Анонс проєкту з аналізу українського ринку медіаграмотності
Анонс проєкту з аналізу українського ринку медіаграмотності

Анонс проєкту з аналізу українського ринку медіаграмотності

Ціль проєкту — пошук потенціалу та вузьких місць ринку. Для збільшення ефективності ініціатив, донорів та держави з формування стійкості українців перед інформаційними загрозами, що зростають.

ГО «Інститут свідомого громадянства» (ініціатива «Як не стати овочем») проводить дослідження ринку медіаграмотності в Україні, яке триватиме з жовтня 2024 по квітень 2025 року.

Дослідження складається з двох частин:

  • аналіз продуктів проєктів та ініціатив, які працюють над формуванням медіаграмотності українців (навчальні курси, блоги, ігри, книги і тд);
  • аналіз вузьких місць та потенціалу ринку. Формування векторів розвитку продуктової лінійки, інструментів просування, цільових сегментів тощо.

Дослідження проводиться у співпраці з понад 70 провідними експертами від ініціатив, донорів, держави, медійників, блогерів, бізнесу, психологів, військових, ветеранів, соціологів і тд. 

За результатами дослідження планується посилити постійний майданчик на базі платформи Національного проєкту з медіаграмотності Фільтр для координації зусиль учасників ринку та підвищення їхньої ефективності. 

Результати дослідження будуть презентовані весною 2025 року. 

Команда проєкту звертається до всіх ініціатив, які з 2020 року реалізували чи реалізують проєкти, що спрямовані на формування медіаграмотності в українців — долучайтеся до дослідження та надайте інформацію про свої продукти. 

Будь ласка, заповніть форму і організатори згодом надішлють вам деталі щодо подання інформації про ваші продукти.

Зверніть увагу, що заклик стосується:

  • донорів, які фінансували проєкти з медіаграмотності (з 2020 року);
  • ГО та організацій, які реалізовували проєкти з медіаграмотності (з 2020 року);
  • медіа (національних та регіональних), які реалізовували проєкти з медіаграмотності (з 2020 року);
  • експертів, блогерів, які реалізовували проєкти з медіаграмотності (з 2020 року) у соціальних мережах чи інших форматах.

Дослідження проводиться ГО «Інститут свідомого громадянства» (ініціатива «Як не стати овочем» ), в межах проєкту «з медіаграмотності і когнітивної стійкості», що реалізується компанією Zinc Network за підтримки Міністерства закордонних справ, у справах співдружності та розвитку Великої Британії.

Із питаннями щодо дослідження, будь ласка, звертайтеся до менеджерки проєкту Оксани Мороз: oksanamorozw@gmail.com 

Додаткова інформація

Експертна Рада проєкту:

  1. Gillian McCormack (Internews Network);
  2. Валентина Аксьонова (UNDP);
  3. Марина Безкоровайна (FCDO);
  4. Аліна Бондарчук (ЦПД);
  5. Тетяна Кіпіані (Superhumans Center);
  6. Роман Кіфлюк (IMS);
  7. Ярина Ключковська (незалежна експертка);
  8. Ольга Кравченко (Фільтр);
  9. Наталія Лигачова (Детектор медіа);
  10. Рена Марутян (професорка);
  11. Таня Микитенко (блогерка);
  12. Оксана Романюк (ІМІ);
  13. Альона Романюк (Нота Єнота);
  14. Ігор Соловей (ЦСК);
  15. Марина Дорош (IREX);
  16. Тетяна Трощинська (Суспільне);
  17. Любов Цибульська (незалежна експертка);
  18. Ярослав Юрчишин (народний депутат, голова комітету з питань свободи слова).

Коментарі щодо проєкту

Марина Безкоровайна, керівниця в Україні програми зі зміцнення інформаційної стійкості (Міністерство закордонних справ, у справах Співдружності та розвитку Великої Британії). 

«Медіаграмотність — чи не найефективніший проактивний інструмент запобігання ворожим інформаційним атакам на рівні суспільства. Саме тому вона була і залишається одним із ключових пріоритетів фінансування для донорів - в тому числі для Великої Британії. 

Це дослідження дасть нам змогу отримати об’єктивну картину щодо оцінки викликів та потреб, наявних ресурсів і стану реалізації проєктів у сфері медіаграмотності. Маючи ясне уявлення про поточну ситуацію, ми зможемо спільно ефективніше формувати плани та реалізовувати майбутні проєкти, адже якісна координація усіх гравців на ринку надзвичайно важлива для підвищення стійкості українського суспільства до інформаційних атак».

Віра Костенко-Кузнєцова, старша менеджерка проєктів Zinc Network.

«Підтримка даного проєкту є базовою для створення та реалізації плану дій навколо узгодженої стратегії по медіаграмотності в Україні. Ми сподіваємось, це дослідження разом з іншою підтримкою, що Zinc Network надає Фільтру та Міністерству культури і стратегічних комунікацій, дозволить посилити ефективну координацію уже наявних та майбутніх ініціатив з медіаграмотності»

Ольга Кравченко, керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»

«Дослідження стане важливим продовженням нашої попередньої роботи зі створення бази ініціатив з медіаграмотності. Тепер ми маємо можливість піти на крок далі — проаналізувати продукти й інструменти через експертну оцінку. Результати дослідження допоможуть усім, хто працює в цій сфері, краще зрозуміти потреби аудиторії та знайти з нею нові точки дотику, інструменти для ще ефективнішого впливу.

Оксана Мороз, директорка ГО «Інститут свідомого громадянства», засновниця ініціативи «Як не стати овочем».

За період 2014-2023 років ринок медіаграмотності в Україні стрімко виріс. Зараз ми в точці, коли з одного боку є значний досвід, з іншого  нові та складніші виклики в умовах затяжної війни, розвитку технологій (зокрема, ШІ) і тд.

Це час для якісних змін, які починаються з комплексного та об’єктивного аналізу здобутків, вузьких місць, потенціалу і тд. Це дозволить швидше перегрупуватися та ефективно працювати в нових реаліях.

За роки війни, в Україні сформувалася сильна експертиза. Проте її ще не консолідували та не вивчали для того, щоб якісно змінити підходити для формування стійкості українців перед інформаційними загрозами. Дослідницький проєкт працюватиме саме над цим».

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader