Уряд планує 2025 року реалізувати декілька етапів проєктування та будівництва євроколії (1435 мм) в Україні.
Про це пише Rail.insider із посиланням на Операційний план Стратегії розвитку прикордонної інфраструктури з країнами Європейського Союзу та Республікою Молдова до 2030 року.
Зокрема, на спорудження євроколії між станціями Чоп і Ужгород планується витратити 1 млрд 148 млн грн. Із них левова частка прогнозованого обсягу фінансування припадає на 2025 рік — 946 млн грн. Вартість електрифікації дільниці Чоп – Ужгород становитиме 1 млрд 138 млн грн. Із них 117 млн грн виділять упродовж 2025 року, а решту — у 2026-му. Раніше повідомлялось, що будівництво євроколії на дільниці Чоп – Ужгород планують здійснити 2025 року.
На реконструкцію залізничної інфраструктури з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на дільниці Павлове/Матевці – Ужгород планують спрямувати 1 млрд 745 млн грн. Згідно з документом, роботи мають розпочатися цього року. Так, у 2025-му на проєкт передбачено спрямувати 214 млн грн, а наступного року — 1 млрд 531 млн грн.
Окрім того, планом передбачено модернізувати пункт пропуску Чоп, а також дільниці Боржава – Виноградів та Батьово – Дяково. На це заплановано спрямувати 879 млн грн. Із них 11 млн грн виділили торік, а 868 млн грн мають надати цьогоріч.
Також у планах на 2025 рік проєктування реконструкції споруд залізниці зі впровадженням колії 1435 мм на дільниці Ужгород – Львів. Загалом на проєкт передбачено спрямувати 458 млн грн (159 млн грн — у 2025 році; 97 млн грн — у 2026 році; 109 млн грн — у 2027 році; 93 млн грн — у 2028 році).
Проєктування реконструкції споруд залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на дільниці Львів – Чернівці – Вадул-Сірет – Держкордон передбачено розпочати цьогоріч. На це планують витратити 544 млн грн.
Будувати колію 1435 мм на дільниці Чернівці – Вадул-Сірет – Держкордон планують у період з 2026 по 2029 рік. На проєкт передбачено витратити 7 млрд 374 млн грн (608 млн грн — у 2026 році, 1 млрд 688 млн грн — у 2027 році, 2 млрд 31 млн грн — у 2028 році, 3 млрд 47 млн грн — у 2029 році).
Джерелами фінансування називають проєкт міжнародної технічної допомоги ЄС CEF 2023, державний бюджет, власні кошти АТ «Укрзалізниця» та інші джерела, не заборонені законодавством