ШІ вчиться розрізняти аромати американського та шотландського віскі
ШІ вчиться розрізняти аромати американського та шотландського віскі

ШІ вчиться розрізняти аромати американського та шотландського віскі

Дослідники використали цю технологію ШІ, щоб передбачити ноти, які виливаються з віскі, і визначити, чи був драм виготовлений у США чи Шотландії .

Ця робота є кроком до автоматизованих систем, які можуть передбачати складний аромат віскі за його молекулярним складом. Експертні комісії зазвичай оцінюють деревний, димний, масляний або карамельний аромати, що може допомогти переконатися, що вони не відрізняються суттєво між партіями одного продукту.

«Принадність штучного інтелекту полягає в тому, що він дуже послідовний», — сказав доктор Андреас Граскамп, який керував дослідженнями в Інституті технологічних процесів і упаковки Фраунгофера у Фрайзінгу, Німеччина.

«Ця суб’єктивність все ще є у підготовлених експертів. Ми не замінюємо цим людський ніс, але ми справді підтримуємо це завдяки ефективності та послідовності».

Відчути аромат віскі непроста справа. Більшість найсильніших духів — це складна суміш хімічних речовин, які взаємодіють у носі та навіть маскують одна одну, створюючи особливе ароматне враження. Ці взаємодії надзвичайно ускладнюють передбачити, як пахне віскі за його хімічним складом.

Для останньої роботи дослідники отримали хімічний склад 16 американських і шотландських віскі, включаючи Jack Daniel's, Maker's Mark, Laphroaig і Talisker, а також деталі їх ароматів від експертної групи з 11 чоловік. Ця інформація була використана для навчання алгоритмів штучного інтелекту передбачати п’ять основних ароматів і походження напоїв на основі їх молекулярних складових.

Один алгоритм був більш ніж на 90% точним у відрізненні американських від шотландських алкогольних напоїв, хоча продуктивність, ймовірно, знизиться проти алкогольних напоїв, на яких його не навчали. У середньому він визначив п’ять найсильніших нот у кожному віскі точніше та послідовніше, ніж будь-який член експертної групи. Подробиці були опубліковані в Communications Chemistry .

Сполуки ментол і цитронелол допомогли ідентифікувати американські віскі, які часто мають карамельну нотку. Метилдеканоат і гептанова кислота були важливі для ідентифікації скотчу, який часто має димний або лікарський аромат.

Дослідники бачать застосування не тільки віскі, але й у інших сферах: від виявлення підроблених продуктів через розбіжності в їх запахах до пошуку найкращих способів змішування старого переробленого пластику, який може мати неприємний запах, у нові продукти без помітного запаху.

Доктор Вільям Певелер, старший викладач хімії в Університеті Глазго, сказав, що цей підхід може забезпечити більшу «стабільність», ніж панель смаків людини. «Смакові нотки бренду віскі можна швидко перевірити від партії до партії або від суміші до суміші на основі лише хімічної характеристики, щоб спробувати забезпечити послідовний домашній стиль», — сказав він.

Дослідження включало лише невелику кількість віскі, і незрозуміло, як ШІ працюватиме, коли зіткнеться з більшою кількістю, додав він, і як він буде справлятися зі смаковими нотами, які розвиваються з віком у бочці. «Інша річ у віскі полягає в тому, що на сприйняття смаку значною мірою впливає середовище, в якому він споживається, та інші зовнішні чинники, тому, можливо, потрібно попрацювати над іншими факторами, які впливають на сприйняття та прогнозування смаку такого емоційного продукту», — сказав він.

Источник материала
loader