«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти
«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти

«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти

За кілька днів до 24 лютого 2022 року кілька студентів створили медіа про культуру та історію. Зараз їхня команда збільшилася до 12 людей, а кількість підписників у інстаграмі перевищила 12 тисяч.

«Бунт» — онлайн-медіа про українську культуру, історію та суспільство. Своїми цінностями команда журналістів визначає відповідальність, свідомість і права людини. Свою місію окреслюють так: «Формувати активне толерантне суспільство, яке цікавиться своїм минулим, створюючи теперішнє».

Медіа «Бунт» заснували у лютому 2022 року, за кілька днів до повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Авторкою проєкту є Юлія Бабічин, яка на момент створення медіа була студенткою першого курсу факультету журналістики Львівського національного університету.

«У лютому 2022 року, в евакуаційному потязі Одеса — Пшемисль, у купе, де було 12 людей, я вирішила створити медіа про українську культуру. Тож глибокої ночі записувала нотатки для новоствореного проєкту», — ділиться Юлія на сторінці медіа в соцмережах.

За майже три роки існування «Бунт» зазнав чимало змін. Зараз у команді медіа працює 12 людей. Головна редакторка Юлія Бабічин, випусковий і літературний редактор Сергій Маслій, керівник ютуб-каналу Мар’ян Чупак, проджект-менеджерка Катерина Трачук, троє авторів — Катерина Чорномаз, Михайло Столяр, Куба Куц, — та чотири дизайнерки: Анастасія Тонян, Вікторія Фарбота, Софія Костенко, Діана Сердобольська. Станіслав Стеф’юк — мультизадачний менеджер, який відповідає на всі повідомлення й коментарі, допомагає з ютубними проєктами та публікує контент.

Зараз п’ятеро членів команди є студентами Львівського національного університету, а інші або навчаються в Українському католицькому університеті, або вже закінчили навчання.

«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти - Фото 1

На фото — частина команди «Бунту»

«Коли ми створювали “Бунт”, нам було всього 17 років. Ми були дітьми, які прагнули отримати досвід у сфері журналістики, шукаючи свій шлях у світі медіа. У мене була своя особиста мотивація — на першому курсі журфаку викладачка сказала мені: “Юлю, журналістка з вас не вийде”. Це був мій власний бунт, бунт дитини, яка не хотіла миритися з чужими ярликами», — розповіла «Детектору медіа» Юлія Бабічин.

Головною платформою, де медіа поширює свій контент, є інстаграм. У перший день існування сторінки на неї підписалося сто людей — здебільшого родичі, близькі та знайомі. Однак після початку великої війни члени команди зрозуміли, що зростає увага українців до власної культури й історії. Це дало їм можливість швидко адаптувати формат і поновити активність, коли багато хто з них уже був у безпеці.

«Наш контент на початку був дуже інтуїтивним — ми оцінювали його за принципом: “А чи зацікавило б це нас?” та “Чи сподобався б нам цей дизайн?”. Це був наш спосіб самокритики, адже ми ще не мали досвіду в цій сфері. І хоча ця стратегія працювала, у 2024 році ми зіткнулися з кризою: втрачали підписників замість того, щоб зростати.

Однак ми зрозуміли, що єдиний правильний шлях — це працювати над собою. Ми почали зміцнювати команду, розробляти стратегії, проходити навчання і поступово ставати більш професійними у своїй справі. Лише з літа 2024 року ми почали сприймати “Бунт” не як тренувальний майданчик для розвитку навичок, а як серйозний проєкт. Цей внутрішній процес змін допоміг нам зміцнити позиції та повернутися до зростання», — каже Юлія.

На 22 січня медіа «Бунт» має 12,5 тисячі підписників, 214 тисяч переглядів сторінки та майже 13 тисяч взаємодій із контентом. Це, за словами головної редакторки, додає впевненості у правильності вибраного ними шляху.

У своїх дописах в інстаграмі команда «Бунта» руйнує міфи російської пропаганди, подає рецензії на новинки українського кіно, розповідає про театр, музичні гурти, а ще, звісно, про літературу. Важливими для висвітлення є теми інклюзивності, деколонізації та збереження українських традицій. Спочатку журналісти планували писати більше про світове мистецтво, аніж про українське, та після 24 лютого 2022 року все змінилося.

«Після початку повномасштабної війни я зрозуміла, що важливо донести до людей значення української мови, історії та культури. Це був процес, через який я також намагалася позбутися комплексу меншовартості в собі», — каже Юлія.

«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти - Фото 2

На фото — головна редакторка медіа «Бунт» Юлія Бабічин

З часом з’явилися нові формати, де в розважальній манері розповідали маловідомі факти з життя знаних митців. Крім цього, читачів знайомили з сучасною культурою.

«Ідеї приходять до нас у снах, у розмовах із друзями, під час відпочинку або ж на неформальних зустрічах. Для нас журналістика — це не просто відповідальність, а справжнє мистецтво», — каже Юлія.

Зараз медіа розвиває ютуб-канал, що спричиняє нові виклики. Торік у травні «Бунт» запустив літературний подкаст «Навернуті». Ведучі першого сезону — Юлія Бабічин і Мар’ян Чупак — присвятили шість випусків подкасту класикам української літератури. У другому сезоні «Навернутих» ведучі розповідають уже про твори сучасних українських митців, написаних протягом 2010—2020 років. У коментарі «Детектору медіа» вони кажуть, що поки не знають, чи буде третій сезон «Навернутих», оскільки це залежить від взаємодії з глядачами та їхньої підтримки.

«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти - Фото 3

На фото — ведучі подкасту «Навернуті» — Юлія Бабічин і Мар’ян Чупак

Нещодавно медіа запустило новий проєкт «Не вчи вченого», у якому запрошені гості, серед яких літературознавці, перекладачі й автори, слухатимуть й аналізуватимуть сучасну українську музику. Перший випуск вийшов 23 січня, а першою гостею шоу стала літературознавиця та редакторка Богдана Романцова, яка оцінювала пісні співачки Наді Дорофєєвої.

Проджект-менеджерка «Бунта» Катерина Трачук, яка є авторкою ідеї нового проєкту, долучилася до команди медіа через рік після його створення. У коментарі «Детектору медіа» вона розповіла, що працювати над волонтерським проєктом її надихає творча свобода і можливість втілювати ідеї так, як вважаєш за потрібне.

«Мати можливість писати чи знімати матеріал про те, що ти хочеш, і знати, що він побачить світ, а не буде валятися десь у папці на комп’ютері — неоціненно. А ще більше надихає готовність інших членів команди вкладатися у твою ідею та доповнювати її, щоб разом отримати класний результат», — додала Катерина.

На своїй сторінці в інстаграмі команда також запускає «бунтівські збори» для потреб українського війська. Щоб зібрати кошти, організовують музично-поетичні вечори. Крім цього редакція відвідує акції протесту на підтримку українських військовополонених і заохочує до цього своїх підписників.

«Бунт»: медіа про українську культуру, яке створили студенти - Фото 4

На фото — команда медіа «Бунт» на акції протесту

«Бунт» — це на 100% волонтерський проєкт. Команда має свою монобанку, завдяки якій читачі медіа можуть фінансово підтримати проєкт. Кошти звідти спрямовують на оплату платформ для подкасту, мерч, волонтерські розіграші тощо.

«Основна робота базується на взаємодопомозі, власних силах і захопленості кожного учасника. Ми завжди шукаємо нестандартні шляхи, як утілити наші ідеї, навіть коли ресурси обмежені. Це дозволяє створювати різноманітний контент, який насправді не залежить від фінансів, а більше від нашого бажання зробити щось цікаве!» — каже Юлія.

Повномасштабна війна Росії проти України спонукала членів команди «Бунта» стати дорослими, відповідальними та витривалими. Вона навчила їх гнучкості та здатності адаптовуватися до нових викликів.

«Війна навчила цінувати важливість того, що ми робимо, і зрозуміти, що доводити щось комусь уже не має сенсу. Важлива лише культура. Це те, що ми можемо зробити у своєму віці, окрім волонтерства Без війни навряд чи люди були б так зацікавлені у вивченні української культури. Мабуть, ми опинилися в потрібний час у потрібному місці», — пояснює Юлія.

Але без фінансування працювати все ж таки складно. Команда медіа вже зареєструвала його як громадську організацію і наразі працює над можливістю брати участь у грантових програмах.

«Ще один виклик — залишатися цікавими для споживача, не бути схожими на інших, щоб не загубитися. Думаю, з цим ми даємо раду. Загалом мені подобається, що ми навчилися діяти за принципом “очі бояться — руки роблять” і разом шукаємо рішення для кожної проблеми. Тому мені зараз не спадає на думку якась загроза для нас як для медіа, яку ми не змогли б подолати», — підсумувала проджект-менеджерка Катерина Трачук.

Фото надані командою «Бунта»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader