Майже чверть проданих у світі ПК за попередні 12 місяців виготовила китайська компанія Lenovo, замикає п’ятірку найбільш продаваних брендів ПК тайванська Asus.
У 2024 році у світі було продано 262,7 мільйона ПК, що на 1% більше, ніж у попередньому році. Усі провідні виробники ПК, крім Dell, зуміли продати більше клієнтських комп’ютерів, ніж у 2023 році, і трохи збільшили свої частки ринку, свідчать дані IDC.
Увесь минулий рік Lenovo лідирувала на ринку з часткою 23,5% та 61,8 мільйона (+7%) поставлених ПК. HP зберегла свою дещо віддалену другу позицію з 53,0 мільйонами поставлених ПК (+0,1%). Dell відвантажила 39,1 мільйона одиниць, що на 2,2% менше, ніж торік. Постачання Apple зросло до 22,9 мільйона (+4,5%), а Asus зафіксувала найбільше зростання на 6,4%, досягнувши 17,9 мільйона поставлених одиниць. Постачання від менших брендів знизилося на 2,1%, відображаючи консолідацію серед основних гравців.
«Хоча ринок переживав повільніше зростання, у четвертому кварталі було місце для оптимізму, оскільки державні субсидії в Китаї призвели до кращих, ніж очікувалося, показників у споживчому сегменті», — сказав Джитеш Убрані, менеджер із досліджень IDC Worldwide Mobile Device Trackers.
Цього року, на перший погляд, для виробників ПК є очевидні можливості для збільшення продажів, оскільки штучний інтелект дедалі глибше інтегрується у повсякденне життя користувачів, а підтримку Windows 10 незабаром буде припинено. Однак прогноз IDC на 2025 рік поки вкрай неоднозначний.
«Наближення зміни адміністрації в США разом із загрозою нових і збільшених тарифів підвищили рівень занепокоєння в усій галузі, і деякі бренди прагнуть випередити те, що, по суті, є невизначеністю», — констатують в IDC.