Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міноборони.
ДОТ продовжує удосконалювати механізми закупівель пального, розширюючи можливості для участі бізнесу й підвищуючи конкурентність на торгах.
Наступним кроком у розвитку регіональної моделі стало її поглиблення шляхом збільшення кількості лотів. Це рішення спрямоване на залучення більшої кількості учасників та підвищення ефективності закупівлі пального для військових.
За словами директора департаменту політики закупівель Міноборони Гліба Канєвського, "держава спрямовує значні кошти на забезпечення ЗСУ пально-мастильними матеріалами. Зокрема за 2024 рік ДОТ закупив ПММ на 28,2 млрд грн. Поглиблення регіональної моделі дозволяє забезпечити безперебійне надходження пального у війська".
Як нагадали в Міноборони, торік ДОТ впровадив модель закупівель пального за регіональним принципом, очікуючи більшу зацікавленість від учасників ринку, враховуючи специфіку логістичних ланцюжків залежно від регіону.
Така модель передбачала поділ постачання на Східний, Південний, Центральний і Західний регіони.
Східний регіон включає Запорізьку, Дніпропетровську і Харківську області, Південний - Вінницьку Кіровоградську, Миколаївську, Одеську та Херсонську області.
До складу Центрального регіону входять Житомирська, Київська, Полтавська, Сумська, Черкаська і Чернігівська області
Західний регіон включає Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Тернопільську, Хмельницьку і Чернівецьку області.
Кількість учасників, що виходили на торги та рівень економії на аукціонах (редукціонах), підтвердили ефективність такої моделі закупівель.
Саме тому для підвищення конкуренції та оптимізації логістичних процесів потенційних постачальників ДОТ поглиблює регіональну модель, підкреслили у Міноборони.
Раніше регіон охоплював від чотирьох до шести точок постачання. Відтепер кількість лотів буде збільшена вдвічі: замість чотирьох великих регіональних лотів буде вісім дрібніших з меншою кількість точок постачання (від однієї до двох).
За словами директорки програми пально-мастильних матеріалів ДОТ Марини Єремєєвої, ринок пальногов Україні відзначається значними безпековими ризиками через постійну загрозу з боку Росії, тому постачальники не зберігають великі обсяги на території країни.
"Поглиблення регіональної моделі дозволяє зменшити безпекові ризики для бізнесу, знижуючи необхідні для участі в торгах обсяги палива. Це відкриває можливості для нових гравців ринку та підвищує рівень конкуренції, що, своєю чергою, позитивно впливає на вартість продукції для потреб оборони", – зазначила вона.
У результаті проведених торгів на закупівлю дизельного пального арктичного на лотах, де був тільки один учасник, економія від очікуваної вартості в середньому склала 2,7%, водночас на лотах де було більше двох учасників торгів економія в середньому склала 7,5%.