Залізничний транспорт є одним з найважливіших складників логістичних ланцюгів, що забезпечують ефективний експорт аграрної продукції з України. Україна, яка є одним з найбільших виробників та експортерів сільськогосподарської продукції, потребує потужної інфраструктури для транспортування своїх товарів на міжнародні ринки. За останні роки, завдяки оновленню залізничної інфраструктури та розвитку під’їзних колій до портів, експорт аграрної продукції з України значно зріс.
Компанія МСК ТРАНСБУД займається розвитком цієї інфраструктури, забезпечуючи будівництво та модернізацію під’їзних колій, які значно покращують логістичні процеси. Завдяки їхній роботі аграрії отримують ефективний доступ до залізничної мережі, що дозволяє швидко та економічно вигідно транспортувати сировину, добрива та готову продукцію до портів і переробних підприємств.
Важливість залізничної інфраструктури для аграрного експорту
Залізничний транспорт має низку переваг для аграрного сектора. Він є економічно вигідним, здатним перевозити великі об’єми продукції на великі відстані та має низькі витрати порівняно з іншими видами транспорту. Залізничні шляхи, особливо під’їзні колії, сприяють безперебійним поставкам продукції від фермерів до портів і терміналів для подальшого експорту.
Будівництво під’їзних колій, яке виконує МСК ТРАНСБУД, допомагає не лише знизити залежність аграріїв від автотранспорту, а й створити надійну базу для стабільного експорту. Це забезпечує розвиток місцевої інфраструктури, нові робочі місця та підвищує стійкість логістики навіть в умовах складної економічної ситуації.
Статистика та аналітика: стан до і після реформ
До 2014 року значна частина залізничної інфраструктури була застарілою, а частина колій знаходилась в незадовільному стані. Наприклад, ще до початку війни, за даними Міністерства інфраструктури України, понад 50% залізничних колій потребували термінової модернізації. Однак з початком 2014 року, коли Україна втратила контроль над значною частиною Донбасу, питання оновлення інфраструктури стало ще більш актуальним.
За даними Укрзалізниці, на початок 2020 року з усіх залізничних колій, лише 30% мали високий рівень пропускної здатності для вантажних перевезень. Це значно гальмувало розвиток експортних поставок, особливо в аграрному секторі. За останні роки було значно покращено стан залізничної інфраструктури: зокрема, з 2018 до 2023 року було реконструйовано понад 2,5 тис. км колій, включаючи модернізацію під’їзних колій до найбільших портів України.
Під’їзні колії і їх вплив на експорт аграрної продукції
Одним з ключових елементів, який сприяє зростанню аграрного експорту, є будівництво та модернізація під’їзних колій. Вони з’єднують сільськогосподарські підприємства та виробничі об’єкти з головними залізничними магістралями та портами, що дозволяє значно скоротити час транспортування продукції та знизити витрати на перевезення.
На сьогоднішній день найбільші українські порти — Одеський, Чорноморський та Миколаївський — отримали доступ до модернізованих під’їзних колій. Наприклад, в 2022 році завершена модернізація під’їзних колій до Одеського порту дозволила збільшити пропускну здатність на 15%.
Проєкти МСК ТРАНСБУД активно сприяють таким досягненням, впроваджуючи сучасні технології, які забезпечують довговічність і екологічну ефективність інфраструктури.
Як змінилися показники експорту?
Завдяки покращеній залізничній інфраструктурі, експорт аграрної продукції з України за останні кілька років показав значний ріст. Основні досягнення:
- Збільшення обсягів експорту: У 2023 році Україна експортувала понад 60 млн тонн аграрної продукції, що на 8% більше порівняно з 2020 роком.
- Покращення часу доставки: Завдяки сучасним під’їзним коліям час доставки вантажів до портів знизився в середньому на 10-15%.
- Зниження витрат: Оптимізація логістики дозволила аграріям зекономити до 20% на транспортуванні продукції в порівнянні з автомобільним транспортом.
Роль залізниці в стратегічних ініціативах
В Україні активно реалізуються проєкти, які сприяють розвитку залізничної інфраструктури та підвищенню ефективності аграрної логістики:
- Модернізація залізничних станцій — для обробки більших обсягів вантажів.
- Будівництво нових під’їзних колій до аграрних підприємств для швидкого виходу продукції на основні магістралі.
- Інвестування в розбудову мульти-модальних терміналів — для полегшення перевезень аграрної продукції від залізниці до моря.
Висновок
Залізнична інфраструктура, включаючи під’їзні колії, є важливим фактором для розвитку аграрного бізнесу України. Це дозволяє знизити витрати на транспортування, збільшити швидкість доставки та підвищити конкурентоспроможність українських аграрних продуктів на міжнародних ринках. Завдяки інвестиціям у розвиток цієї інфраструктури, Україна зберігає свої позиції на світовому ринку, підтримуючи економічну стабільність і стимулюючи розвиток аграрного сектору.