Китайське судно навмисне пошкодило кабелі зв'язку в Балтійському морі, — WSJ
Китайське судно навмисне пошкодило кабелі зв'язку в Балтійському морі, — WSJ

Китайське судно навмисне пошкодило кабелі зв'язку в Балтійському морі, — WSJ

Представники західних правоохоронних органів і розвідки не вірять у причетність до саботажу уряду Китаю, натоиівсть підозрюють російські спецлужби.

Шведська поліція розслідує інцидент з обривом підводних кабелів у Балтійському морі як можливу диверсію, до якої може бути причетний екіпаж китайського судна Yi Peng 3. Судно, завантажене російськими добривами, з минулого тижня перебуває під наглядом військових кораблів НАТО в міжнародних водах. Про це повідомило The Wall Street Journal з посиланням на джерела.

«Китайське комерційне судно протягом тижня було оточене європейськими військовими кораблями в міжнародних водах. Воно є центральним у розслідуванні підозрюваного саботажу, може стати резонансом у морському праві та посилити напруженість між Пекіном та європейськими столицями», — зазначено у публікації.

За даними слідчих, китайське судно 15 листопада вийшло з російського порту Усть-Луга. Упродовж маршруту його якір перерізав два кабелі зв’язку: спершу між Швецією та Литвою, а згодом між Німеччиною та Фінляндією.

Офіційні особи заявили, що транспондер судна був вимкнений під час інциденту. Слідчі повідомили WSJ, що їхній огляд якоря та корпусу показав пошкодження, спричинені перетягуванням та перерізанням троса.

На думку слідчих, екіпаж міг навмисно обірвати два кабелі, коли тягнув якір дном Балтійського моря понад 160 кілометрів.

Слідчі вважають, що капітан судна, громадянин Китаю, міг діяти за вказівкою російських спецслужб.

«Надзвичайно малоймовірно, що капітан не помітив би, як його корабель кинув і затягнув якір, втрачаючи швидкість годинами та перерізаючи кабелі на шляху», — сказав WSJ європейський старший слідчий. Аналітична компанія, що спеціалізується на міжнародних перевезеннях, повідомила газеті, що ймовірність випадкового затягування якоря «видається мінімальною».

Кілька представників західних правоохоронних органів і розвідки заявили, що не вважають, що уряд Китаю причетний до інциденту, але підозрюють, що за саботажем стоять російські спецслужби.

Речниця МЗС Китаю Мао Нін підтвердила, що Пекін співпрацюватиме з усіма країнами для безпеки міжнародних підводних кабелів та іншої інфраструктури.

Повідомляється, що шведська та німецька влада ведуть переговори з китайською компанією Ningbo Yipeng Shipping щодо отримання доступу до екіпажу та його допиту.

Судно Yi Peng 3 з 2019 до 2024 року працювало виключно в китайських водах, однак пізніше змінило маршрут і почало перевозити російські вантажі, включно з вугіллям і добривами. Це підвищило увагу до його ролі у транспортних ланцюгах, пов’язаних із російським експортом.

Нагадаємо, 218-кілометровий інтернет-кабель між Литвою та шведським островом Готланд припинив роботу приблизно о 8:00 за Гринвічем 17 листопада. 1200-кілометровий кабель, що з’єднує Гельсінкі з німецьким портом Росток, припинив роботу близько 2:00 за Гринвічем 18 листопада.

Фото: китайське вантажне судно Yi Peng 3 / Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
Россия Евросоюз Китай Германия
Источник материала
loader
loader