’яти до шести років, що допомогло їй підняти операційну маржу на два відсоткові пункти. Microsoft цього року відділила Azure у своєму звіті від інших продуктів — служби ІІ допомогли хмарному напрямку досягти значного зростання. Попит на послуги компанії перевищує доступні потужності — зростання Azure за підсумками кварталу трохи сповільнилося, але в першій половині 2025 року він обіцяє вийти на вищі значення.
Amazon теж зізналися, що попит перевищує наявні потужності — компанія користується не тільки прискорювачами Nvidia, а й власними Trainium 2, до яких клієнти також виявляють інтерес. Google зараз працює над уже шостим поколінням своїх прискорювачів TPU; Microsoft наприкінці минулого року представила власні чіпи Maia, але вони поки що використовуються для власних сервісів компанії та клієнтам в оренду не пропонуються.
Oracle, четвертий за величиною американський гравець, представить квартальний звіт лише у грудні. У попередньому компанія повідомила, що виторг від хмарної інфраструктури зріс на 45% і склав $2,2 млрд — кварталом раніше зростання було 42%. Oracle також уклала з більшими конкурентами партнерські угоди, які відкриють доступ до її баз даних на їх платформах, що також обіцяє стати фактором зростання її бізнесу.