Міноборони Сполучених Штатів оголосило про розгортання нової системи повітряного спостереження на основі штучного інтелекту, призначеної для боротьби з потенційними повітряними загрозами в регіоні національної столиці. Ця вдосконалена система, призначена для захисту стратегічних об’єктів, таких як Білий дім, Капітолій і Верховний суд, є значним кроком у зміцненні повітряної безпеки. Це частина ширших зусиль із запобігання подіям, подібним до подій 11 вересня 2001 року, коли захоплені літаки націлилися на важливі символічні та стратегічні об’єкти, включаючи Пентагон.
Нова система, відома як розширена регіональна ситуаційна обізнаність (ERSA), об’єднує вдосконалені камери візуального розпізнавання та лазери. Вона включає в себе можливості ідентифікації та відстеження на основі штучного інтелекту, пропонуючи значні покращення порівняно зі старими системами. Виготовлена технологічною компанією Teleidoscope, ця система замінює обладнання, встановлене в 2002 році, яке саме по собі було заміною попередніх технологій після 9/11.
Камери ERSA оснащені як електрооптичними, так і інфрачервоними зображеннями, роздільною здатністю високої чіткості та такими функціями, як інфрачервоне забарвлення, які покращують виявлення цілей за допомогою теплових сигнатур. Ці можливості додатково підтримуються лазерним далекоміром, який точно вимірює відстань і висоту об’єктів. За словами капітана ВПС сержанта. Кендріка Вілберна, який керує операціями в Об’єднаному оперативному центрі протиповітряної оборони (JADOC), система може автоматично примикати та відстежувати рухомі цілі за допомогою алгоритмів машинного навчання. Чим більше використовується система, тим точнішою вона стає, покращуючи її загальну ефективність.
Система також містить пристрій візуального попередження за допомогою червоно-зеленого лазера, який сповіщає літаки, які не відповідають вимогам, негайно покинути зону спеціальних правил польотів (SFRA). Ці безпечні для очей лазери допомагають уникнути необхідності розгортання дорогих військових літаків для розслідування можливих порушень. Вілберн пояснює, що ці візуальні сигнали, які оператори називають «блискітками», часто спонукають пілотів скоригувати свій курс і за потреби зв’язатися з Федеральним управлінням цивільної авіації (FAA).
Ця передова система захисту була розроблена для вирішення складних завдань захисту міського повітряного простору. Тестування, проведене у 2022 році, порівнювало кілька прототипів камер, причому Teleidoscope став кращим вибором через значні вдосконалення програмного забезпечення. Наразі працюють дві камери, а на наступних етапах планується розгортати ще сім камер щороку.
Удосконалення, внесені системою ERSA, вже змінили спосіб виявлення повітряних загроз та керування ними. Вілберн зазначає, що камери здатні виявляти та відслідковувати невеликі цілі, такі як птахи в польоті — можливості, недосяжні попередніми системами. Крім того, часткова автоматизація системи дозволяє операторам зосередитися на більш складних аналітичних завданнях, таких як оцінка намірів підозрілих літаків.