Микола Чернотицький: Плинність кадрів та втома людей усередині компанії — основні виклики 2024 року
Микола Чернотицький: Плинність кадрів та втома людей усередині компанії — основні виклики 2024 року

Микола Чернотицький: Плинність кадрів та втома людей усередині компанії — основні виклики 2024 року

Інститут масової інформації продовжує інтерв’ю з керівниками медіа зі Списку прозорих та відповідальних медіа, відомого як Білий список. Журналістка ІМІ Валентина Троян поспілкувалася з головою правління Суспільного мовлення Миколою Чернотицьким. Говорили про вигорання співробітників, фінансування, необхідність збільшення оплати праці та про плинність кадрів.

Оригінал публікації на сайті  «Інституту масової інформації» за посиланням

Питання талантів у нас сьогодні гостро стоїть

Скільки людей наразі працює у вашій команді й чи відчуваєте ви кризу кадрів?  

Наразі в нас працює близько 3700 людей. Так, у нас є плинність кадрів. Загалом питання талантів у нас сьогодні гостро стоїть. У нас є співпраця з Університетом Грінченка, Українським католицьким університетом. Ми дуже відкриті до таких співпраць. Що більше студентів приходило б до нас і бачило, як усе працює, то краще. Ми б тоді змогли їх обирати. Це був би такий місток між нами й людьми, які спробували б себе в журналістиці й не тільки. Направду криза кадрів стосується не тільки журналістських професій.

Які інновації ваша команда впровадила за останній рік?

У нас великий спектр впроваджень, зокрема робота зі штучним інтелектом, який використовується по-різному. У нас великий спектр різних напрямів, і в кожному є щось новеньке. Починаючи від нової техніки, закінчуючи новими підходами.

Зокрема, ШІ використовується в роботі з перекладами й у продакшені. Я не впевнений, що в нас досить ресурсів для цього, але ми рухаємося в цьому напрямку завдяки Дмитру Шоломку (раднику голови правління з диджитал-трансформацій), генпродюсерці цифрових платформ Суспільного Вікторії Мурованій та керівнику напряму розроблення цифрових продуктів Кирилу Єсіну, вони до цього дуже оптимістично підходять і приділяють увагу.

Люди втомлюються, і їм треба допомагати

З якими викликами зіткнулася ваша команда цього року і як ви їх вирішуєте?

Якщо про зовнішні виклики казати, це одна річ. Якщо сфокусуватися на внутрішніх, це плинність кадрів, це втома людей усередині компанії. В кожному вирішення по-різному. Наприклад, щодо втоми внутрішньої. Нещодавно ми робили невеликий ретрит для команди Харкова. Люди втомлюються, і їм треба якось допомагати. Ми співпрацюємо з донорськими організаціями, з іншими медіа для того, щоб організовувати такі ретрити. Мені здається, це правильно. Якщо казати про винагороду, я сподіваюся, що бюджетний процес, у якому ми зараз перебуваємо, завершиться, і сума буде достатньою для того, щоб винагорода журналістів була збільшена до прийнятного рівня.

Цього року Суспільне отримало лише 35% суми, яка має бути відповідно до законодавства?

Формально так. У 2024 році ми отримали 1,85 млрд, це 32% визначеної за законом суми. За законом ми маємо отримати 0,2% загальної суми видатків державного бюджету. Проте ми розуміємо, що в країні війна і левова частка бюджету країни йде на оборону, велика частина видатків відбувається завдяки міжнародній підтримці. Тож ми вважаємо справедливим рахувати не від загальної суми видатків, а без урахування видатків на оборону країни. Отже, бюджет Суспільного мав би бути 2,8 млрд. Тобто це однаково менше, ніж ми отримали.

Як формується ваш бюджет і за кошт яких джерел фінансування? Однаково ж є гранти.

Гранти закривають нам 5–10% нашого бюджету. Ми занадто великі, щоб перекриватися тільки грантами. Наша найбільша стаття витрат – це заробітні плати. На команди новин разом із центром іде десь 40% усього фонду заробітної плати – це новини всіх регіонів, включно з центром.

Чи спричиняє втома співробітників плинність кадрів? Чи йдуть люди не через зарплату, яка їх може не влаштовувати, а саме через втому?

Так, люди вигорають, це правда.

Питання ефективності – це як досягнути результатів за найменшу кількість ресурсів

Що, на вашу думку, потрібно змінити, щоб українські медіа могли працювати ефективніше попри всі виклики?

Я не готовий казати за всі українські медіа. Я думаю, що питання ефективності – це як досягнути результатів за найменшу кількість ресурсів, якими ти розпоряджаєшся. Це питання до кожного медіа окремо, як вони можуть бути ефективніші.

Як ви оцінюєте відносини Суспільного мовлення з владою та загалом ставлення влади до медіа?

Відносини складні і непрості. Часом хотілося б кращого ставлення влади до медіа. Є поле для зростання.

Чи є кримінальне провадження щодо розкрадання окупантами майна в Херсонській філії і як ви відстежуєте майно Луганської, Донецької та Кримської ОДТРК?

Щодо всього майна, яке в нас є і яке перебуває чи перебувало на окупованих територіях, ми передаємо дані до правоохоронних органів. Також над цим працюють наші юридичні підрозділи.

Якою ви бачите долю Київського телецентру "Олівець"? Наскільки я знаю, НСТУ давно не користується цим приміщенням.

Ми не використовуємо "Олівець" із 2022-го, але продовжуємо витрачати кошти на його утримання. Це досить велика сума, хоча й менша, ніж було до війни. У компанії є чимало напрямів, де ці кошти працювали б значно ефективніше. Тому ми розглядаємо питання відчуження цього комплексу. Ми готові як повернути його державі, так і виставити на продаж.

На чому зараз фокусується ваша команда?

Ми сфокусовані на інформуванні – це наш основний напрям. Також займаємося документалістикою. Не забуваємо про спорт, бо спорт – це про об'єднання країни. Тому інвестуємо в спортивне мовлення. У нас є і журналістські розслідування, сфокусовані на воєнних злочинах. Водночас ми продовжуємо інвестувати невеликі кошти в дитячий контент, але основний акцент на новинах та інформаційному мовленні.

Микола Чернотицький. Фото – колаж ІМІ

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader