Китайські автовиробники та урядовці стежать за німецькими заводами, які планують закрити, і особливо цікавляться майданчиками Volkswagen. Про це агентству Reuters повідомило джерело, знайоме з ситуацією.
Це може стати найбільш політично чутливою інвестицією Китаю в Німеччині, де розташовані деякі з найстаріших і найпрестижніших автомобільних брендів.
VW довгий час був символом промислової могутності Німеччини, якій зараз загрожує глобальний економічний спад, що знижує попит, і перехід на екологічні технології.
Китайські компанії інвестували у різні галузі найбільшої економіки Європи, від телекомунікацій до робототехніки, але досі не налагодили там традиційне виробництво автомобілів, хоч Mercedes-Benz і має двох великих китайських акціонерів.
Придбання заводів дозволить Китаю зміцнити вплив у стратегічно важливій галузі та уникнути митних тарифів ЄС на електромобілі, імпортовані з Китаю.
Хоча заявки можуть надходити від приватних компаній, державних підприємств або спільних підприємств з іноземними учасниками, китайська влада залишає за собою право схвалювати інвестиції за кордоном і, ймовірно, братиме участь у будь-якій пропозиції з самого початку процесу.
Китайська компанія Chery повідомила агентству Reuters, що розглядає різні варіанти організації виробництва в Європі. За словами європейського керівника Chery, купівля існуючого заводу дозволила б швидше розпочати виробництво.
Інша китайська компанія, BYD, заявила, що має довгострокові плани щодо виходу на європейський ринок, які не залежать від короткострокових політичних обставин.
Інвестиційні рішення залежатимуть від позиції нового уряду Німеччини щодо Китаю після виборів у лютому.
Після багаторічного тісного співробітництва за канцлерства Ангели Меркель, нинішній уряд Німеччини прагне зменшити залежність від Китаю.
Нагадаємо, Volkswagen AG розглядає безпрецедентне для себе рішення — перше за всю 87-річну історію закриття заводів у Німеччині.