Тільки зайшов до автобуса – і вже «заєць»: кияни скаржаться на свавілля контролерів
Тільки зайшов до автобуса – і вже «заєць»: кияни скаржаться на свавілля контролерів

Тільки зайшов до автобуса – і вже «заєць»: кияни скаржаться на свавілля контролерів

Тільки зайшов до автобуса – і вже «заєць»: кияни скаржаться на свавілля контролерів - Фото 1

Сплатити за проїзд пасажири мають після входу, не чекаючи на наступну зупинку, втім, ті, хто заходить разом з перевіряючими, часто не встигають розрахуватися і потрапляють в скруту.

Кияни скаржаться на контролерів у громадському транспорті, які змушують пасажирів ставати “зайцями”, навіть якщо вони і не бажали проїхатися безкоштовно. Конфлікти, розборки, погрози поліцією та штрафи трапляються через те, що при вході контролери відразу блокують валідатори, аби ті, хто їде без квитка, не мали змоги “виправитися”, щойно побачивши перевіряючих. І якраз з такими пасажирами все зрозуміло і справедливо, але ж миттєво штрафують і тих, хто зайшов до салону разом із контролерами та виявив заблокований валідатор.

Про подібний випадок на Facebook-сторінці транспортної спільноти “Пасажири Києва” розповіла киянка, яка була оштрафована в автобусі № 103. Разом з нею до автобуса увійшла контролер, вимкнула валідатори та стала вимагати сплатити штраф. У разі відмови пообіцяла викликати поліцію, і навіть вдалася до погрози: тоді, зауважила, штраф буде не 160 грн, а 1900. За словами жінки, її дитина злякалася, що їх заберуть у поліцію, тож, довелося сплатити 160 грн, але питання щодо правомірності таких “покарань” залишилися.

Кияни у коментарях пригадують подібні випадки у тролейбусі №18, автобусі №56 та на інших маршрутах. Але здебільшого пасажирам і контролерам вдавалося розійтися мирно. Адже тим, хто заходить разом із контролерами, мають надати змогу і хоча б кілька секунд, аби сплатити проїзд.

“Якщо ви зайшли і одразу пішли платити за проїзд, то так і треба сказати контролерам, що хочете оплатити проїзд, а вони вам заважають. І коли кажуть “зараз викличем наряд”, то хай викликають. Поліцію чекати довго, за межами транспортного засобу контролери ніхто, і повноважень у них жодних”, – зазначають пасажири.

Втім, є й ті, хто стає на бік контролерів, мовляв, зазвичай вони запам’ятовують людей, які тільки зайшли, а якщо ні, то про це можна сказати. І це суто відповідальність пасажира – будь-яким чином відразу оплатити проїзд.

“Сама цілий день катаюсь в міському транспорті і постійно спостерігаю цих “я не встиг, не знав, не попередили і т.п”, в 99% контролери праві, те, що це не вигідно пасажирам, то інше питання”, – вважає киянка Галина Дяченко.

Проте, за правилами, оплатити проїзд пасажир має впродовж одного перегону – від зупинки, на якій увійшов, до настання наступної. А вже з відкриттям дверей на наступній зупинці його мають право оштрафувати. Тож, якщо валідатори зачинилися “під носом”, як тільки пасажир увійшов, миттєвий штраф є неправомірним. До речі, оштрафована киянка за порадами інших пасажирів залишила скаргу у Контакт-центрі 1551 – кажуть, на якийсь час це допомагає контролерам стримувати “службовий запал”. // Інформатор

Tweet
Источник материала
loader
loader