YouTube робить ставку на ШІ та взаємодію з блогерами
YouTube робить ставку на ШІ та взаємодію з блогерами

YouTube робить ставку на ШІ та взаємодію з блогерами

За три роки платформа виплатила блогерам 70 мільярдів доларів, отриманих за рахунок реклами та платних підписок.

Генеральний директор YouTube Ніл Мохан впевнений, що головними чинниками подальшого розвитку відеоплатформи стануть технології штучного інтелекту та посилення взаємодії з авторами популярних каналів, повідомило The Financial Times.

Річний виторг «Ютуба» склав 50 млрд. дол. Платформа еволюціонувала з хостингу аматорських роликів до найбільшого центру потокової трансляції музики та відео, запровадила підписку на кабельне телебачення, прямі спортивні трансляції та розподіл прибутку між блогерами, аудиторія яких обчислюється сотнями мільйонів підписників. За словами Ніла Мохана, «Ютуб» має величезний потенціал для зростання.

«Ми навіть не торкнулися верхівки айсберга у тому, що можемо зробити з такими технологіями, як генеративний штучний інтелект», — сказав він.

Незважаючи на зниження виторгу від реклами на «Ютубі» у 2023 році, за перші десять місяців 2024 року він зріс на 15% і склав 25,4 млрд дол. Це лише п'ята частина загального доходу від реклами холдингу Alphabet, який досягнув 144 млрд дол, але компанії потрібні значні кошти: в умовах конкуренції з Microsoft і Amazon у будівництві центрів обробки даних та розробці чіпів для ШІ витрати Alphabet збільшилися до 38,3 млрд дол.

Ніл Мохан, призначений генеральним директором платформи у 2023 році після п'яти років роботи на посаді, має намір активно впроваджувати служби генеративного ШІ. Він має витримувати баланс між можливостями миттєвого створення музики та відео за допомогою ШІ та побоюваннями блогерів, які не хочуть, щоб технології витіснили їхню творчість. Спільнота авторів — наріжний камінь успіху «Ютуба». За останні три роки платформа виплатила їм 70 млрд дол, отриманих за рахунок реклами та платних підписок.

Підрозділ Google DeepMind, що спеціалізується на ШІ, вже допоміг запустити на «Ютубі» експериментальні функції Dream Screen і Dream Track, що дозволяють генерувати відео і музику за текстовими запитами. Ці інструменти впроваджені для блогерів, а не для їхнього витіснення, заявив Мохан. Ще однією перспективною розробкою DeepMind є автоматичний дубляж — переклад відео з англійської на вісім інших мов і навспак.

Хоча «Ютуб» асоціюється з відео на ноутбуках та телефонах, найбільш активне зростання платформа демонструє у сегменті розумних телевізорів. Тут щодня транслюється 1 млрд. годин контенту. Це не тільки серіали та спортивні змагання, але й короткі відео у вертикальному форматі, що конкурує з «Тіктоком», та досягли 70 млрд переглядів на день.

«Ютуб» зайняв третє місце за обсягом інвестицій в оригінальний контент, поступаючись лише Disney та Comcast. У першій половині 2024 року платформа вклала в контент 20 млрд дол, та обігнала Netflix та Warner Bros. Discovery, згідно з даними Ampere Analysis. За підсумками 2024 року рекламний виторг «Ютуба» прогнозується на рівні 35 млрд дол, що вище загального доходу Disney+ і Amazon Prime Video і трохи нижче доходів Netflix. Найбільшою інвестицією платформи стала семирічна угода на трансляцію матчів Національної футбольної ліги США вартістю 14 млрд дол. За останній рік на «Ютубі» було переглянуто 35 млрд годин спортивного контенту.

Фото: YouTube / Getty Images

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Источник материала
loader
loader