"Ціна на художника утворюється за його заслуги, участь у виставках, біографію!
"Ціна на художника утворюється за його заслуги, участь у виставках, біографію!

"Ціна на художника утворюється за його заслуги, участь у виставках, біографію!

Треба постійно намагатися виставлятися в різних країнахВи закінчили Львівський державний коледж декоративного й ужиткового мистецтва імені Івана Труша. Яку базу дав заклад, а чого навчилися самі?– Я закінчив факультет художньої кераміки. Але завжди знав, що хочу стати живописцем. І це було основою всього навчання. Дисципліна в коледжі сформувала мене як художника, хоча там панували свої канони. Навчання було насичене. Виокремлюватися як художник став тоді, коли почав порушувати правила й іти наперекір.З чого почався ваш успіх, який дав зрозуміти, що ви на своєму шляху?– Мій шлях почався з великої кількості проб. З другого курсу я вже працював творчо. Народжувалися перші картини – осмислені, невипадкові. І на третьому курсі в мене була перша професійна виставка. Налічувала, мабуть, картин тридцять. Прийшло багато людей. Коли я зна­йшов свою стилістику, тематику, почав шукати можливості, щоб більше організовувати виставки. Тоді 2012-го зародився проєкт SLAVA FROLOVA GROUP (Фонд розвитку та підтримки молодого мистецтва України. – Країна). Це був хороший старт, я почав активно виставлятися по всій Україні. Проєкт дав величезну комунікацію з іншими художниками, організаторами. І я вже більш-менш зрозумів, як усе працює. На той час це був єдиний проєкт, який допомагав молодим художникам.З якими тематичними напрямами працюєте?– Насправді працюю в різних тематиках. Намагаюся себе всебічно розвивати. Серед основних – фігуратив. Поєдную абстрактні мотиви з людською натурою. Я надаю різні образи. Стараюся зафіксувати час, у якому живу, свої ідеї, думки. Друга тематика – це анімалістика. У мене є різні мотиви, пов'язані з фламінго, биками, конями, пінгвінами. Останнього року працюю над картинами, на яких зображено зайців. Третя тематика – флористична. Четверта – це портал. Туди входять і пейзажі, і ліси. І також можна зустріти в мене роботи з елементами космосу. Інколи поєдную їх з абстракцією, інколи з природою. Останнім часом я почав працювати в абстрактному напрямі.Щоби стати учасником міжнародного проєкту, ви самостійно організовували виставки у США. Чи важко молодому художнику презентувати себе поза межами країни?– Перший мій масштабний міжнародний проєкт був Ukraine Exists 2015 року в Нью-Йорку, в будівлі Організації Об'єднаних Націй. Там було виставлено роботи, мабуть, усіх художників з України. Друга частина цієї виставки – відеодокументалістика подій на сході країни. Уже після цього проєкту я зрозумів, що готовий до великих виставок, і почав працювати над тим. 2017 року були персональні виставки в Чикаго, Нью-Йорку. І це колосальний досвід, бо організацією займався сам. Допомагали друзі, але на мені було все – від комунікації до транспортування. Логістика величезну роль відіграє в організації виставок. Узагалі бути художником – це дорого. Попри те, що повинен мати впізнаваність, свій стиль, щоб представитися, потрібні великі фінанси. Кожна виставка забирає багато сил, хоч картини вже й написано. Організація займає велику кількість часу, бо підв'язано чимало людей.Одна історія – це персональні виставки, де потрібно знайти галерею, домовитися за оренду, логістику. А інша – це художні артярмарки, їх називають артфеєр. Вони відбуваються в усьому світі, але основні – в Америці. Участь в одній може вартувати від 7 до 30 тисяч доларів, залежно від статусу ярмарка. І от після таких активних просувань та виставок я поставив мету, що не хочу чекати і стати відомим у 40 чи 50 років. Виражаюся в роботах тепер і в моменті, постійно працюю над усім, розбиваю старі стереотипи.У багатьох митців є менеджери та піарники, які займаються просуванням автора на міжнародні ринки, продажами робіт. Ви маєте такого помічника?– Насправді професійних художніх агентів складно зна­йти. Я працюю з різними агентами під проєкти, це приносить хороший результат. Проєкт закінчився, і якщо виникають нові ідеї, можемо створити ще один. Художник сам повинен бути активний, мати хорошу комунікацію. Якщо сидіти й чекати, що тебе хтось знайде й розкрутить, то так не станеться. Конкуренція велика, тому треба більше брати участь у проєктах, по максимуму надсилати заявки в різні галереї, на різні виставки. За тебе ніхто цього не зробить.За якими критеріями автор ставить ціну за роботу?– Ціна на художника, навіть не на картини, а на самого художника, утворюється за його заслуги, участь у виставках, біографію, CV. Важливі статусні виставки, артфеєри, а також персональні проєкти. І треба постійно намагатися виставлятися в різних країнах. Мої картини було представлено в Європі, Китаї, Об'єднаних Арабських Еміратах та США. Щоб твої роботи побачили, слід розуміти, чого ти боїшся, що тебе зупиняє. Треба вірити в себе. В мене були моменти, які приводили до чогось більшого, а були й не дуже. Але це мотивувало займатися постійно своєю справою. Єдине скажу, що за останні п'ять років ціни на картини зросли до 20 тисяч доларів.Чи були моменти, які дали невдалий досвід в артпросторі чи галерейному напрямі?– Звичайно, таких моментів багато. І не завжди все залежить від художника. На своєму досвіді відчув, як це, коли щось стопориться. Тоді намагаюся переключити увагу й іти в іншому напрямку. Але я звик працювати над різними тематиками. Тому стараюся в одному проєкті брати участь з одними картинами, з однією тематикою, в іншому – з іншими. Нині я не бачу якихось кроків у галерейному житті України. Досвід не дуже вдалий був, але я зробив висновки, що з тим чи тим закладом не працюватиму. Мав випадок, коли в одній галереї не міг забрати картини, щоб поїхати з ними в Америку. А от артринок в Україні існує. В Києві. Там постійний рух і виставки іноземних художників. Кожна галерея має свою публіку та колекціонерів.Хто ваші поціновувачі та покупці?– Поціновувачі моїх картин є в усьому світі. Останніми роками це США. Я радий новим колекціонерам. В Україні це львівські айтішники, вони купують мої полотна.А чи є у вас роботи, які стоять роками?– У всіх художників є картини, які довго зберігаються, які ще не знайшли свого колекціонера. Це нормально. У мене такі теж є. Я думаю, що все залежить від моменту. Світ настільки швидкий і водночас повільний, що ти ніколи не можеш передбачити, коли і яка картина буде продана.Ви допомагаєте Збройним силам України, берете участь в аукціонах, проводите виставки, продаєте картини та перераховуєте кошти армії.– З 2015 року я почав брати участь у благодійних аукціо­нах на потреби ЗСУ. Великий аукціон був у Америці 2021-го. Тоді було задіяно дев'ять міст. Ми зібрали гроші на протезування. Я зміг реалізувати 15 картин, і всі гроші передали на ці потреби. На початку повномасштабного вторгнення я продав усі картини, які були мені доступні, на суму приблизно 20 тисяч доларів. Усі кошти передав різним фондам. Також почав сам купувати деякі речі: рації, бронежилети, медикаменти. 2023 року в Маямі відбувся благодійний аукціон. Це організувала американська організація All hands and Heart для відновлення міст та допомоги дітям з України. Тоді мою картину New Hope продали за 17 тисяч доларів. 2024-го відбувся благодійний аукціон у Львові, де вдалося продати картин на 700 тисяч гривень. Усі гроші пішли на потреби для ЗСУ.Я створив серію робіт "Ми ніколи не забудем, ми ніколи не пробачим". Інша назва цього проєкту – "Україна назавжди". Його представив у різних країнах Європи. Квінт­есенцією була персональна виставка в Маямі. Багато картин із цього проєкту продав, кошти передав ЗСУ.Чи була у вас колаборація з дизайнерами?– Найбільше запам'яталася колаборація з українським брендом Overall. Вони пошили комбінезон із принтом моєї картини. І в ньому я представляв свої роботи на Маямі Арт Базель.Над чим працюєте тепер?– Нині такий період, що хочу сконцентрувати всю увагу й направити її на осмислені й важливі проєкти. За останні два роки мої картини були представлені на різних артфеєрах в Америці. У Маямі – Art Week, Лос-Анджелесі – Art Fair, Сан-Франциско – Art Fair, Нью-Йорку – Affordable Art Fair, двічі в Гемптоні, Штат Вірджинія, – Hamptons Art Fair. Тепер я намагаюся відкрити нового себе й показати нові сильні проєкти в гале­реях, де не було раніше моїх картин. У вересні мене представила американська галерея на творчому ярмарку в Нью-Йорку, що має назву Affordable Art Fair New York. Це була наснажлива та дружня атмосфера, де поціновувачі могли переглянути тисячі оригінальних і сучасних картин, скульптур, гравюр, фотографій, представлених безліччю місцевих, національних та міжнародних експонентів. Крім того, сучасні твори мистецтва понад 400 відомих художників і майбутніх зірок. Роботи вартували від 100 до 12 000 доларів.Про що мрієте, чого хотілося б?– Мрію про перемогу на кожному етапі. Розвиватися далі, розкривати творчість та експериментувати.

Источник материала
loader
loader